God of War’un Yönetmeni Cory Barlog, Boss Savaşı Sayısını Neden Azalttıklarını Açıkladı

YAZAN Engin Vural

Barlog, "Biz onu da düşündük" diyor...

God of War, son yılların en iyi yapımlarından birisiydi, nitekim TGA 2018'de Yılın Oyunu ödülüne uzanmayı bildi. Oyunculardan gayet olumlu tepkiler alan oyuna ilişkin eleştirilen çok az nokta vardı. İşte bu noktalardan birisi de boss savaşlarının sayısının az olmasıydı.

Daha önceki bir röportajında oyun için geliştirmeye niyetlendikleri ek paketten neden vazgeçtiklerini açıklayan Cory Barlog, bu sefer de boss savaşlarının sayısının neden düşürülmek duırumunda kaldığına ilişkin bilgiler vermiş:

Barlog, başlangıçta çok sayıda boss savaşı oluşturmayı planladıklarını, bunun oyunculara çok daha etkileyici, daha büyük bir deneyim sunacağını düşündüklerini fakat geliştirme sürecinde bu sayıyı düşürmek durumunda kaldıklarını söylüyor. "Bir boss, 30 geliştiricinin bir buçuk yılını alıyordu" diyor Barlog. Yani başta planlandığı gibi bir oyun çıkması için çok daha uzun süre beklememiz gerekecekmiş bu açıklamaya göre.

Barlog, oyunun boss savaşları üzerinde çalışan bir "boss ekibi" bulunduğunu, fakat bu ekibin aynı zamanda diğer konularla da ilgilenmek durumunda kaldıklarını, dolayısıyla yeni boss savaşlarının eklenmesinin daha zor bir hal aldığını belirtiyor. Barlog, oyundaki boss savaşlarından kabul edilen trollerin aslında birer boss olarak düşünülmediklerini söylüyor. Açıklamanın detaylarına yukarıda paylaştığımız videodan ulaşabilirsiniz.

Sizin bu konu hakkındaki görüşleriniz nedir, siz de boss savaşlarının sayısı az bulanlardan mısınız yoksa yeterli olduğunu düşünenlerden mi? Daha çok boss için daha uzun bir bekleyişi göze alır mıydınız? Yorumlarınızı bekleriz.