YAZAN Utku Çakır

Ters ayaklı sol açık Kratos.

 Nisan ayı yaklaştıkça, Kratos’un İskandinavya’daki yeni macerası için içimizde biriken heyecan da katlanarak artıyor. God of War’un dönüş oyunun yönetmeni Cory Barlog, Gamesradar’a verdiği röportajda oyunu ilginç bir şekilde FIFA serisine benzetti.

"FIFA her yıl aynı ama bir yandan da sonucu belli olmayan bir oyun. Her oyun aynı olmasına rağmen, her oyun birbirinden farklı. Aynı takımlarla oynuyor olsanız bile her maçta farklı bir heyecan var.” diyen Barlog, ekledi: “Hikâyeye odaklanan bir oyun yapmaya çalışsak da video oyunlarda asla kaybetmeyi istemediğim bir büyü var ve biz de bu karakterleri, ortada bir özgürlük varmış gibi hissettirecek şekilde yaratıyoruz zira oyunların neşe kaynağı da bu.”

FIFA ve God of War karşılaştırması ilk bakışta birbirlerine uymayan iki bulmaca parçasına umutsuzca bakmaya benzese de, Barlog’un demek istediğini anlayabiliyorum. God of War, oynanışı çeşitlendirerek farklı kombolar ve animasyonlarla bize aynı dövüşlerde farklı hisler verme amacında. Tabii FIFA’nın bile sistemlerini çözdükten sonra tekdüzeleştiğini düşünürsek God of War’dan her dövüşte farklı oynanış sunmasını beklemek hâyâlcilik olur ama görünüşe göre Barlog ve ekibi en azından oyun için söz verilen 20-30 saatlik oynanış süresinde sıkılmamamız için çabalamakta.

İLGİLİ BÖLÜMLER