Dark Souls Remastered'dan İlk Görseller Geldi - Neler Değişmiş?

YAZAN Eser Güven

Gayet güzel görünüyor

QLOC'un üzerinde çalıştığı Dark Souls Remastered, PC, PlayStation 4, Xbox One ve Nintendo Switch için 25 Mayıs'ta çıkacak, yani şunun şurasında efsaneyi tekrar oynamak için sadece bir buçuk ay kaldı. Oyunun 4K çözünürlüğü destekleyeceğini ve 60fps çalışacağını zaten biliyorduk. Sırf bu FPS artışı bile oyun deneyimini farklı bir hale sokacak ama asıl merak ettiğimiz oyunun temel mekaniklerinde bir değişiklik olup olmayacağıydı. Şahsen ben oyunun kendisini veya başarımlarını kolaylaştıracak değişikliklere pek sıcak bakan biri değilim, neyse ki açıklandığı kadarıyla böyle bir durum söz konusu değil.

Oyunun en önemli değişiklikleri çevrimiçi alanda gerçekleşmiş. İkinci ve üçüncü oyunda bulunan Password Matching eklenmiş, bu sayede siz ve arkadaşlarınız aynı şifreyi kullanarak birbirinizin oyunlarına çok daha rahat biçimde misafir olabileceksiniz. Maksimum çevrimiçi oyuncu sayısı 4'ten 6'ya çıkarılmış ve PvP karşılaşmalarında Estus dışında iyileşme eşyası kullanılamayacak. P2P yerine adanmış sunucu kullanıldığı için çevrimiçi oyunların performansında da artış beklemek mümkün.

Oyunun PvE kısmında yapılan bazı değişiklikler ise yine sonraki oyunlardan örnek alınan ve oyun kalitesini arttıran cinsten şeyler. Örneğin artık bir eşyadan birden fazla kullanmak istediğimizde sayı belirtebileceğiz. Yani 10 Humanity taşıyarak gezmek istediğimizde 10 kere ayrı ayrı humanity kullanmak yerine tek seferde 10 tane kullanmak mümkün olacak. Bonfire'lara gelince bildiğimiz Covenant'lar arasında geçiş yapabileceğiz, daha önce Covenant'ı keşfettiğiniz yere dönmeniz gerekiyordu geçiş yapabilmek için.

> Dark Souls Serisinden Zorluklarıyla Ünlü 10 Boss

Henüz kaç tane olduğu belli olmasa da oyuna yeni bonfire'lar da eklenmiş gibi duruyor, bunlardan biri Catacombs'taki Vamos the Blacksmith'in orada. Çok gerekli miydi derseniz bence değildi, çünkü zaten Catacombs'ta iki tane bonfire vardı ve ikincisinden başlayıp kısayolu kullanarak Vamos'a ve oradan da Pinwheel'e ulaşmak pek de zor değildi.

Dark Souls Remastered'da en çok sevindiğim şey oyunun kendine has estetiğinin bozulmamış olması, yeni dokular yüksek kaliteli olmasına rağmen oyunun karanlık havası başarıyla korunmuş. Videoda bazı yerlerde gamma ayarı yüksek gibi görünüyor ama bu kayıt yapılan cihazın ayarlarından kaynaklı olabilir, çünkü ekran görüntülerinde ışık ayarı çok daha dengeli. Aşağıda yeni ekran görüntülerine ek olarak PC'de orijinal versiyon ile Remastered'ın grafiklerini karşılaştıran videoyu da izleyebilirsiniz: