Mass Effect: Andromeda'nın Başarısızlığı BioWare'e Ders Olmuş

YAZAN Eser Güven

Anthem için endişelenmeye gerek yokmuş

Geçen seneki E3'te duyurulan Anthem aslında ilk başlarda büyük heyecan yaratmıştı. Bir kere arkasında BioWare vardı, Mass Effect ve KOTOR'un yazarı Drew Karpyshyn'in firmaya geri dönüş nedeninin Anthem üzerinde çalışmak olduğunu öğrenmiştik. Evet, Mass Effect: Andromeda BioWare'in hanesine eksi puan olarak yazılmıştı ama oyuncuların taleplerini dinleyerek oyunu daha iyi bir hale getireceklerine dair inancı da elden bırakmamıştık.

Ama sonrasında ne oldu? Mass Effect: Andromeda'nın tabiri caizse havada kalan hikayesinin tamamlanmayacağını, oyuna hikaye DLC'si çıkmayacağını öğrendik. Bu büyük bir hayal kırıklığıydı. Sonrasında asıl büyük bomba geldi ve Drew Karpyshyn stüdyodan ayrıldığını açıkladı. Bunların ardından Anthem'e bakış açısı da değişti tabi ki ama BioWare'in patronu Casey Hudson "Drew projede kendine düşen payı tamamladı, oyunda hikaye çok önemli bir yere sahip olacak, merak etmeyin" şeklindeki açıklamasıyla yürekleri rahatlatmaya çalıştı.

E3 2018'e yaklaştığımız bu günlerde Casey Hudson sazı bir kez daha eline aldı ve BioWare'in web sayfası üzerinden bir blog mesajı yayınladı. Hudson bunun BioWare'in vizyonu hakkında bilgiler vereceği bir yazı dizisinin ilk ayağı olduğunu söylüyor.

"Geçen yaz BioWare'e döndüğümde Mass Effect: Andromeda henüz yeni çıkmıştı ve oyuncular Quarian'ların kaderiyle ilgili soruları cevaplayacak bir hikaye DLC'si istiyorlardı. Bildiğiniz gibi Andromeda için böyle bir DLC yayınlayamadık - bu sizin için olduğu kadar bizim için de büyük hayal kırıklığı oldu ve bunun gelecek oyunlarımızda çözmemiz gereken bir sorun olduğunun farkındaydık.

Andromeda ile yaşadığımız bu deneyim BioWare'in yeniden odaklanması için belirleyici bir dönüm noktası oldu. Oyuncuları yeni deneyimler ve yenilikler ile mutlu etmemiz lazım, ama aynı zamanda oyuncuların oyunlarımızdan bekledikleri dünya, karakter ve hikaye anlatımı öğelerinin önemine de odaklanmamız şart. Ve oyunlarımızı yeni hikayeler ve deneyimler sunmaya devam edecek şekilde tasarlamamız gerekiyor.

Anthem'in geliştirilişindeki temel ruh işte bu. Anthem daha önce oynadığınız hiçbir oyuna benzemeyecek ama doğru adımları atarsak tam bir BioWare oyunu gibi hissettirecek."

Anthem'in çıkışı 2019 yılına ertelenmişti ama büyük ihtimalle E3 2018'de oyunla ilgili yeni bilgiler edinme şansımız olacak.

İLGİLİ BÖLÜMLER