God of War'un Yönetmeni Cory Barlog Hayalindeki Superman Oyununu Anlattı

YAZAN Eser Güven

Barlog'dan inciler

PAX West fuarındaki ilgi çekici panellerden birinin ismi "Mükemmel Superman Oyunu Arayışı" idi ve bu panelde USGamer, IGN, GameHistory.org ve Kinda Funny'den isimlere ek olarak bu yıla damgasını vuran God of War'un yönetmeni Cory Barlog neden ortalıkta bu kadar çok kötü Superman oyunu olduğunu tartıştılar ve 'mükemmel' bir Superman oyunu için kendi fikirlerini ortaya koydular. Elbette herkesin gözü Cory Barlog'un üzerindeydi ve onun aklındaki Superman oyunu merak ediliyordu.

Barlog elbette tek bir fikirle sınırlı kalmadı ve ortaya çeşitli oyun fikirleri attı. Öncelikle şunu söylemek lazım ki bunlardan hiçbirisi şu an üzerinde çalışılan gerçek projeler değil, ama bu ileride kendisinden bir Superman oyunu görmeyeceğimiz anlamına gelmiyor. Barlog şakayla karışık bahsettiği ilk fikrinde Superman'in yaşlanmış halini konu alan ve oğluna bir süper kahraman olmayı öğrettiği bir oyundan bahsetti :) Tabii ki bunun God of War'a yapılan bir gönderme olduğunu anlamışsınızdır. Barlog'un ikinci fikri ise genç Clark Kent'in bir yandan okula devam ederken, bir yandan da süper kahraman olmanın getirdiği zorluklarla yüzleştiği bir oyun.

"Smallville dizisini çok ama çok seviyordum, ayrıca Persona konseptiyle oynama fikrini de acayip tutuyorum. Bir yandan okula gideceksiniz ama bir yandan da Amerika'nın en büyük kahramanı olduğunuzun ve güçlerinizin farkına varacak, bunları dengelemekle uğraşacaksınız. Yani hem gidip sınavlara gireceksiniz, lisenin sosyal yapısıyla başa çıkmaya çalışacaksınız, hem de 'bu güçlere sahip olmak ne anlama geliyor?' sorusunun cevabını arayacaksınız" diyor Barlog. Böylece Barlog'la ortak bir yanımı da keşfetmiş oldum sevgili Oyungezerler çünkü Smallville'i ben de çok seviyordum.

Barlog'un bir sonraki fikri ise aralarında en etkileyici olanı ve gerçekten de böyle bir oyun görmeyi çok isterdim. Bu fikre göre Superman oyuncu ne yaparsa yapsın herkesi kurtarmayı başaramıyor. Dört bir yandan gelen yardım çığlıklarını duyuyor, herkesi kurtarmak için kendini paralıyor ama yine de başarısız oluyor.

"Bence bir Superman oyunuyla yapabileceğiniz en iyi şey yavaş yavaş herkesi kurtaramayacağın farkına varan birinin psikolojisini yaşatmak olur. Oyunda ilerledikçe ve iyi şeyler yaptıkça herkes yardım istemeye başlayacak ve o noktada işler kopacak. Mesela kurtarılması gereken dört kişi var diyelim. En iyi ihtimalle ikisini kurtarabileceksiniz. Yani ikisini feda etmiş olacaksınız ve bunun ağırlığı Superman'in omuzlarına çökecek. Kurtardıkları değil, kurtaramadıklarını düşünecek. Kurtaramadığı iki insan, durduramadığı iki suç ve bunun ardından gelen ıstırap."

"Buradaki ana fikir şu. Oyunun üçüncü kısmına geldiğinizde artık Superman olarak kaba kuvvet kullanmanın, kelepçelere güvenmenin, insanları tek tek kurtarmak için kendi kuyruğunuzu kovalamanın işe yaramadığını anlamaya başlıyorsunuz. Farklı bir yol bulmanız lazım. Herkesi kurtarabilmek idealist ve fantastik bir konsept, ama mümkün değil. İşte bu noktada Superman başkanlığa adaylığını koyuyor. Hem de Dünya'nın başkanlığına. Politika yoluyla herkesi bir araya getirmeye çalışıyor. Yalnızca tek bir kişiye ulaşan değil, herkese kendi Superman'i olma yolunda ilham veren iyilikler yapmaya başlıyor. Belki uçmuyorlar ama etraflarındaki dünyaya olumlu etkileri oluyor. Her şey pozitif yönde değişiyor. Yani kısacası "bana balık tutmayı öğret" durumu."

Barlog oynanış hakkında da fikirlerini söylemiş ve "öyle yedi saat boyunca uçmanıza izin vermezdim, böylece uçmanız gerektiğinde bir video oyununda yaşadığınız en müthiş anı yaşardınız" demiş. Barlog ayrıca aklındaki bu Superman oyununu geliştirebilecek stüdyonun da Ninja Theory olduğunu söyleyerek ortaya pimi çekilmiş bir bomba bırakıyor diyebiliriz.

Siz ne düşünüyorsunuz? Bu tür bir Superman oyunu gerçekten de acayip ilgi çekici olmaz mıydı?