Ubisoft Devasa Oyun Dünyaları Yaratmak İçin Yeni Teknolojileri Bekliyor

YAZAN Utku Çakır

Ubisoft'a göre devasa dünyalar için yeni teknolojiler şart.

Açık dünya oyunların çok daha geniş bölgelere ve karakter havuzlarına sahip olmalarının önündeki en büyük engel, bu jenerasyon konsolların hafıza ve işlemci limitleri. Ağzına
kadar detay dolu, devasa ve yükleme olmayan bir bir açık dünyada, yapay zeka kontrolünde yüzlerce karakteri yerleştirmek en büyük bütçeli oyunların bile zorlandığı konulardan biri. Eh, işi gücü açık dünya oyun yapmak olan Ubisoft da konsolların bu zaafını en çok hisseden şirketlerden biri.

Cyberpunk 2077’yle İlgili Yeni Detaylar Ortaya Çıktı

Ubisoft'un Kanada stüdyoları Başkan Yardımcısı Lionel Raynaud, bu konuyla ilgili verdiği röportajda, yeni teknolojik gelişmelerin hafıza sorunlarını ortadan kaldıracağını söyledi. Raynaud, bu gelişmelerin Ubisoft'un oyunlarına pratik olarak nasıl katkı sağlayacağını da şu şekilde özetledi: "Örneğin, Assassin Creed'de birden farklı tarihi periyodu ele alabileceğiz ve Animus'u kullanarak bunlar arasında geçiş yapabileceğiz. Ya da dünyanın farklı bölgelerini birbirlerine bağlayabileceğiz. Mesela Far Cry ve Watch Dogs oyunları, farklı ülkelerde birden farklı bölgede geçebilir ve bu bölgeler arası geçiş akıcı bir şekilde yapılabilir."

Umarım yeni jenerasyon konsollar; Xbox One X ve PS4 Pro'nun bu jenerasyona kattığı ekstra gücün çok daha fazlasını getirir de Raynaud'un Assassin's Creeed ve Far Cry hâyâlleri tüm oyun yapımcıları için gerçek olur. Yoksa bir yandan Xbox One'a bakıyorum, bir yandan da Cyberpunk 2077'nin E3'te kapalı kapılar ardında gösterilen demosuna gelen yorumlara bakıyorum... Sıkıntı var.