Todd Howard, Elder Scrolls 6 ve Starfield Motorları Hakkında Konuştu

YAZAN Eser Güven

Motor mu, o da ne?

Bethesda Game Studios'un kaliteli oyunlarına rağmen aldığı ortak bir eleştiri varsa o da kullandıkları oyun motorunun artık güncelliğini kaybetmiş olması. Daha doğrusu oyuncuların gözündeki algı bu, çünkü Bethesda oyunlarında teknik sorunlara da, çıkış zamanlarında bolca bug'a da alışmış durumda otuncular. İşte Todd Howard bu eleştirilerden sıkılmış olacak ki GameStar'a verdiği röportajda özellikle bu konuya değindi.

"Sanırım oyun yapımıyla alakası olmayan çoğu insan 'oyun motoru' kelimesinin ne anlama geldiğini bilmiyor. Motorun tek bir şey olduğunu sanıyorlar, halbuki biz bunu bir teknoloji olarak görüyoruz. Motoru oluşturan pek çok parça var ve bunlar oyuna göre değişiyor. Örneğin grafik hesaplayıcısı var, yapay zeka var, animasyonlar var, senaryo dili var. Örneğin bazıları Gamebryo'dan bahsediyor ama onu yıllardır kullanmıyoruz. Motorumuzun büyük kısmı Havoc gibi ara yazılımlar kullanıyor."

"Fallout 76 için oyun motorumuzu oldukça değiştirdik. Oyun yeni grafik hesaplayıcı, yeni aydınlatma sistemi, arazi yaratımı için yeni bir sistem içeriyor. Starfield için bundan da fazla değişiklik yapıyoruz. Ufukta görünen The Elder Scrolls 6'da çok daha fazla değişiklik olacak. Ama editörümüzü seviyoruz. Bu sayede çok hızlı biçimde dünyalar yaratabiliyoruz ve mod yapımcıları da editörümüzü çok iyi tanıyorlar. Oyunlarımızı yaratırken kullandığımız bu tür temeller aynen devam edecek."

Howard, Bethesda'nın oyun motoru konusunda sürekli olarak kendini geliştirdiğinin ve geliştirmeye çalıştığının bilinmesini istiyor. Ama temelleri ve editörü koruyor olmaları aslında çok da kötü bir şey değil, bu sayede gerek Starfield, gerekse The Elder Scrolls 6 için kısa zaman içinde yüzlerce yeni modla karşılaşacağımızı da şimdiden öğrenmiş oluyoruz. Skyrim'i modsuz ve modlu olarak düşününce oyunların kolayca modlanabilmesinin ne kadar güzel bir şey olduğunu bir kez daha anlıyor insan. Hele ki The Elder Scrolls 6'nın büyük ihtimalle sonraki nesil sistemler için çıkacağını göz önüne alırsak nelerle karşılaşacağımızı görmek için şimdiden sabırsızlanıyorum.