Oyun Dünyasının Yalnız Kurtları - Tek Kişinin Geliştirdiği Oyunlar

YAZAN Mert Köse

Tek kişilik dev ekipler

Bir yerlerden duymuşsunuzdur “Tek başıma GTA ya da Call of Duty yapabilir miyim?” sorusunu. Yüzlerce kişinin çalıştığı AAA oyunları tek başınıza yapmak elbette mümkün değil. Ancak birazdan listede karşılaşacağınız bu insanlar, dünyanın bayıldığı, bazılarının tüm zamanların en çok satanlara girdiği o oyunları büyük emekler sonucu ortaya çıkarmış. Bir GTA yapamazsınız ama bir Stardew Valley yapabilmek mümkün.

Listemize başlamadan belirtelim: Buradaki oyunlar, her şeyiyle bir kişi tarafından geliştirilen oyunlar olarak anılsa da çoğunluğu müzik olmak üzere oyunun göreceli olarak küçük kısımları dışarıdan destek alınarak yapılmış olabilir. Biz özellikle tasarımı, grafiklerini ve programlamasını tek kişinin yaptığı oyunları listeye almaya özen gösterdik, ki bu oyunlar dünya genelinde de tek başına yapılan oyunlar olarak geçiyor. Eğer gözden kaçırdığımız yapımlar varsa yorumlarda görmekten şeref duyarız efendim.

Thomas Was Alone

thomas

Thomas Was Alone: Bize geometrik şekillerin de duygularının olduğunu öğreten oyun Thomas Was Alone, özellikle hikaye anlatımıyla öne çıkan bir yapım oldu. Oyunun yapımcısı Mike Bithell, 2010 senesinde 24 saat içerisinde Thomas Was Alone’un flash tabanlı bir sürümünü bir internet sitesinde paylaştıktan sonraki ilk haftasında 100.000 tık almayı başarınca Bithell ipleri sıkılaştırıyor ve 2012 senesinde bir milyondan fazla satacak, BAFTA ödüllü oyunun tam sürümünü çıkarıyor.

Banished

banished

Banished: Luke Hodorowicz’in hikayesi gerçekten ilginç ilerlemiş. 10 sene boyunca Vicious Cycle Software’de grafik programcısı olarak çalışan Hodorowicz, artık yaptığı işten sıkılmış ve kendi başına oyun geliştirmeye başlamış. İlk olarak yaptığı oyun zombi temalı aksiyon RPG türündeymiş. Ancak Hodorowicz yaptığı şeyin eğlenceli olmadığına karar verip 8 aylık emeğini oracıkta bırakmış ve daha büyük bir projeye, yani Banished’e 2011 senesinde başlamış. 3 senede harcanan 5500 saatlik çalışmanın sonunda birçoğumuzun o çok sevdiği oyun ortaya çıkmış Oyungezerler.

Oyunun müzikleri hariç her şeyini kendi başına yapan Hodorowicz aslında müzikleri de kendisi besteleyecekmiş. Ancak oyunun alfa testini deneyen müzisyen arkadaşı, Hodorowicz’ten hızlı davranarak oyunun bestecisi oluvermiş. Hayat gerçekten garip...

Minecraft

minecraft

Minecraft: Tüm zamanların en çok satan 2. oyununa bu saatten sonra ne söyleyebilirim ki? Geliştirilme hikayesi en çok bilinen hikayelerden olan Minecraft’ın ilk sürümü İsveçli Markus Persson tarafından sadece bir haftada yapıldı. Java programlama diline yazılan oyun o kadar çok beğenildi ki Microsoft 2014 senesinde 2,5 milyar dolar vererek Persson’un stüdyosu Mojang’ı satın aldı. Sürekli güncellenen oyun şu anda Skyrim’den fazla platformda bulunuyor (Evet inanması güç).

Braid

braid

Braid: Bağımsız oyun geliştiriciler arasında en ünlülerden olan Jonathan Blow, Braid’e 2004’te başladı. Bir sene sonra çıkan ilk versiyon Bağımsız Oyunlar Festivali’nden ödül kazanmasına rağmen sanat tasarımı konusunda halen eksikti. 3 senelik geliştirme ve 200 bin dolarlık masraftan sonra oyun günümüzdeki haline geldi ve sadece piyasadaki en iyi bulmaca oyunlarından olmakla kalmayıp bağımsız yapımların da önünü genişletmiş oldu.