YAZAN Eser Güven

Motoruma atlarım, zombileri haklarım

Sony'nin en güvendiği yeni oyunlarından biri de Days Gone. Duyurulduğu günden itibaren dikkatleri üzerine çekmeyi başaran oyunla ilgili iki yıl içinde hem çok az ekran görüntüsü paylaşıldı, hem de Sony adeta kırıntı halinde bilgiler verdi. Oyunla ilgili hala daha kafamızda onlarca soru işareti var ama biz en azından bildiklerimizi bir araya toplayalım dedik. Motorumuza ne zaman atlayacağız? Freaker'lar üzerimize tek tek mi, sürü halinde mi saldıracak? Aksiyonun dibine mi vuracak, yoksa bolca gizlenecek miyiz? Bildiğimiz cevapları bu yazıda bulacaksınız.

Ne zaman çıkıyor?

Days Gone'ın ay ve gün olarak kesin çıkış tarihine dair bugüne kadar yapılmış olan net bir açıklama yok. Sony 2017 yılındaki E3'te Days Gone'ın 2018'in ilk yarısı içinde çıkışını yapacağını belirtmişti, bu da önümüzde yaklaşık 4 aylık bir süre olduğunu gösteriyor. Sony Interactive Entertainment'ın stüdyo başkanı olan Shuhei Yoshida da oyunun 2018 yılı içinde çıkacağını söyledi. Ancak şunu da unutmamak gerekiyor ki oyun E3 2016'da duyurulduğunda da 2017 içerisinde çıkış yapacağı iddiaları vardı, sonrasındaysa bu tarih ileriye atılmıştı. Hatta PlayStation 4 Pro'nun tüm gücünü kullanacağı iddia edilen oyunun, bu konsolun satışlarını desteklemek üzere daha erken bir tarihte çıkması bekleniyordu. Dolayısıyla çıkış tarihi konusundaki bilgilere temkinli yaklaşmakta fayda var.

Oyunu kim, hangi platformlar için geliştiriyor?

Oyunu geliştiren stüdyo Sony'nin 2000 yılında satın almış olduğu SIE Bend Studio (eski ismiyle Eidetic). PlayStation sevenler bu ismi çok yakından hatırlayacaklardır, çünkü kendileri PlayStation'ın efsane serilerinden Syphon Filter'ı geliştiren stüdyo. Syphon Filter'ın yeni oyununu da geliştirecek olan SIE Bend, Syphon Filter dışında Vita için iki tane Uncharted oyunu geliştirdi ve 2012'den beri de başka bir oyunun altında imzası yok.

Oyunun yalnızca PlayStation 4'e özel olacağı kesin. Bir ihtimal acaba günün birinde PC'ye de çıkar mı diye düşünmeye hiç gerek yok. SIE Bend bugüne kadar Sony dışındaki hiçbir konsola oyun geliştirmemiş, bunun yakın zamanda değişmesini de beklemiyoruz. Oyunun resmi sayfasındaki "yalnızca PlayStation 4'te" ibaresi de bunun ayrıca bir kanıtı.

Hikayesi ne anlatıyor?

Oyunda Deacon St. John ismindeki bir motosikletçiyi canlandıracağız. Kendisi dış dünyanın tehlikeleri içinde yaşamayı seven, insanlarla içli dışlı olmaktan pek hoşlanmayan bir tip. Oyunumuz milyonlarca insanı korkunç zombilere dönüştüren dünya çapında bir felaketin iki yıl sonrasında geçiyor. Freaker ismindeki bu zombiler artık insandan çok hayvana benziyorlar ve hızlı biçimde evrimleşmişler. Days Gone'ın zombileri beyinsiz yaratıklar değiller, bazıları gölgelerde saklanıp vur kaç taktikleri uygularken bazıları sürü halinde hareket ediyor ve yüzlercesi bir araya gelerek saldırıyorlar.

Days Gone'ın hikayesinin detayları hakkında pek fazla bilgi verilmemiş olsa da bunun duygusal bir yolculuk olacağını biliyoruz. Oyunda Deacon'ın üzücü hikayesini öğrenecek ve bir yandan hayatta kalmaya çalışırken, bir yandan da kederiyle nasıl başa çıktığını göreceğiz.

Oynanış mekaniklerinde ilgi çekici bir şeyler var mı?

Days Gone açık dünyada geçen bir aksiyon-macera oyunu ve üçüncü şahıs perspektifinden oynayacağımızın oyunda bolca çatışma ve yine bolca eşya yaratma bizi bekliyor olacak. Bu bakımdan biraz The Last of Us'ı andırıyor olsa da oyundaki tüm Freaker'larla savaşarak başa çıkma şansımız yok. Bu yüzden çevreyi ve Freakerl'arın davranışlarını da kendimize avantaj sağlayacak şekilde kullanmamız gerekecek.

Ayrıca bir motorcu olarak oyunda bolca motor kullanacak olmamız da eğlenceli bir mekanik olacak gibi. Motor üzerinde giderken pompalı tüfekle zombi kafası patlatma fantezimizi gerçekleştirebileceğiz. Ancak oynanış konusundaki en ilgi çekici detay havanın değişkenliğinin oyuna olan etkisi. Oyunda hava koşulları yalnızca meydana gelen olayları değiştirmekle kalmıyor, oyunun mekaniklerini de etkiliyor. Deacon karlı havada motor kullanırken daha çok zorlanıyor, Freaker'lar da bu karlı koşullara uyum sağlayıp daha farklı biçimlerde karşımıza çıkıyor.

Oyunda günün saati ve hava durumu başımıza gelecek olayları doğrudan etkileyecek ve dinamik senaryo sayesinde gerçekten de birbirinden farklı deneyimler yaşayabileceğiz. Bu sayede daha önce fark edemediğimiz pusuları fark edebilecek, kendimizi değişik bir hikayenin içerisinde bulabileceğiz.

Oyun sadece aksiyondan mı ibaret?

Hayır, tam aksine Days Gone'ın oynanışı aksiyon kadar keşfe ve gizliliğe de yönelik içerik sunacak. Zaten E3 2017'de gösterilen demoda da Deacon'ın kendisini üzerine saldıran insanlardan nasıl koruduğunu görmüş, sonrasındaysa kendisini bir kampa gizlice yaklaşırken izlemiştik. Deacon çetenin dikkatini dağıtmak için taş atıyor ve onları kurmuş olduğu ayı tuzağına çekiyordu.

Yine bir başka sahnede Deacon'ın patlayıcılar ateşleyerek bir kapıyı havaya uçurduğunu ve bu sayede kamptaki insan düşmanlara saldırması için Freaker sürüsünün içeri girmesini sağladığını görmüştük. Yani oyunda istediğimiz şeyi elde etmek için kullanabileceğimiz çok sayıda yol olacak, Freaker'ları kendi amaçlarımız doğrultusunda yönlendirmek de bunlardan biri.

Zaten muhtemelen işimize yarayacak eşyalar yaratmak için malzeme arayışına da önem vermemiz gerekecek, bu da işte oyunun keşif yanını ön plana çıkaran bir unsur.

Kısa Kısa

Oyunda Deacon rolüne sesi ve modellemesiyle hayat verecek olan isim ünlü aktör Sam Witwer. Kendisini özellikle de Battlestar Galactica'daki Crashdown, Smallville'deki Davis Bloome, Being Human'daki Aidan Waite rollerinden tanıyoruz. Witwer ayrıca başta Star Wars: The Clone Wars ve Star Wars: The Force Unleashed, Star Wars Battlefront olmak üzere çeşitli dizi ve oyunlarda da seslendirmeler yapmış bir isim.

Days Gone gerçek bir açık dünya oyunu olduğu için hangi görevleri alıp yapacağımız da tamamen bize kalmış. SIE Bend istemediğimiz görevleri yapmayabileceğimizi söylüyor ama bu durum oyundaki ilerleyişimizi nasıl etkileyecek bunu görmeden bilemeyeceğiz.

Oyun hakkında şimdiye kadar gördüğümüz hiçbir şey Days Gone'un herhangi biçimde bir çoklu oyuncu modu içereceğini göstermiyor, aksine tüm belirtiler bunun karakter odaklı, tek kişilik bir deneyim olduğu yönünde.

Oyunda kullanabileceğimiz eşyalar hayalgücümüzü zorlayacak. Örneğin bir aracın yağ filtresini alıp tabancamıza takabilecek ve susturucu olarak kullanabileceğiz. Oyundaki seçeneklerimiz, planlarımız ve ilerleyişimiz büyük ölçüde yağmaladığımız eşyalarla da bağlantılı olacak.

Yayınlanan en son fragmanlar