Bu Grafiklerle Bir Star Wars Oyunu Oynamak Harika Olmaz Mıydı?

YAZAN Eser Güven

On yıl dediğin nedir ki?

Az sonra seyredeceğiniz videonun ismi "Reflections". Bu videoda Unreal Engine 4'ün Microsoft'un yeni DXR framework'ünü ve Nvidia'nın Volta grafik işlemcilerindeki RTX teknolojisini kullanarak gerçek zamanlı raytracing (ışın izleme - sahnenin ışığın kırılma ve yansımaları yoluyla çizilişi) yapışına şahit oluyoruz.

Her ne kadar bu teknolojiyi yakın zaman içinde evimizdeki bilgisayarlarda oynayacağımız oyunlarda görmemiz mümkün olmasa da bunun yapılabilir olduğunu bilmek bile günün birinde bu grafiklerle oyun oynayacağımız anlamına geliyor.

Epic Games'in CTO'su Kim Libreri bunun için yaklaşık olarak tarih bile verdi aslında. "Bundan on yıl sonra gerçek dünya ile sanal dünya arasındaki farkı ayırt edemeyeceksiniz" dedi ve bu gerçek zamanlı videoyu izleyince kendisine hak vermemek mümkün değil.

NVIDIA RTX’in on yıllar boyunca grafik endüstrisinin ve oyun geliştiricilerin hayali olan gerçek zamanlı ışın izleme teknolojisini hayata geçirdiğini belirten NVIDIA İçerik ve Teknoloji Başkan Yardımcısı Tony Tamasi, “GPU'lar oyunlar için gerçek zamanlı ışın izleme sunabilmek için ancak şimdi yeterince güçlü hale gelebildi ve sonraki nesil görüntülerin yeni çağına yol gösterecek.” dedi. Işın izleme teknolojisini şu ana kadar hızlı kare oranı ve düşük gecikme süresi gerektiren interaktif oyunlarda kullanabilmek için çok fazla hesaplama yükü gerekiyordu.

Videoyu 1080p çözünürlükte izlemeyi ve bunların gerçek olmadığına kendinizi inandırmaya çalışmayı unutmayın: