YAZAN Onur Kaya

Yıllardan beri bekliyorduk!

 İlk çıkan DMC 5 duyuru fragmanı, şahsım adına belli açılardan hayal kırıklığı olmuştu. Her daim göze estetik açıdan güzel veya en azından karikatürize görselliğe sahip, “yaratık” deyip geçemeyeceğimiz DMC iblislerinin yerini ucube yaratıkların alması, renk paletinin iyiden iyiye karanlıklaşması ve Nero’nun ilk gördüğümde “amanın yoksa DmC’nin hikayesinden mi devam ediyor bunlar?” şüphesiyle düşüp bayılmama ramak bırakan tasarımına burun kıvırdım. Ancak durum şu ki, kendi kulvarında güzel olan tasarım tercihlerine şu raddede yorum yapmak doğru değil ki Devil May Cry’ın has özelliği, God of War ve Darksiders gibi kendisinden esinlenmiş oyunlarla karşılaştırılamayacak kadar teknik bir oynanışa sahip olmasıdır. Neyse ki yapımcı Hideaki Itsuno oyunla ilgili kısa bir röportaj verdi de video arasına sıkıştırılmış kesitler sayesinde oynanış hakkında düzgün bir iki fikir oluşma şansına eriştim, Nero’yu bu oyunda çok daha fazla seveceğimize ikna oldum. 

DMC3 ve 4’te yoğun bir şekilde kullanılan “Jump Cancel” isimli, hareketlerin animasyonlarını havadaki düşmanın üzerine basıp zıplama özelliği ile iptal ederek başka kombolar ile birleştirmek üzerine kurulu bir teknik vardı. Bu sadece çok usta oyuncuların yapabildiği ve ciddi anlamda eli alıştırmak gereken bir teknikti. DMC3 ve 4’teki abartı komboların yapılmasını mümkün kılan en temel özellik buydu lakin dördüncü oyunda, Nero’nun hareket skalası, farklı stillere sahip olmadığı Dante’ye kıyasla epey kısıtlı kalıyordu. Sonra çıkan Special Edition’da Vergil’ın DMC3’ten gelene hareket şemasına çekilen bir iki ayar, hem ortaya oynaması inanılmaz keyifli ve farklı hissettiren bir karakter çıkarmış, hem de “Jump Cancel” yerine geçen “Trick” hareketi ile normalde çok ileri seviye sayılan kombolar yapma imkânı, orta ve alt seviye oyunculara da açılmıştı bir yerde. Bunun üstüne bir de Vergil’ın alanı komple temizleyen bir hareketinin bulunması, Nero’yu yanında ciddi ciddi devede kulak bırakmıştı. Ben kendi adıma Vergil’a bir kere alıştıktan sonra Nero’ya dönmedim.

Peki bunları niye anlattım? Çünkü aşağıdaki kesitlerden anladığım (ve biraz daha tahmin ettiğim) kadarıyla Nero’yu da teknik kombolar yapması nispeten kolay ve düşman güruhlarına toplu olarak daha iyi çalışabilen, farklı teknikler arasında geçiş yapabilen bir karakter yapmaya çalışmışlar. Videoda Nero’nun havada ileri atılarak kılıç savurduğu Calibur isimli hareketi(veya bir muadilini) 3 kere üst üste yaptığını görüyoruz. Örneğin bu, daha önce “Jump Cancel” kullanmadan mümkün olan bir şey değildi pek, animasyondan anladığım kadarıyla bu tarz tekrarlar dövüş sistemine doğal bir biçimde yedirilmiş. İkincisi, bir başka sahnede Nero’nun kolu yardımıyla birden fazla düşmana menzilli saldırılar ile darbe vurduğu ve onları havada tuttuğu bir sahne var, yani “juggle” opsiyonları açan alan saldırıları eklenmiş kendisine. Dünya üzerindeki herkesin uyuz olduğu sigaralı ablanın yeni kollar yaptığını ilk fragmandan anladığımız ve Itsuno “Devilbreakers” ismini verdiği bu kollardan bahsederken hep çoğul ifade kullandığı için, Dante’deki stiller arası geçiş gibi bunlar arasında da oyun sırasında hızlıca geçiş yapabileceğiz bence.

Grafiklerin “çağdaş ve kaliteli görünmesi için” bu tarzı tercih ettiklerini söylüyor Itsuno. Burada ilk başta DmC’nin yapılmasına sebep veren kaygının bir devamı var bana sorarsanız. “Çok uçuk, çok Japon görünmeyelim de Batı piyasasında iş yapabilelim” serzenişi saklı gibi geliyor Itsuno’nun sözlerinde.

Hikâyeye gelirsek, oyun dördüncü oyundan birkaç yıl sonrasında geçiyor. Dante neon ışıklı “Devil May Cry” tabelasını Nero’ya hediye etmiş ve o da tabelayı videoda gördüğümüz karavana takıp “gezici iblis avlama ajansı” kurmuş kendine. An itibariyle tek bildiğimiz bu, kolunu kim kesiyor, niye kesiyor, kapak görselindeki üçüncü karakter kim(Vergil’a benzemiyor bana sorarsanız) hala bilmiyoruz. Üstat Itsuno, on yıldır yapmak istedikleri oyunu yaptıklarını ve sıkı fanların beklentilerinin bile üstüne çıkacaklarını, ayrıca oyunun Gamescom’da oynanabilir olacağını söylüyor video sonunda. Benim oyuna yükselmeye başladım ufak ufak, 2019 baharı bir an önce gelmeli!

İLGİLİ BÖLÜMLER