YAZAN Eser Güven

Sekiro kendine has bir oyun olacak

E3 Microsoft konferansının benim için en heyecan verici yanlarından biri de daha önce sadece 'Shadows Die Twice' şeklinde sloganını duymuş olduğumuz Sekiro'nun gösterilmesi oldu. Oynanış görüntülerinde gördüğümüz savaş mekanikleri, düşman tasarımlarındaki orijinallik ve çeşitlilik gerçekten de Souls serisini andırıyordu. Sekiro'nun da aynı Bloodborne gibi Souls serisinin o kendine has formülünü tamamen farklı bir ortama taşıyacak bir oyun olduğunu düşünmüştük.

Oyunun demosunu izleyen PCGamer'ın makalesine göre ise bizi Souls serisinin formülünün oldukça dışına çıkan bir oyun bekliyor, o yüzden beklentilerimizi buna göre belirlemekte fayda var.

Oyunda karakter sınıfı seçimi diye bir şey mesela, ya da level atlayınca geliştireceğimiz karakter özellikleri de yok. Kendi karakterimizi yaratma seçeneği yok (bu bakımdan Nioh gibi diyebiliriz), içinde herhangi bir şekilde çokluoyuncu bulunmuyor (diğer oyuncular için not bırakma da yok demek oluyor bu), farklı farklı zırhlar ve silahlar bulmuyormuşuz, Souls türü oyunların olmazsa olmazı ruh / kan / tuz vs gibi şeyler toplamıyor, haliyle öldüğümüzde de kaybetmiyoruz. Bonfire benzeri bir mekanik de yok.

Bu kadarını okuduktan sonra bile oyunun yapısal olarak Souls serisinden çok uzak olduğunu anlıyoruz. Çünkü Sekiro: Shadows Die Twice bir aksiyon RYO değil, aksiyon macera olarak nitelendirilmiş. Dolayısıyla içinde rol yapma oyunlarına yönelik unsurlar da bulunmuyor.

Yine de oyunun Souls serisinin mekaniklerinin tamamen kopuk olduğunu söylemek de mümkün değil. Örneğin karakterimizin protez koluna farklı parçalar takabiliyor ve bunları Bloodborne'daki Trick silahlar gibi kullanabiliyoruz. Karakterimiz sağ elinde her zaman katana tutuyor, sol eline ise balta, kalkan, maytap gibi eklentiler takabiliyoruz. Mesela balta ile düşmanın kalkanını kırabiiyor, maytap ile sersemletebiliyor, meşale ile düşmanları yakabiliyoruz. Ya da mesela katanımızı sol elimizdeki meşaleye daldırıp yakabiliyor ve ateşli bir silaha kavuşabiliyoruz. Kanca mekaniği sayesinde de yukarılara tırmanmak mümkün.

Şurası bir gerçek ki Sekiro, From Software'in Souls yapısındaki oyunlarına alışan oyuncular için farklı bir deneyim sunacak. Ben bu haliyle de beğeneceğimizi düşünüyorum ama bunu ancak oyunu oynadığımızda anlayabileceğiz.

Sekiro'nun 2019 yılının başlarında çıkacağı açıklandı. Bloodborne ve Dark Souls III'ün Mart ayında çıktığını düşünürsek Sekiro'nun çıkış tarihi Mart 2019 olarak açıklanırsa şaşırmayalım.

İLGİLİ BÖLÜMLER