Microsoft, Xbox Game Pass'i Daha Da Çekici Hale Getirecek Yeni Stüdyolar Peşinde

YAZAN Nursema Emre

Önümüzdeki dönemler Microsoft'u bomba gibi görebiliriz.

Her ne kadar oyun yelpazesi son yıllarda hiç olmadığı kadar genişlemiş olsa da Microsoft'un'Xbox'a özel oyun' kavramından vazgeçmesi belli bir planın ürünüydü. Bir süre önce 'exclusive' kavramını 'PC ve Xbox'a özel' olarak değiştiren Microsoft, 'Game Pass' politikasına tam gaz devam ederken Sony ile olan rekabetinde avantaj sağlayabilmek için yeni anlaşmaların da peşine düşmüş görünüyor.

Microsoft Studios'un başındaki isim Matt Booty, konuyla ilgili şunları söylüyor:

"Game Pass'in en önemli özelliği geniş yelpazeden oyunlar sunmak. Amacımız Game Pass'teki oyun kotasını doldurmak değil ancak bu sistem için oyun geliştiren yapımcıları bünyemize katmak istiyoruz. Buradaki kriterimiz 50-100 kişilik ve 2-3 yıl içerisinde oyun geliştirebilecek stüdyoları satın almak olacak."

Booty, bu yeni stüdyoların Game Pass abonelerine cazip gelecek içerikleri yaratacaklarını, bu içeriklerin büyük AAA isimlerin oyunlarından daha farklı ve daha çeşitli olacağının altını çiziyor.

Belki E3 döneminde gözden kaçırmış olabilirsiniz: Microsoft, Hellblade ve Ninja Gaiden gibi efsanelere imza atmış olan Ninja Theory, We Happy Few'in yapımcısı Compulsion Games ve diğer birkaç stüdyoyu daha bünyesine katmıştı.

Cyberpunk 2077'nin Oynanışını İzledik! - Öğrendiğimiz Yedi İlginç Detay

Call of Duty: WWII'nin Son DLC'sinin Çıkış Tarihi ve Ayrıntıları Belli Oldu

Xbox Game Pass'in Microsoft'a kattığı ivme hepimizin malumu. Microsoft bir de bu sistemi iyice çeşitlendirmeyi başarır, yalnızca Xbox (ve belki de PC'de) oynanacak çok sayıda oyunla karşımıza çıkarsa jenerasyonda Sony'nin domine ettiği bir piyasa görmeyebiliriz.

İLGİLİ BÖLÜMLER