Yeni Dijital Oyun Mağazası Robot Cache Steam'e Rakip Olabilecek Mi?

YAZAN Eser Güven

Robot Cache cesur fikirlere sahip

Kripto para haberleri karşımıza beklenmedik yerlerde bile çıkmaya devam ediyor. Özellikle de Steam'e rakip olmayı planlayan yeni PC dijital oyun satış mağazası Robot Cache'in temelinde kripto para mantığı yer alıyor. Kendisini "dünyanın ilk merkezsizleşmiş PC video oyun dağıtım platformu" olarak tanımlayan Robot Cache blok zinciri teknolojisini kullanacak. Geçenlerde Kinguin'in benzer biçimde kendi kripto parasını kullanmayı planladığını okumuşken (https://kinguin.io/ adresinden kendiniz de inceleyebilirsiniz) Robot Cache'in de benzer bir mantıkla karşımıza çıkıyor oluşu önümüzdeki dönemde video oyunları ve kripto paraları iyice bir arada anmaya başlayacağımızı gösteriyor.

Robot Cache öyle sıradan bir proje değil. Fikir babası ve kurucusu inExile Entertainment'ın patronu, ünlü oyun tasarımcısı ve yapımcısı Brian Fargo (Wasteland, Fallout, Bard's Tale... Daha sayayım mı?). Robot Cache mağazasını rakiplerinden ayıracak en büyük özelliği ise oyuncuların eski oyunlarını satmalarına olanak sağlayacak olması.

Robot Cache blok zinciri teknolojisini kullandığı için işletim masrafları son derece düşük olacak, bu sayede de yayıncılar ve geliştiriciler oyun satışlarından daha fazla para kazanabilecekler. Fargo'nun yayıncı ve geliştiricileri kendi sistemine çekme yolu bu olsa gerek. "En küçük bağımsız ekipten en büyük yayıncılara kadar herkes satışların %95'ini alacak, bu şu an sektördeki standarttan %25 daha yüksek bir miktar" diyor Fargo. Gerçekten de Steam'in her satıştan %30 pay aldığını biliyoruz, yalnızca %5 pay alacağını açıklayan Robot Cache bu bakımdan kesinlikle ilgi çekecek gibi.

Elbette oyuncuları alışık oldukları Steam ve GoG gibi mağazalardan Robot Cache'e çekmek kolay iş değil, işte oyun satma özelliği de o noktada devreye giriyor. Robot Cache kendi mağazası üzerinden satın alınan oyunları ikinci el olarak satmaya imkan sağlayacak. Normalde böyle bir duruma yayıncıların pek sıcak bakmayacaklarını biliyoruz, oyunlarının ucuz fiyatlara gitmesini istemezler çünkü. Fargo bunu da düşünmüş ve Robot Cache yayıncılara oyunlar için hem birinci el, hem ikinci el satış fiyatları girme imkanı verecek.

Oyun ikinci el satıldığında yayıncı gelirin %70'ini, oyuncular ise %25'ini alacaklar. Bu miktar kulağa düşük gelebilir ama bitirip de çürümeye terk ettiğimiz oyunların sayısını düşünürken bunların bazılarını tekrar oyun satın alabileceğimiz bir paraya dönüştürme fikri hiç fena değil. Kripto para da zaten bu noktada devreye giriyor, çünkü mağazadaki satışlar Robot Cache'in kripto para birimi IRON cinsinden yapılacak. Yine Kinguin'den örnek verecek olursam Kinguin Cüzdanında para olması gibi bir şey bu, kalkıp da gerçek paraya çeviremiyorsunuz belki ama o parayı yine oyun almak için kullanabiliyorsunuz.

İşin içinde kripto para olduğu için isteyen oyuncular IRON kazmaya başlayabilecek ve bu sayede cüzdanlarını yavaştan doldurabilecekler. ERC20 tokenini temel alan IRON'ın Ethereum ve Ethereum forklarınca desteklendiğini belirtmekte de fayda var, arkası sağlam yani. Robot Cache ve IRON hakkında bilgi almak için Robot Cache'in resmi web sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

Robot Cache'in 2018'in ikinci çeyreğinde hayata geçmesi planlanıyor, bu cesur girişim beklediği ilgiyi görebilecek mi, Steam ve GoG'a sağlam bir alternatif olabilecek mi, bunu bekleyip birlikte göreceğiz.

İLGİLİ BÖLÜMLER