YAZAN Utku Çakır

Stalker 2 de gelse keşke.

 Metro serisinin yeni oyunu Exodus, hem oynanış departmanında hem de mekan tasarımlarında ilk iki oyundan daha farklı bir yol izlemeye hazırlanıyor. Geçen hafta haberini yaptığımız üzere, başkarakterimiz Artyom’un mücadelesi Rus metrosundan yer üstüne taşınacak.

Oyunun baş yapımcısı Jon Bloch, Game Informer'a verdiği röportajda Exodus haritalarının boyutuna değindi: "Last Light'taki en büyük dış haritanın boyutu 200x200 metreydi. Exodus'daki büyük mekanların ortalama büyüklüğüyse 2x2 kilometre olacak". Bloch haritalar arasında git-gel yapılamayacağını ama haritaların kendi içlerinde tamamı ile açık dünya oynanışa sahip olacaklarını söyledi.

"Bu büyük bölgeler hem yer altında hem yer üstünde saatlerce oynanışa ev sahipliği yapacaklar. Exodus önceki iki oyunun toplamından daha büyük. Büyük mekanlara girdiğinizde istediğinizi yapabileceksiniz. Ortada takip etmeniz gereken bir hikâye de olacak tabii ki ama sadece hikâyeyi takip edip etrafı gezmezseniz birçok şeyi kaçıracaksınız."

Exodus'un yaratıcı yönetmeni Andiry Prokhorov da aynı röportajda açık dünya ve düz ilerleyen bir oynanış arasındaki dengeyi ayarlamanın ne kadar zor olduğundan bahsetti. Prokhorov göre 4A Games; Exodus'da hem önceki Metro oyunlarından hem de S.T.A.L.K.E.R. serisinden ilham alarak ortaya en ideal karışımı çıkarmayı başardı.

Metro Exodus; PC, PS4 ve XB1 için 2018'in son çeyreğinde raflardaki yerini alacak.