Post-Apokaliptik Bir Nükleer Makale
Devamını okuGelmiş geçmiş en iyi rol yapma oyunlarını sıralayacak olsak, o listeye hiç tereddüt etmeden yazılacak oyunlardan birisi de Planescape: Torment olsa gerek. Benim de en sevdiğim oyunlar arasında yer alır kendileri. Neden böyle olduğunu belki bir başka yazıda uzun uzun anlatırım, ama şimdi konumuzdan uzaklaşmayalım, öyle değil mi? Konumuz da başlıktan anlaşılabileceği üzere vaktinde üzerinde kafa yorulup iptal edilmiş bir proje olan Planescape: Torment'in devam oyunu.
David Gaider, daha önce uzun yıllar boyunca BioWare'de çalışmış, sektörün deneyimli isimlerinden birisi. BioWare'den ayrıldıktan sonra bir süre Beamdog'da çalışmış, birkaç yıl önce de bir grup arkadaşıyla Summerfall Studios'u kurmuştu. Summerfall'un çıkış oyunu Stray Gods: The Roleplaying Musical, 2 yıl kadar önce oyun severlerle buluştu. Şimdi de yeni oyunları Malys üzerinde çalışıyorlar.
Gaider, bir yandan yeni projeleriyle uğraşırken bir yandan da Bluesky hesabından Summerfall'a uzanan yol ile ilgili bazı paylaşımlar yapıyor. Paylaştığı mesajların bir bölümünde Beamdog'da kreatif direktör olduğu dönemden de bahsediyor ve Planescape: Torment'ın devam oyununun nasıl direkten döndüğünü anlatıyor.
Gaider, "Trent Oster bana Beamdog'un kendi projelerini yapmaya başladığını söyledi. BG1 için bir genişleme olan Siege of Dragonspear'ı bitiriyorlardı, ancak daha da önemlisi başka bir şeyle de uğraşıyorlardı: Chris Avellone'u danışman olarak kadrolarına kattıkları Planescape: Torment'ın devam oyunu" diyerek giriyor konuya.
Gaider, Avellone'un da yardımıyla Planescape: Unraveled olarak adlandırılan ve Ravel Puzzlewell'in üç yönünden birini oynayıp kendi varoluşunuzun gizemini çözmek için zamana karşı yarıştığınız bir oyun için yeni yazarlarla birlikte bir çerçeve oluşturmaya başlamış. WotC bundan o kadar heyecanlanmış ki, Planescape'in 3. edisyonunu ötelemeye ve oyundaki karakterlerle olaylardan bir bölümünü buna dahil etmeye istekli olmuşlar.
Ancak nihayetinde oyuna başlayamamışlar, çünkü finansman sorunu baş göstermiş. WotC projeye onay vermekten öte bir destek sunabilecek durumda değilmiş ve görüştükleri yayıncılar da pek sıcak bakmamışlar bu projeye.
Gaider, "Trent benden daha fazlasını biliyor, ama bence Planescape'in çok başarılı olmadığı, ticari başarı yakalayamayacağı algısı vardı. Ya da belki de Beamdog'a veya bana güvenmiyorlardı. Sorun ne olursa olsun, oyun fikrimizi satamadık... Ve 2016'nın sonunda Planescape: Unraveled'ı rafa kaldırıp yeni bir şeye başlamak zorunda kaldık" diyerek projenin nasıl sonlandırıldığını anlatıyor.
Gerek proje için hevesle çalışan ekip adına gerekse Planescape: Torment'ı çok seven oyuncular adına üzücü bir durum. Belki Baldur's Gate 3 gibi fırtınalar estirmeyebilirdi, ama yine de en azından bir grup oyun severin bağrına bastığı oyunlardan birisi olurdu büyük ihtimalle.
















