EA Artık Loot Box Konusunda Çok Dikkatli Davranacaklarını Söylüyor

YAZAN Eser Güven

Göreceğiz bakalım

Electronic Arts iyi ki Battlefront 2 gibi bir loot box faciasıyla karşımıza çıktı da şu konu sağlam biçimde masaya yatırılabildi. Arada bundan en büyük zararı EA gördü; hisse fiyatları düştü, satışlar beklendiği gibi olmadı, kendisini hükümetler düzeyinde loot box tartışmalarının odağında buldu vs. Ama bir musibet bin nasihattan iyidir sözünü tasdiklercesine EA bu yaşadıklarından ders çıkarmayı bildi ve şimdi de stüdyolarına bundan sonra loot box konusuna nasıl yaklaşılacağına dair mantıklı telkinlerde bulunuyor.

Firmanın GamesIndustry.biz'e konuşan Stratejik Büyümeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Matt Bilbey, Baş Tasarım Sorulusu Patrick Soderlund ile birlikte oyun ekiplerini doğru yönlendirmek için oyun geliştirme aşamaları ve test platformlarında yeniden tasarıma gittiklerini ve bu yeni yaklaşıma "EA Ahlaki Pusulası" ismini verdiklerini söylüyor. Buradaki amacın oyunlardaki canlı servisleri erkenden tasarlamak ve test etmek olduğunu söyleyen Billbey, bu sayede bu sistemleri oyuncularla birlikte test ederek aldıkları geribildirimler sayesinde daha rahat şekillendirebileceklerini, bunların hem adil, hem de eğlenceli olması için ellerinden geleni yapacaklarını ekliyor.

Electronic Arts, tasarım aşamaları konusunda hükümet yetkilileriyle de görüşerek onları bilgilendirdiklerini söylüyor. "Amacımız patronluk taslamak değil, bizim oyunları nasıl tasarladığımızı öğrenmelerini, yaptığımız seçimlerin nedenlerini anlamalarını ve kendimizi oyunları adil ve eğlenceli hale getirmeye nasıl adadığımızı görmelerini sağlamak."

"Star Wars: Battlefront 2'den çok şey öğrendik"... Bu tür konular açıldığında Electronic Arts'tan artık duymaya alıştığımız bir cümle bu, ne kadar öğrendiklerini ancak önümüzdeki oyunlarda görebileceğiz.