YAZAN Eser Güven

İşte Dark Souls budur

Dark Souls hiç şüphesiz tüm zamanların en iyi oyunlarından birisi. Hatta bana soracak olursanız kendi listemde rahatça ilk üçe yerleştiririm. Şu oyunu kaç kere bitirdiğimi artık net olarak hatırlamıyorum bile ama yine de Remastered ismini duyduğumda yaşadığım heyecan bile bunun kanıtlarından biri.

Peki heyecanlandığıma değmiş mi, işte şimdi sizinle bunu konuşacağız.

Bir kere ben şu 60 fps olayını gerçekten merak ediyordum. Şimdi düşününce şaka gibi geliyor: şu oyunu PC'de PS3 ve X360'ın kötü bir portu olarak oynamaya nasıl da alışmışız. DSFix sağolsun hem oyunun oynanabilirliğini ciddi olarak arttırmış, hem de sahnelerin daha yüksek çözünürlükte render edilmesine imkan sağlamıştı ama performans bakımından pek bir katkısı yoktu. Hele ki oyunun bazı bölgelerinde (selam sana ey Blighttown) fps düşüşleri ciddi zorluk çıkarıyordu. Dark Souls Remastered'ı oynamaya başlayınca gördüm ki... Oyun resmen yağ gibi akıyor! Yani bunu video izleyerek falan yeterince anlamak mümkün değil, yaşamak lazım. Oyunun her kısmı o kadar akıcı, performans olarak o kadar 'olması gereken gibi' ki başlarda ciddi biçimde afalladığımı söylemeliyim. DSFix'te de 60 fps seçeneği vardı ama yeni oyunun performansı cidden çok farklı.

Grafiksel olarak öyle çok büyük bir değişim beklememek gerek, zaten öyle olmadığına da çok memnunum ben. Haberlerde bazen yorumlarda görüyordum, benim harika diye nitelendirdiğim videolara "bu devirde böyle grafik mi" olur gibisinden cevaplar gelebiliyordu. QLOC, Dark Souls'un ilkel ve karanlık havasını hiç bozmadan yenilemiş grafikleri. Oyundan kalkıp da bir Dark Souls 3 kalitesinde dokular falan bekleyenler hayal kırıklığına uğramış olabilir ama ben hiç takılmıyorum buna. Ha bazı yerlerde düşük çözünürlüklü kalmış dokulara falan rastlanıyor ama bunlar oynanışı etkileyen şeyler değil.

Bazı kısımlardaki efektler daha da geliştirilip ön plana çıkarılmış, örneğin Crystal Lizard'ların parlamalarını bir kilometre öteden görüyorsunuz. Sulardaki yansımalar ve ışıklar da daha yoğun kullanılmış. Ama bu çok başarılı değil, bunun en büyük etkisini de Darkroot Basin'de Hydra ile dövüştüğünüz gölde fark edeceksiniz. Su o kadar parlamalı ve yansımalı ki aşağı düşebileceğiniz yerleri kestirmek çok güç, karanlığı ayırt etmek zorlaşmış.

Bunun dışında Remastered ile birlikte gelen bazı ufak tefek ama hayatı kolaylaştıran yenilikler de var. Örneğin Covenant değiştirmek için dünyanın diğer ucuna gitmeye gerek yok artık. Bonfire'da oturup anında Covenantlar arasında geçiş yapabilmek süper olmuş. Aynı anda birden fazla malzeme kullanabilmek de çok iyi: tek tek Humanity kullanayım, on tane Soul of a Brave Warrior'u kullanmak için her seferinde tek tek envantere gireyim derdi bitmiş. Blacksmith Vamos'un yakınındaki bonfire da güzel olmuş.