YAZAN Utku Çakır

Öldürecek Tanrı kaldı mı?

Zırhlarınızı maceralarınız boyunca topladığınız para birimi Hacksilver’ı (Türkçe oynarsanız Kertik Gümüş diye geçiyor) kullanarak geliştiriyorsunuz. Bu sayede zırhların hem gücünü artırıyor ve üstlerine ekstra tılsım soketleri ekliyorsunuz. Bu tılsımlar yukarıda saydığım altı farklı özelliğe ekstra güç veriyor. Bazı tılsımlar sadece güç vermekle kalmayıp, daha farklı özelliklere da sahip olabiliyor. Burada da yine oynanış tarzınıza göre Kratos’a en uygun zırh ve tılsım seçimini yapmak sizin işiniz.

Dokuz Diyar’ın Çivisi Çıkmış

Oyunun %60’lık kısmı ölümlülerin diyarı Midgard’da geçiyor. Geriye kalan dilimde farklı diyarları ziyaret ediyor ve destanlara konu olan topraklara ayak basıyorsunuz. Hangi diyarları, hangi şartlar altında ziyaret ettiğinizden bahsetmek istemiyorum zira benim için oyunun en keyif verici kısımları bu diyarlara yaptığım ziyaretlerdi. Ama her diyardan Midgard’daki gibi devasa bir oyun alanı beklemeyin. Çok detaya girmeden, Midgard’daki oyun alanınızın detaylı ve keşfetmeye teşvik edici olduğunu söyleyebilirim.

Oyunun ilk beş saati sonrasında kendinizi bulacağınız ana bölge; birçok meydan okuma, yan görev, sürpriz ve hikaye parçacıklarıyla dolu. Burada isterseniz Brok ve Sindri’den yan görevler alıp, daha önce erişemediğiniz gizli bölgelere girebilir, karaya oturmuş gemilerde ganimet arayabilir; isterseniz İskandinav mitolojisinden fırlamış efsanelerin peşinden koşabilir, isterseniz de yardımınıza muhtaç yaratıkları kurtatabilirsiniz. Midgard’daki her şey yapmak bile sadece 30 saatinizi alacaktır diye tahmin ediyorum.

God of War, bu bahsettiğim yan aktiviteleri o kadar iyi şekilde paketleyip sunuyor ki; ana görevler ve aktiviteler arasında kalite farklı yok diyebilirim. Siz Midgard’ı arşınlarken Kratos ve Atreus başlarına gelen olaylar hakkında muhabbet ediyorlar, mitolojik hikayelerden bahsediyorlar ve aralarındaki bağı güçlendiriyorlar. Tıpkı dövüşlerde olduğu gibi, farklı diylarda ana görevin peşinden gitmediğim zamanlarda bile hiç sıkılmadım. Oyunun her anı dolu, her anı ilginizi ekrana tam olarak vermenizi istiyor. Dövüşmüyorsanız, tırmanıyorsunuz; tırmanmıyorsanız mitolojik hikayeler dinleyip, diyarların ve Tanrıların geçmişleri hakkında bilgi ediniyorsunuz. Bu döngü hiçbir zaman bilgi ya da dövüş bombardımanına da dönmüyor. Oyunun muhteşem temposu, her lore ve dövüş sekansından sonra zihninizi ve ellerinizi çalıştırsa da, sizi hiçbir zaman yormuyor. Her seferinde maceranıza daha fazlasını isteyerek devam ediyorsunuz.

Muhteşem Bir Görsel Ziyafet

Oyunu oynarken kendimi birçok sefer durup, etrafı seyrederken buldum. Midgard ve diğer diyarlarda yaratılan atmosfer, sanat tasarım ve grafik kalitesinin desteğiyle unutulmayacak bir şölen sunuyor. Hafif esintiyle sallanan ağaç yaprakları, Kratos’un attığı her adımda sırtında sarsılan baltası, çamur ve karda yürürken bıraktığınız izler fantastik ama inandırıcı bir oyun dünyası yaratılmasını sağlamış.

Atmosferi destekleyici unsurlardan bir diğeri de oyun boyunca gözünüzden kaçması mümkün olan ufak detaylar. Karlı bir yolda giderken Atreus üşüyecek ve hapşurmaya başlayacak, hararetli bir tartışmanın geçtiği ara sahne sonrasında, kontrol size geçtiğinde Kratos Atreus’a kızgın bir şekilde bakacak, dövüşlerde hasar verdiğiniz düşmanlar hasarlara uygun tepkiler verecek. Bunun gibi onlarca küçük detay Santa Monica Studio’nun oyun üstünde ne kadar uğraştığını gösteriyor.

God of War, PS4’te 1080p çözünürlük ve 30 FPS sunuyor. Eğer PS4 Pro’ya sahipseniz, performans ve grafik modları arasında tercih yapma imkanınız var. Performans modu çözünürlüğü 1080p’de tutarken, FPS’yi 45-50 civarına çekiyor. 4K televizyonu olanlar oyunu grafik modunda oynamak isteyebilir zira bu modda çözünürlük 4K’ya çıkıyor ve görseller harika bir hâl alıyor fakat FPS çoğu zaman söz verilen 30’u tutturmakta zorlanıyor ve bazen 20’lere düşebiliyor. Pro sahiplerine tavsiyem oyunu performans modunda oynamaları yönünde olacaktır. Ayrıca, orijinal PS4 sahipleri sakın üzülmesin. Oyun orada da, Sony’nin birinci parti stüdyolarından beklenebileceği üzere, olağanüstü gözüküyor.

Hatasız Tanrı Olmaz

Oyunla geçirdiğim ilk 10 saat sonrası kafamı yastığa koyduktan sonra, yazacağım incelemeyi düşünmeye başlamıştım. Zihnimde oyunun başarılı bir şekilde üstesinden geldiği zorluklar varken, beni rahatsız eden kısımlarını seçmekte zorlanmıştım. Oyunu bitirip, bu yazıyı yazmaya başlamadan önce eksiklerini yine düşündüm ve ne yalan söyleyeyim, birkaç ufak problem dışında canımı sıkan, oyun zevkimi bozan bir şey hâlâ yok.

Belki de tek hayal kırıklığım, oyun çıkmadan önce gazlanan troll dövüşlerinin tekdüzeliği oldu. Kendine has karakteristik özelliklere ve dövüş tarzlarına sahip olacağı söylenen bu yaratıklar, gerçekte neredeyse birbirinin aynısı dövüşlerle çıkıyor karşımıza. Her ne kadar elemantal güçleri farklılık gösterse de mekanik anlamda hepsi aynı.
Oyunla ilgili bir diğer sıkıntım da Atreus’un yapay zekasında. Normalde kendi başının çaresine bakan ve ayak altına dolanmayan Atreus, bazen çok fazla atlama ve zıplama yapmanız gereken bölümlerde size yetişemeyebiliyor. Bundan dolayı bazı dövüşleri Atreus’suz oynamak zorunda kaldım.

Kratos ve Atreus’un Destanı

God of War yalnızca PS4’ün değil, bu jenerasyonun en başarılı oyunlarından biri olmuş. Kökleri bu kadar güçlü olan bir oyunu topraktan söküp, başka bir yere dikebilmek ve sonucunda daha güçlü ve daha büyük hâle getirebilmek şapka çıkarmayı hak eden bir başarı. Santa Monica Studio’nun God of War’da ekranlarımıza aktardığı Kratos ve Atreus’un macerası başından sonuna muhteşem bir şekilde tasarlanmış bir şaheser. Bu oyunu gönül rahatlığıyla tüm oyunculara önerebilirim.

Artılar:

  • Hangi birini söylesem ki?
  • Muhteşem grafikler ve ağızları açık bıraktıran sanat tasarımı.
  • İnsancıl ve ayakları yere basan hikâye.
  • “Hikaye nasıl anlatılır, tempo nedir”, üzerine ders verilmiş. Not alın AAA geliştiricileri.
  • Kratos ve Atreus arasında dinamik, Ellie ve Joel’a taş çıkaran cinsten.
  • Dövüş mekanikleri zevkli ve çok çeşitli.
  • Onlarca saat oynamama rağmen tek bir anda bile sıkılmadım. Oyun baştan sona sizi ekran başına kilitleyecek hikaye anlatımına ve oynanış mekaniklerine sahip.
  • Harika düşman çeşitliliği.
  • Keşfetmeyi ödüllendiriyor.
  • Yan karakterlerle etkileşimler çok zevkli.
  • Battlestar Galactica'nın Bear McCreary'sinin orijinal müzikleri.
  • Türkçe altyazı desteği.

Eksiler:

  • Mini boss dövüşleri (özellikle de Troller) birbirlerinin aynısı olmuş.
  • Atreus bazen geometriye takılabiliyor ve dövüşte sizi yalnız bırakabiliyor.
  • Yolumun düştüğü bir diyar hâyâl kırıklığı yaşattı.
NOT: 9.8

SON KARAR: Kratos ve Atreus kendi destanlarını yazarken, siz de ekranlarınızda gördüklerinize inanamayacaksınız.

Oyunu, Türk Telekom faturanıza 12 ay taksit ile, Playstore'dan satın alabilirsiniz.