Shadow of the Tomb Raider'ın Yapım Maliyeti Çok Yüksek - Acaba Satışlar Kurtarabilecek Mi?

YAZAN Eser Güven

Bakalım oyun ne kadar kâr edebilecek?

Shadow of the Tomb Raider'ın baş geliştiricisi Eidos Montreal oyunun maliyeti hakkında ilk kez açıklama yaptı ve oyunun yalnızca geliştirme maliyetinin 75 ile 100 milyon dolar arasında tutmasını beklediklerini, bunun üstüne yaklaşık 35 milyon dolar kadar da reklam maliyetlerinin olacağını söyledi.

Karşılaştırma olması açısından örnek vermek gerekirse Grand Theft Auto V'in geliştirme maliyeti yaklaşık 140 milyon dolar, The Witcher 3'ün maliyeti yaklaşık 46 milyon dolardı. Aslında AAA oyunların bu denli yüksek bütçelere sahip olmasına alışmaya başlıyoruz ama şöyle ufak bir fark var: genelde yüksek maliyetli oyunlar beraberinde çevrimiçi sistemler de getiren ve oyunun kendi satışının dışında da para kazanma yolları olan oyunlar. Shadow of the Tomb Raider ise tek kişilik, hikaye tabanlı bir oyun. Yani oyunun satışının ardından da para kazanmaya devam etmesi diğer oyunlara göre daha zor. İşte zaten bu gibi yüksek maliyetler 60$'lık fiyat etiketlerini normal hale getirdi.

> Shadow of the Tomb Raider'da Lara Dünyanın Sonunu Getiriyor

Kutulu oyun satışlarında 60$'ın yaklaşık olarak 30$'ı yayıncıya kalıyor, dijital oyunlarda ise bu miktar 40$'a kadar çıkabiliyor. Yine de böyle yüksek bir maliyeti amorti edebilmek için oyunun çok milyon satması gerektiği de bir gerçek.

Eidos Montreal tam da bu yüzden oyunun kar edebilmesi amacıyla farklı oyun modları üzerinde denemeler yapmak için para ve kaynak ayırmış durumda. Hem hikaye bazlı oyunları seben oyuncuları memnun edecek, hem de firmaya ekstradan para kazandırabilecek oyun konseptleri bulup bulamadıklarını ise oyun yayınlandığında göreceğiz.

> Shadow of the Tomb Raider'dan Yepyeni Ekran Görüntüleri Yayınlandı

Stüdyonun başı David Anfossi, hikaye tabanlı oyunların değişime uğradığını ve uğraması gerektiğini de düşünüyor. "God of War'a baktığımda mükemmel bir tek kişilik deneyim görüyorum. Oyunu çok sevdim ama bitirmek için yeterli zaman bulamayabilirim. Benim için böyle bir durum hayal kırıklığı olur. Çünkü hikaye tabanlı bir deneyime başladığınızda sonunu görmek istersiniz. O yüzden yeni modeller denememizde fayda var" diyor. Anfossi buna örnek olarak da bolca övdüğü Hellblade: Senua's Sacrifice'ı vermiş. 6 ile 8 saat arasında bitirilebiliyor olması özellikle hoşuna gitmiş Anfossi'nin.

Shadow of the Tomb Raider, 14 Eylül'de PC, PS4 ve Xbox One için yayınlanacak.