YAZAN Ömer Akdağ

Deli işi.

Beş milyon demişsin on milyon çıktı?

Biraz da şu arada yaptığımız beş milyon şeyden bahsedeyim. O kadar çok şey var ki… Yan görevler, Investigation adındaki daha yan görevler, yancı kedileri safariye yollamak, bulduğumuz canavar izlerinden vesairelerden araştırma puanlarımız yükseltmek ve canavarların neresi neye zayıf ve ne eşya düşürüyorlar bilgilerine ulaşmak, bitki ekip biçmek, eşyaları birbirleriyle birleştirip bir şeyler elde etmek… Çok fazlalar ve hepsi de birbiriyle organik şekilde bağlanmış. En son Xenoblade Chronicles X’teki yapılabilir şeylerin fazlalığını ve bunların birbirine bağlarını çok övmüştüm ama MHW onun bile ötesine geçti.

Ama tabii ki bunların içinde en önemlisi, en bir Diablo misali bağımlılık yapıcısı, uyku kaçırıcısı crafting. Oyunda belli bir yere kadar elinizi kolunuzu sallayarak gelebilirsiniz (net olmak gerekirse Rathalos ve Diablos avlarına kadar) ama ondan sonra elinizdekiler yetmemeye başlayacak ve daha fazlasını isteyeceksiniz. İşte o noktada…. Hissedeceksiniz… Hırslanmaya başlayacaksınız, elleriniz daha fazlası için titreyecek… Daha güçlü silahlar ve zırhlar yapmak bu oyunun hayat damarı. Yan bir uğraş değil, savaşmaktan sonraki en önemli şey ve oyunun bu kısmı tam bir delilik.

Mesela 14 silah var demiştim ya, aslında tam öyle değil, her bir silahın 15-20 tane versiyonu var. Normal hasar seviyesi farklı olanlar, farklı elementlerden vuranlar, debuff verenler, slotlular, belli düşman tiplerinin özel saldırılarını engelleyenler… Tabii bu 15-20 versiyonun da kendi içinde seviyeleri var ve bilmiyorum söylememe gerek var mı ama düşmanlardan silah milah düşmüyor. 14 silah tipinin hepsini kullanmayacaksınız muhtemelen, ben mesela 3-4 ana silahım vardı, onlardan gittim ama o 3-4 ana silahın bir sürü farklı versiyonunu yaptım. Duruma göre uygun olanı hangisiyse artık onu kullanıyordum.

Zırhlar34eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee (ay kedi yazdı bunları pardon)

Zırhların dünyası da bir başka rahatsızlık. Yeni düşmanlar kestikçe onların materyallerinden yeni seviyelerde zırhlar yapabilir hale geliyorsunuz. Ancak şöyle bir detay var ki oyunda bildiğimiz anlamda bir seviye atlama sistemi yok. Defans değerinizin yanı sıra yeteneklerinizi de zırhlarınız belirliyor. “Şu zırh setinin 2 parçasını kullansam silahın keskinliği azaldığında atağı arttıran özelliği kazanıyorum ama öteki zırhın kolluğu okumun Dragon Piercer’ını güçlendiriyor, öteki zırhın kasketinin stamina doluyken ek kritik hasar verme özelliğiyle beraber kullanırsam şahane olur ama şu öteki zırhın defansı da daha iyiymiş, hem onda da Awakening Power özelliği var…” falan derken kafayı kırıyorsunuz kısacası. Bir ufak eleştiri daha arada: MHW seriye yeni başlayanlar için ideal, birçok şey güzelce açıklanıyor ve rahat kullanılıyor ama neyin ne olduğunu anlamayıp internete başvurduğunuz (veya benim durumumda ev arkadaşınıza “EREN GELSENE HACIT GİZLİ ELEMENT DİYOR BU NE ŞİMDİ?!” diye bağırdığınız) noktalar da hiç az olmayacak. 2-3 tık daha iyi olabilirdi bu konuda.

Ha tabii bu zırhları ve silahları yapmak için bolca materyale ihtiyacınızın olduğunu, o materyalleri de bolca canavar keserek kazanmanız gerektiğini hatırlatayım. Hatta araştırmalar yaptıkça bu iş daha da derinleşiyor ve mesela canavarı öldürmeden önce kuyruğunu kesmeye veya kanadını yırtmaya çalışıyorsunuz ki ekstra malzeme elde edesiniz. Savaşmak bu kadar keyifli olmasaydı çok grinding isteme olayını eleştirebilirdim de özellikle co-op oynarsanız güzelce akıp gidiyor her şey. Anormal de materyal istemiyorlar aslında ayrıca, özellikle Investigation görevleriyle yola çıkarsanız ekstra ödüller de alıyorsunuz, genelde 3-5 kere kesmek yeterli oluyor istediğiniz şeyleri yapmak için.

Ha tabii bu işin dipsiz olduğunu da söyleyeyim. Oyunu ben 75 saatte falan bitirdim, bir o kadar daha endgame içeriği var. Yeni zırhlar, yeni geliştirme seçenekleri, yeni görevler, eski canavarların daha güçlü versiyonları derken hiç kısa bir oyundan bahsetmediğimin altını çizeyim. Eski MonHun’larda endgame 500-600 saatlere çıkıyormuş, MHW o konuda “şimdilik” biraz daha sınırlı. Ama bir sürü ücretsiz içerikle oyun canlı tutulacak ki 6 milyon satışı geçmiş en son söylenene göre, daha çok üstüne gidecektir Capcom bu oyunun. Bir de eski oyunlarda olan, canavarların über güçlü versiyonlarıyla savaşılan G-Rank sisteminin geleceği konuşuluyor ki o zaman işte o 500-600 saat cepte demektir. Hem ayrıca şımarmayayım, dolu dolu bir 150 saat süren oyunu da içerik az diye eleştirmeyeyim ben de bir zahmet, o kadar da.

Söyleyeceklerim bitmeye yaklaşırken oyunu normal PS4’te sorunsuz oynadığımı not edeyim. PS4 Pro’daysa oyun size üç seçenek sunuyor: Daha yüksek çözünürlük, daha yüksek fps, daha iyi gölgeler ve obje sayıları. Güzel bir dokunuş, darısı Bloodborne’a. Xbox’larda oyunu deneyemedim ama One X de aynı seçenekleri sunuyormuş. Oyun PC’yeyse sonbaharda çıkacak.

Durdurun Dünya’yı, inecek var

MHW şu an oyun dünyasının ve de bu nesil konsolların tam ihtiyaç duyduğu bir oyunmuş, oynadıktan sonra onu anladım. Yalnız kurt da co-op’çu da; serinin gediklisi de yeni başlayan da; ağır silahla sert mücadele seven de menzilli takılmayı seven de; bir saat girip 1-2 av yapmak isteyen de, günde 15 saat ölümlemesine oynamak isteyen de kendine uydurabiliyor oyunu. Ve hepsinden önemlisi ne kadar yaparsanız yapın sıkmayan, ola ki sıkarsa da farklı bir silaha geçip yepyeni bir tecrübe yaşadığınız müthiş tatmin edici savaşlarıyla; ve de tabii insanın açgözlülüğünü çok feci gıdıklayan crafting sistemiyle sizi sürekli kendine çekiyor MHW. Aylarca ve hatta yıllarca kenarda duracak ve dönüp dönüp oynayacağınız çok sağlam bir aksiyon-RYO isterseniz kesinlikle tavsiyedir.

Artılar:

  • 14 farklı silahla 14 bambaşka oynanış şekli.
  • Ve hepsi de iyi kullanmaya başladığınızda müthiş tatmin edici bir his veriyor.
  • Haritalar nefis.
  • Canavar tasarımları daha da nefis.
  • Crafting’in bu derece derin olduğu ve bu derece işe yaradığı bir aksiyon oyunu zor bulunur.
  • Ek içeriklerin hepsi ücretsiz olacak.
  • Yeni Monster Hunter oyuncularına %80 çok güzel yardımcı oluyor.

Eksiler:

  • Yeni Monster Hunter oyuncularına %20 çok da güzel yardımcı olamıyor.
  • Birçok canavarın daha yaratıcı saldırı kalıpları olabilirdi.
  • Kasabada diğer oyuncularla da karşılaşabilseydik keşke.
  • Investigation görevleri listesi tam bir kaos, aradığını bulamıyor insan, bir filtreleme?
NOT: 9.3

SON KARAR: Nasıl bir oyuncu olursanız olun MHW sunduğu oynanış çeşitliliği, içerik zenginliği ve her şekilde sıkı aksiyonuyla tam size göre olmayı başarıyor.

İLGİLİ BÖLÜMLER