YAZAN Eser Güven

Ben de olsam 15 euroya at sattığıma sevinirdim

Activision Blizzard'ın geçen sene mikro ödemelerden 4 milyar dolar gelir ettiğini öğrenince hem ağzımız açık kaldı, hem de diğer büyük stüdyoların durumunu merak etmeye başladık. Electronic Arts'ın geçen yıl son çeyrekte mikro ödemelerden 787 milyon dolar kazandığını öğrenince gözler bir diğer dev isim Ubisoft'a döndü. Ubisoft'un da durumu farklı değilmiş sevgili Oyungezerler. Firmanın yayınladığı gelir tablolarına baktığımızda mikro ödemelerin Ubisoft'a da bayağı yaradığını söyleyebiliyoruz.

Ubisoft son dokuz ayda "Oyuncuların Oyuna Yaptığı Ek Yatırımlardan" 318.5 milyon euro (392 milyon dolar) gelir elde ettiğini öğrendik. Activision veya Electronic Arts ile kıyaslandığında bunun düşük olduğunu düşünmüş olabilirsiniz ama Ubisoft geçtiğimiz sene aynı dönemde elde ettiği mikro ödeme gelirini tam tamına %87.4 arttırmış durumda. Ubisoft'un tüm satışları göz önüne alındığında bu dönemde toplam gelirin %26.7'si mikro ödemelerden gelmiş, bu da firma için son derece önemli bir miktar. Geçen sene aynı dönemde gelirin %21'i mikro ödemelerden elde edilmiş, yani sürekli olarak bir artış söz konusu.

Ubisoft yatırımcılara yaptığı açıklamada mikro ödemeleri öve öve bitirememiş, bunların son derece az miktarda reklam ve acayip düşüp Ar&Ge masraflarına karşılık sağlam gelir getirdiğini belirtmiş. Ubisoft buna örnek olarak da Assassin's Creed Origins'teki 15 euro değerindeki Flaming Horse bineğini gösteriyor.

Ubisoft'un gösterdiği slaytlardan biri de EA ve Activision Blizzard ile kıyaslama içeriyor. Gelir miktarı olarak olmasa da mikro ödemelerin gelir içindeki pay yüzdesini karşılaştıran bu slaytta Ubisoft'un söz konusu firmaların peşinde olduğunu ve "arayı kapamayı hedeflediğini" görüyoruz. Bu da demek oluyor ki Ubisoft oyunlarındaki mikro ödeme sistemleri gün geçtikçe fazlalaşacak ve çeşitlenmeye devam edecek.

Ubisoft CFO'su Alain Martinez sunum sırasında eşya kutusu konsepti çevresinde gelişen tartışma ve tepkilere de değindi ve bir alışverişin adil hissettirmesi için Ubisoft'un sunduğu içeriğin "doğru kalitede" olması gerektiğini söyledi. "Satışa sunulan ürünler zorunlu hissettirmemeli, tamamen opsiyonel olmalı" diyen Martinez "oyuncular içeriği satın almamayı tercih etseler bile oyunda iyi vakit geçirebilmeliler" dedi. 

Eşya kutularının kumar olarak değerlendirilme tartışmaları hakkında da konuşan Martinez şu aralar tartışmanın çok daha sakin seyrettiğini ve Ubisoft olarak bu konuda yasal bir karar çıkmasını beklemediklerini de ekledi.