''Anthem Başarısız Olsa Bile BioWare'in Sonu Olmaz''

YAZAN Eser Güven

Başarısız olmasın, niye olsun ki

"Anthem başarısız olsa bile BioWare'in sonu olmaz". Bunu söyleyen BioWare'de 22 yıl çalıştıktan sonra geçtiğimiz günlerde stüdyodan ayrılan, Baldur's Gate'in baş tasarımcısı James Ohlen. James Ohlen her ne kadar özellikle Baldur's Gate ile ön plana çıkıyor olsa da kendisi son olarak Anthem üzerinde çalışıyordu. Ohlen her ne kadar 2019 Şubat ayında yayınlanacak olan oyunun başarılı olacağını düşünse de aksi bir durumun da stüdyoyu etkilemeyeceğini söylüyor.

Game Informer sitesine röportaj veren Ohlen, "Anthem beklenen başarıyı elde edemese bile bunun BioWare'in sonu olacağını sanmıyorum. BioWare bundan gereken dersleri çıkaracak ve bunu bir sonraki oyununun daha iyi olması için kullanacaktır" diyor. Ohlen ayrıca BioWare'in son yirmi yıldaki başarısını da risk alma arzusuna ve kalıpların dışına çıkabilme yeteneğine bağlıyor.

"Anthem geleneksel modelin çok dışına çıkan bir oyun, Dragon Age, Mass Effect ve hatta Baldur's Gate gibi sistem tabanlı oyunlardan çok daha farklı bir model izliyor. Anthem bu oyunlardan çok farklı ama düşününce Neverwinter Nights da 2002 yılında çıkış yaptığında mevcut oyunlardan çok daha farklıydı, hatta Star Wars: Old Republic de 2011 yılının en farklı yapıdaki isimlerinden biriydi" şeklinde konuşan Ohlen, BioWare'in geliştirdiği oyunlar üzerinde büyük ölçüde kontrol sahibi olduğunu ve başarısızlık durumunda da başka suçlular aramamak gerektiğini de ima etmiş.

Ohlen'in özellikle de "BioWare başarısızlık durumunda bile gereken dersleri çıkarır, bir sonraki oyununu daha iyi yapar" sözleri dikkat çekici, çünkü biz bunun aynısını Mass Effect: Andromeda'dan sonra duymuştuk. BioWare'in patronu Casey Hudson "Andromeda ile yaşadığımız bu deneyim BioWare'in yeniden odaklanması için belirleyici bir dönüm noktası oldu. Oyuncuları yeni deneyimler ve yenilikler ile mutlu etmemiz lazım, ama aynı zamanda oyuncuların oyunlarımızdan bekledikleri dünya, karakter ve hikaye anlatımı öğelerinin önemine de odaklanmamız şart. Ve oyunlarımızı yeni hikayeler ve deneyimler sunmaya devam edecek şekilde tasarlamamız gerekiyor. Anthem'in geliştirilişindeki temel ruh işte bu. Anthem daha önce oynadığınız hiçbir oyuna benzemeyecek ama doğru adımları atarsak tam bir BioWare oyunu gibi hissettirecek" demişti.

BioWare elbette oyuncuların nezdinde yeterli kredisi olan bir firma, bir tane başarısız oyunla yargılanacak veya küçük görülemeyecek kadar da dev bir isim. Ama bu "sonsuz kredisi" olduğu anlamına da gelmiyor. Özellikle de stüdyoda önemli ölçüde yaprak dökümü olduğunu düşünürsek Anthem'in başarısız olması halinde Ohlen'in düşündüğünden farklı bir sonuçla karşılaşmamız olası görünüyor.

Anthem 22 Şubat 2019'da PC, PlayStation 4 ve Xbox One için çıkacak.

Oyunu, Türk Telekom faturanıza 12 ay taksit ile, Playstore'dan satın alabilirsiniz.

İLGİLİ BÖLÜMLER