Avustralya’da bir panelde söz alan Quantic Dream’in başındaki isim David Cage, yine ilginç açıklamalarda bulundu. Bir önceki oyunları Heavy Rain’den sonra gelen kritikleri çok fazla dikkate almadıklarını belirten Cage, herkesi şaşırttı.
“Eğer Heavy Rain tam bir felaket olsaydı fikrimi değiştirebilirdim. Ama gelen yorumlardan çok da fazla etkilenmemek lazım. Eğer etkilenirseniz, pazarlama insanı olursunuz.”
Bu yönde gidildiğinde, oyun yapımının insanların isteklerini liste yapıp, tek tek maddeleri işaretlemeye döneceğini söyleyen Cage, yaratıcı insanların böyle çalışamayacağını belirtiyor. Ona göre bir yapımcı, kendi içgüdülerine göre hareket etmeliymiş ve inandıklarını takip etmeliymiş.
Peki sonuç? Sonuçta tümüyle hatalı olmamayı ummakmış oyun yapımcılığı.
“Bugün bile insanlar gelip bana Heavy Rain’de başlarına ne geldiğini anlatıyorlar. Olanlar, çok kişisel bir deneyim insanlar için. Bu da ilham verici benim için.”
Beyond: Two Souls’da ise gelen yorumlara bir nebze bakıp, tümüyle farklı bir şey denemeye yönelmiş Cage. Bu sefer de farklı bir açıdan bakıp inandığı şeyi yapıyormuş yani.
Bakalım Cage’in içgüdüleri ortaya başarılı bir proje koymuş olacak mı. Ayrıca, çıkan raporlara göre de Beyond: Two Souls’un yapımı yaklaşık olarak 27 milyon dolara mâl olmuş. Bütün bu atılan cesur adımların yanında, harcanan parayı görmek işleri daha da ciddileştiriyor.
Beyond: Two Souls11 Ekim’de Türkçe dil desteği ile PS3’te olacak.















