Cyberpunk 2077'nin Oynanışını İzledik! - Öğrendiğimiz Yedi İlginç Detay

YAZAN Can Arabacı

Katanayla mermileri karşılamak mı dediniz?

Güncelleme: Minik bir iletişim hatasından dolayı izledik yerine oynadık yazmıştık, düzelttik efendim. Kusurumuza bakmayın ve yanlış yönlendirme için de özür dileriz. - Yasin

Macera dolu bir Gamescom daha sona erdi. Uzun yıllardır merak ve heyecanla beklediğimiz, bizi büyük beklentilere sokan CD Projekt RED'in Cyberpunk 2077'sini sonunda görme şansını bulduk!

Oyunun Gamescom 2018 demosunu izleme şansımız oldu. En dikkat çekici yanlarını, karakter geliştirme özelliklerini, farklı silah çeşitlerini ve daha pek çok şeyi tecrübe ettik. Bunları da sizlerle madde madde paylaşalım dedik sevgili Oyungezerler! Bu bilgilerin bazıları E3 2018'de gün yüzüne çıkmıştı, ancak kendi tecrübemizin bütünlüğünü bozmaması adına biz de tekrardan paylaştık.

1. Karakterimizin Cinsiyetini ve Geçmişini Biz Belirliyoruz

Oyunun ana karakterinin adı “V”; kendisini kadın ya da erkek olarak yaratabiliyoruz. Strength, Constitution, Intelligence, Reflexes, Tech ve Cool özelliklerine puan dağıttıktan sonra tam bir masaüstü rol yapma oyunu gibi karakterin motivasyonunu, geçmiş travmalarını yani arka plan hikâyesini seçiyoruz. Yapımcılar V’nin geçmişinin oyun boyunca sıklıkla yeni yolların açılmasını sağlayacağının altını çizdiler. Standart RYO’ların aksine karakter yaratırken herhangi bir sınıf seçimi yapmıyoruz; onun yerine oyun içinde ne tarz bir karakter olmak istediğimize kendimiz karar veriyoruz.

2. Can, Mermi vb. Oyun İçinde Görmek İçin Sibernetik Geliştirme Şart

Arayüz nispeten temiz ve kullanışlı tasarlanmış. Cyberpunk havasını çok güzel yansıtmakla birlikte özellikle de kırmızı ile mavi renklere yoğunlaşıyor. Birincil kişi görüş açısı da hemen bu noktada öne çıkıyor, zira Nightcity’yi sürekli kendi gözünüzden izliyormuş gibi hissediyorsunuz. Can durumu, mermi sayacı vb arayüz unsurlarını ekranda görmek istiyorsanız çeşitli sibernetik geliştirmeler yaptırmanız gerekiyor.

3. Giydiğimiz Kıyafetler Bile Çevresel Etkileşimi Etkiliyor

Görevlerin çok kilit başka bir noktası da görev öncesindeki hazırlık kısmı. V görevler arasında apartman dairesine dönerek bir sonraki görevi için kıyafetler, silahlar, ekipmanlar arasında seçim yapıyor. Mesela sunumda “Street Cred”e bonus veren, kurukafa desenli bir ceket tercih edildi. Sunumun ve görevin sonlarına doğruysa bu ceket seçiminin bazı NPC’ler tarafından fark edilmiş olduğunu bizzat gördük.

4. Silahlar Alışılmışın Dışında ve Çeşit Çeşit

Oldukça ilginç silahlar mevcut. Siperin arkasındakilere bile vurabilen shotgunlardan tutun da mermileri duvarlardan seken silahlara, düşmana kilitlendiğinizde onları takip eden mermilere sahip “akıllı tüfeklere” kadar birçok değişik silah konsepti mevcut. Aynı zamanda ilk Cyberpunk videosunda Psycho Squad’ın dövüştüğü kadının kolundaki bıçaklar “Mantis Blade” adıyla oyunda yer alıyor; duvarlara tırmanmak ve yakın dövüş silahı olarak kullanılabiliyor. Kolunuzun yerine bıçak takmak istemezseniz katana gibi yakın dövüş silahları da mevcut. Hatta bize yaptıkları sunumda katananın ikincil özelliğiyle üzerimize sıkılan mermilerin saptırılabildiğini de gördük.

5. Bazı Sibernetik Geliştirmeleri Yapmak Zorunlu Olacak

Sibernetik geliştirmeler karakteriniz için çok büyük yer tutuyor ve oyununuzu doğrudan etkiliyor. “Ripper Doc”ları ziyaret ederek çeşitli uzuvlarınızın yerine daha teknolojik gereçler taktırtabiliyorsunuz. Sunumda taktırdığımız Kiroshi Eye Optical Scanner eklentisi sayesinde etrafta etkileşime geçebileceğimiz eşyaları daha net fark edebiliyor, çevredeki karakterlerin bize oluşturdukları tehdidi analiz ederek zayıflıklarını öğrenebiliyorduk. Bu geliştirmelerden bazıları hikâye gereği zorunlu olacakken çoğunluğu tamamen opsiyonel olacakmış.

6. Arabamızı Üçüncü Kişi Kamerasında da Sürebileceğiz

Araba şehirde dolanmak için ana aracımız olacak. Ancak E3’te yayınlanan videoyu düşünecek olursak metro gibi opsiyonlarımız olması da olası. Arabayı hem birincil kişi hem de üçüncü kişi kamerasından kullanmak mümkün. Arada direksiyonu yanımızdaki karaktere verip camdan sarkarak çatışmalara da girebiliyoruz.

7. En Basit Yan Görevler Bile Beklenmedik Şekilde Değişebiliyor

Bir saatlik sunum sırasında sadece tek bir görev oynandı ancak onda bile bir sürü farklı seçim, yaptığınız seçimlere göre şekillenen, dallanıp budaklanan yollar vardı. Mesela benim izlediğim sunumda V, Maelstrom çetesinin liderini kredi çipindeki zararlı yazılıma karşı uyararak almak istediği örümcek bot’u bedavaya getirdi; Serpil’lerin girdiği seanstaysa uyarıyı yapmadıkları için bütün çetenin veritabanı Militech’in eline geçtikten sonra mekân tecrite girmiş ve dövüşmek zorunda kalmışlar. Yapımcıların söylediğine göre bu gibi basit yan görevler ileride ana görevleri ve Nightcity’yi de beklenmedik şekillerde değiştirecekmiş. Eh, The Witcher III’ü gördükten sonra bu sözlerin boş olmadığına inanmaya meyilliyim şahsen.

CD Projekt RED'in geliştirdiği Cyberpunk 2077 için henüz resmi bir çıkış tarihi açıklanmadı. Oyun PC, PlayStation 4 ve Xbox One'a gelecek.

CDPR'ın Gamescom 2018'de paylaştığı yeni ekran görüntülerine ve yeni konsept çalışmalarına da bir göz atın derim Oyungezerler!