YAZAN Emir Ataç

Savaş asla değişmez.

Fallout 76'in beta süreci geçtiğimiz günlerde sona erdi. Bu süreç içerisinde oyunu on saatten fazla bir süreliğine oynama fırsatı buldum. Test etme fırsatı değil, oynama fırsatı diyorum çünkü bildiğiniz gibi B.E.T.A. aslında Fallout 76'in tam sürümü. Tabii ki Fallout oyunları söz konusu olduğunda on saat hiçbir şey değil ancak en azından Fallout 76'in ne olduğunu ve olmadığını anlamak için yeterli bir süre bu. Yaklaşık bir hafta sonra oyun çıktığında, çok büyük değişiklikler göreceğimi sanmıyorum. Yine de oyunun çıktıktan sonraki halini de oynamadan nihai bir değerlendirme yapmamakta fayda var. Bu nedenle detayları oyunun çıkışından sonra hazırlayacağım inceleme yazısına sakladığımı baştan belirteyim. Şimdi ise gelin, B.E.T.A. maceramın nasıl geçtiğine şöyle bir bakalım.

Yaklaşık 100GB boyutundaki dosyanın PlayStation 4'a inmesini beklerken defalarca kez John Denver'ın Take Me Home, Country Roads isimli şarkısını dinleyerek başladı B.E.T.A. maceram. Sabırlı bir bekleyişin ardından tüm dosyalar indiğinde, müziği kapattım. West Virginia'ya doğru yola çıkmanın zamanı gelmişti artık. Bethesda.net hesabıma zorunlu olarak giriş yapmamı istiyordu oyun, ben de kullanıcı bilgilerimi girdim. Bir süre yükleme ekranına baktıktan sonra oyun ansızın kitleniverdi. Kapayıp tekrar açtım, sonuç yine aynı. John Denver'ın sesinin verdiği huzur, yavaş yavaş yerini sinire bırakmaya başlıyordu. Defalarca kez denememe ve tüm forumları talan etmeme rağmen herhangi bir çözüme ulaşamadım. Beta sürecinin ilk gününü de böylece kaçırmış oldum. Ertesi gün oyunu silip tekrar yükledim, bu sefer de kullanıcı ismim kabul görmedi. Artık oyundan iyice umudumu kesmeye başlamışken, sistemin kullanıcı adımın sonuna orada olmaması gereken bir boşluk eklediğini farkettim ve sonunda oyuna giriş yapabildim. Beta sürecinin sorunlu başladığını daha önceden haber yapmıştık ancak bu sorunlar maalesef sanıldığı gibi sadece PC'ye özel değilmiş.

fallout76-1

B.E.T.A. için yaratılan karakterlerin, 14 Kasım'da çıkacak olan oyuna aktarılabileceği açıklanmıştı. Ben de limitli olan oynama süremden çalma pahasına da olsa, bir Bethesda klasiği olan karakter yaratma ekranında en az yarım saatimi harcadım. Vault 76'in içerisindeki tutorial kısmını atlatıp kendimi dışarı atar atmaz ise, sığınağın çıkışına dizilmiş dört adet oyuncu ile karşılaştım. Bunlardan biri olduğu yerde sürekli zıplıyor, diğeri ise etrafa el sallayarak diğer oyunculara rap müzik dinletiyordu. Kendimi böyle bir şoka hazır hissetmediğim için, soluğu menüde alıp hemen tüm sesli iletişim opsiyonlarını kapattım ve oradan hızla uzaklaştım. Anlayacağınız, West Virginia'daki maceram pek de iyi başlamadı.

Bu noktadan sonra oyunu saatlerce hem tek başıma, hem de başkalarıyla oynama fırsatı buldum. Tüm görev çeşitlerini de denemeye çalıştım. Pete Hines, oyunu tek başına oynamayı tercih ettiğini söylediğinde kendisine inanmalıymışız. Oyunu tek kişi oynamak gerçekten de mümkün, hatta başkalarıyla birlikte oynamaktan çok daha keyifli. Aynı grupta olup aynı görevlere sahip olmanıza rağmen herkes ayrı telden çalıyor. Bir yerden sonra ise toplu halde yapılması daha iyi olabilecek görevler haricinde kimse ile uğraşmak istemiyorsunuz. Oyunu kafa dengi bir arkadaşınızla birlikte oynarsanız keyif almanız olası ancak rastgele insanlar ile birlikte oynandığında, oyun bir Fallout deneyimi sunmaktan oldukça uzaklaşıyor.

Başkalarına bağımlı olmadığınız doğru, oyunu tek başınıza da oynayabilirsiniz. Ancak bildiğiniz gibi oyunda bazı robotlar hariç, herhangi bir NPC yok ve bu durum da oyun tecrübesini derinden etkiliyor. Zira etrafta ne olup bittiğini anlamak için yapabileceğiniz tek şey, bulduğunuz tüm kayıtları dinlemek ve gördüğünüz tüm metinleri okumak. Bu nedenle önceki Fallout oyunlarından aldığınız tadı, Fallout 76'den maalesef alamıyorsunuz. Yine de yazım kalitesinin son derece yüksek olduğunu ve metinlerin ise Fallout ismine yakışır düzeyde olduklarını da söylemeliyim.

fallout76-2

Oyunda daha birçok değişiklik var. Hastalığa yakalanma ya da mutasyon geçirme gibi yeni eklenen özellikler haricinde, V.A.T.S. başta olmak üzere birçok sistem bildiğinizden çok daha farklı şekilde işliyor artık. Elbette bunların hiçbiri yeni yetenek ve kart sistemi kadar önemli değil. Oyunun incelemesini yaparken tüm bu değişiklikleri detaylıca ele alacağım ancak zaman alsa da herbirine kolaylıkla adapte olunabildiğini şimdiden söyleyebilirim.

Evet, genellikle olumsuz şeylerden bahsettiğimin farkındayım ancak oyun herkesin beklediği gibi bir enkaz da değil. Her ne kadar kafası karışık ve oldukça farklı bir oyun deneyimi sunuyor olsa da, Fallout 76'in özünde hala bir Fallout oyunu olduğunu söyleyebilirim. Bildiğiniz gibi, ne de olsa savaş asla değişmez.

İLGİLİ BÖLÜMLER