YAZAN Eser Güven

Mışlar ve muşlar

Bundan yaklaşık dokuz ay önce Electronic Arts sürpriz bir kararla Visceral Games'i kapattığını duyurmuş ve özellikle de Dead Space serisiyle tanıdığımız bu ünlü geliştiricinin kapanması hepimizi şaşırmıştı.

Dead Space'in kreatif direktörü Ben Wanat Eurogamer'a verdiği röportajda Dead Space 4'ün nasıl bir oyun olacağı hakkında bilgiler verdi ama maalesef bu oyunun gün ışığı görmesi pek de mümkün görünmüyor. Ben Wanat'ın söylediğine göre Dead Space 4 özellikle de keşfe ve hayatta kalmak için kaynak yağmalamaya daha çok odaklanan, önceki oyunların yoğun aksiyonunu oyuncuların özgürce dolaşabileceği açık bölgelerle birleştiren bir yapıya sahip olacakmış.

> Uncharted'ın Yaratıcısı Amy Hennig Kendi Stüdyosunu Kuruyor

Oyunun konsepti Dead Space 3'ün ünlü "Lost Flotilla" bölümünü temel alacak ve "hastalıklı gemilere karşı hayatta kalma, yaşam kırıntıları arama, geminizi hatta tutmak için kaynak toplama ve hayatta kalanları bulma" mantığına odaklanacakmış.

Makalede bir diğer dikkat çeken detay oyunun baş kahramanının Isaac Clarke olmaması. Wanat baş kahraman için kesinleşmiş bir kararları olmadığını ama kendisinin Dead Space 3'teki yan karakterlerden biri olan Ellie Langford'u tercih ettiğini söylüyor.

> EA, Amerika’nın En Çok Nefret Edilen Beşinci Firması Seçildi

Wanat ayrıca oyunda sıfır yerçekimi için özel olarak tasarlanan yeni Necromorph'ların olmasını planladıklarını da eklemiş.

Elbette Visceral bu fikirlerden hiçbirini hayata geçiremedi ama bu yüzden kendilerine değil, o malum iki harfli firmaya kızmamız lazım.