Telltale Games: ''Oyuncuları Hayal Kırıklığına Uğrattık''

YAZAN Nursema Emre

İşini bilmeyen zombiler, döner kendini dişler.

Bu günlerde birçok ana akım oyunun, dizinin ve filmin 'Telltale Edition' versiyonu ile karşılaşıyor olmamız sizleri biraz irrite etmiş olabilir. Ama Sezar'ın hakkı Sezar'a: Telltale Games, The Walking Dead ile karşımıza çıktığında oyun dünyasında bence bir devrim yaptı. Oyunlarda verdiğiniz kararların sonuçlarından ziyade, o kararı verme sürecinizin de önemli olduğunu bize hatırlattı. Oyundaki karakteri değil, benliğinizi keşfetme imkanı sundu. Bir de neredeyse yok olmaya yüz tutan 'macera' oyun türüne farklı bir bakış açısı getirerek hayata tutunmasını sağladı. Gerçi indie oyunların bile sürekli kendini geliştirmesiyle artık 'herhangi bir türün yok olması' gibi bir şey kalmadı belki; ancak Telltale Games'in oyun dünyasına kattıkları yadsınır şeyler değil.

telltale-3

Bu şahsi saygı duruşumdan sonra gelelim Telltale Games cephesinin açıklamalarına... Telltale'den Brodie Andersen geçtiğimiz dönemde verdikleri kararlarla ve yaptıklarıyla oyuncuları hayal kırıklığına uğrattıklarını kabul etti.

Geçtiğimiz dönemlerde tüm oyunlarını Telltale Tool Engine ile geliştiren firma, The Walking Dead'in final sezonunun ardından Unity'e geçerek Tool Engine ile yolları ayıracak. The Walking Dead'in yapımcısı Brodie Andersen konuyla ilgili şunları söyledi:

"Unity ile ilgili özel olarak söyleyeceğim bir şey yok ama bu sezon için Tool Engine maalesef tek seçeneğimizdi. Açıkça söylemem gerekirse, sevenlerimizi oyun motorumuzun teknolojik imkansızlıklarıyla hayal kırıklığına uğrattığımızı itiraf etmeliyim."

telltale-4

Kendileri için yeniliklerin oldukça önemli olduğunu ve geçtiğimiz sezonlarda yeterince gelişimlerle oyuncuların karşısına çıkamadıklarını söyleyen Andersen sözlerini şu şekilde noktaladı:

"Bizler için bu sezon Tool üzerinde çeşitli geliştirmeler yapmak ve grafikleri biraz 'cilalamak' oldukça önemliydi. Artık oyunda çok iyi çalışan bir dinamik ışıklandırma var. Graphic Black adını verdiğimiz ve bir çizgi romanın içinde yaşıyormuşsunuz gibi hissettiren yeni bir sanat stili geliştirdik. Aynı zamanda yüz hareketleri başta olmak üzere animasyonlar üzerinde de çalıştık. Artık oyunda omuz arkası kamera, sabit bir senaryoyla sınırlı olmayan ve QTE deneyimine dayanmayan bir kombat sistemi de mevcut."

Aslında Andersen'in son söyledikleri ne kadar geç kaldıklarının gerçek bir itirafı gibi. Daha ilk bölümden dahi özellikle omuz arkası kameranın daha önce oyuna ne kadar büyük şeyler katabileceğini ve bu yeniliklerden kaçınmalarının ne büyük hata olduğunu gördük. QTE'ye dayanmayan kombat sistemi de maalesef 3. sınıf bir gizlilik/aksiyon oyununda dahi göremeyeceğiniz kadar amatör.

The Walking Dead: The Final Season Bölümlerinin Çıkış Tarihleri Duyuruldu

The Walking Dead: The Final Season'ın İlk 15 Dakikasını Hemen Oynayabilirsiniz

Şunu unutmamak gerek: The Walking Dead serisinin güçlü yanı hiçbir zaman grafikleri veya oynanışa getirdiği yenilikler olmamıştı. Ancak madem bir yola baş koydular ne diyelim: Geç olsun da güç olmasın.

İLGİLİ BÖLÜMLER