Activision Blizzard'ın Geçen Sene Mikro Ödemelerden Elde Ettiği Gelir Dudak Uçuklatıyor!

YAZAN Eser Güven

4 milyar doların içinde sizin de payınız var mı?

Activision Blizzard mikro ödemeleri en başarılı kullanan firmaların başında geliyor. Zaten tam olarak bu yüzden mikro ödemeleri eline yüzüne bulaştıran firmalar eleştiri yağmurlarına maruz kalırken (*öhö* Electronic Arts *öhö*) Activision Blizzard'a pek laf gitmiyor. Firma dün gece yaptığı açıklamayla 2017 yılı içerisinde mikro ödemelerin kendisine ne kadar gelir sağladığını açıkladı ve ağzımız açık kaldı sevgili Oyungezerler. Activision Blizzard'ın DLC satışları, eşya kutuları, mobil oyunlarındaki oyun-içi alımlar da dahil olmak üzere oyunlarındaki mikro ödemelerden elde ettiği gelir tam tamına 4 milyar doları bulmuş!

Sırf bu da değil, Activision Blizzard'ın yalnızca 2017'nin son çeyreğinde bu yolla elde ettiği gelir 1 milyar doların üzerinde ve bu da firma için bir rekor anlamına geliyor.

Sektörün önde gelen analistlerinden Daniel Ahmad'ın Twitter üzerinden yaptığı değerlendirmede Activision Blizzard'ın açıklamış olduğu bu büyük gelirin 2 milyar dolarının özellikle de Candy Crush oyunlarıyla tanıdığımız King sayesinde geldiğini öğreniyoruz. Activision, King'i 2015 yılında 6 milyar dolara satın almıştı. 2016 yılının verilerinde de King'in firmanın yıllık gelirlerinde %25 pay sahibi olduğunu görmüştük, yani bu satın alım Activision için para basmaya devam ediyor. Geriye kalan 2 milyar dolar da Activision Blizzard'ın konsol ve PC'lerdeki diğer oyunlarından geliyor ki yine bunda da en büyük pay Call of Duty'e ek olarak Overwatch ve Hearthstone'un diyebiliriz.

Call of Duty: WWII'de eşya kutusu satın almak için kullanılan Call of Duty puanlarına verilen paralar, oyunun ilk ücretli harita paketi olan Resistance, Overwatch'un eşya kutuları, World of Warcraft'ın paralı binekleri, evcil hayvanları falan derken Activision Blizzard'ın aslında dört koldan sağlam biçimde mikro ödemeler sunduğunu söylemek mümkün. Durum böyle olunca da mikro ödeme pazarı bütün büyük firmaların iştahını kabartıyor ve o yüzden de git gide daha fazla oyunda eşya kutuları görmeye başlıyoruz. Electronic Arts bile o çok eleştirilen Battlefront II'deki mikro ödemelerden 787 milyon dolar kazanmışken bu furyanın azalacağını düşünmek hayalcilik olur.

Mikro ödemeler beraberlerinde büyük tartışmalar da getiriyor ama bunların oyuncuların gözünde oldukça popüler olduğunu ve bunlara bolca para harcamak isteyen ciddi bir kitlenin varlığını da kabul etmemiz gerekiyor anlaşılan.