Bağımsız Oyun Evolvation’ın Yapımcılarının Trajikomik Hikayesi

YAZAN Engin Vural

O son tuşa basmayacaktın!

Önce oyun hakkında bilgi vererek başlayayım isterseniz. Muhtemelen pek çoklarınızın duymadığı bir oyun Evolvation. İki kişi tarafından geliştirilen ve 6 Şubat 2017'de yayınlanan "multiplayer space shooter" tarzında bir oyun. Oyunun eş zamanlı oyuncu sayısı ortalama olarak 1 (yanlış görmüyorsunuz, yazıyla tekrar ediyorum bir!) civarında seyrederken bir anda bu sayı oyun için rekor düzey olan 172.870 kişiye yükselmiş. Bu mini mini indie oyunun sunucularına bu kadar oyuncunun hücum etmesinin ardında yatan sebep ne olabilir sizce? Buyrun, açıklayalım.

Her şey bir yanlış tıklama ile başladı...

Olayların fitili bu kullanıcı sayısına erişilmeden bir hafta kadar önce ateşleniyor. Oyunun geliştiricisi HyperReuts, yanlışıkla (!) Evolvation'ın ücretsiz Steam anahtarlarını (ürün kodlarını) silmiş. Gerekçesi ilginç. Oyuncu kitlesini genişletmek için 10.000 bedava anahtar dağıtıyor yapımcılar. Sonra bu anahtarların bazı sitelerde illegal şekilde satıldığını tespit ediyorlar. Karaborsada oyun anahtarı satışlarını engellemek için buldukları çözüm ise, Steam ayarlarına girip "ban key options" seçeneğini tıklamak:) Sonuçta yasal bir şekilde oyunu edinmiş ciddi sayıda oyuncu da banlanmış oluyor. Haliyle, oyuncu şikayetleri ve olumsuz değerlendirmeler yağmaya başlıyor oyunun sayfasına. Yapımcı Valve ile irtibata geçip yeni anahtarlar temin etmek istiyor, fakat 3 defa reddediliyor. Sonunda Valve alternatif bir çözüm öneriyor: Oyunu geçici süreliğine ücretsiz yapmak!

Ve olaylar gelişir...

Oyunun ücretsiz olduğu haberi internet üzerinden hızla yayılıyor ve yaklaşık 175 bin oyuncu oyunun sunucularına hücum ediyor. Bunun üzerine HyperRule bir açıklama yapmak durumunda kalıyor: "Sunucularımız bu kadar yüksek sayıda eş zamanlı oyuncuyu kaldıracak kapasitede değil. Sunucu kapasitemizi artırıyoruz, fakat bu biraz zaman alacak"

Tüm bunların sonunda yapımcılar, "oyuncu kitlesini genişletme" isteklerinin düşündüklerinden daha yüksek bir sayıyla gerçekleştiğini görmüş oldular. İşin trajikomik tarafı, iddialarına göre varlarını yoklarını ortaya koyup geliştirdikleri oyundan bugüne kadar kazandıkları toplam paranın 100$ civarında olması. 175 bin kişinin oynadığı bir oyundan gelir elde edememek onlar adına çok üzücü olmalı. Şu anda bütün odaklarını sunucu kapasitelerinin artırılmasına vermiş durumdalar paylaştıklarına göre. Bu işten para kazanmalarını sağlayacak adımlar atabilecekler mi, zaman gösterecek.

Bu arada, oyun hala ücretsiz iken denemek isteyenler varsa aranızda, Steam sayfasına şuradan erişebilirsiniz. Belki aranızda oyunu beğenen ve yapımcıların haline acıyıp birkaç lira bağış yapmak isteyenler çıkar:)