The Elder Scrolls Online - İlk Bakış

elder scrolls online ilk bakış
YAZAN M.İhsan Tatari

Savul Tamriel, biz geliyoruz!

Hepimiz ruhsuzuz!

Dikkat ettiyseniz buraya kadar olan kısmı online bir oyundan çok, tek kişilik senaryoya sahip bir oyundan bahsedermiş gibi anlattım; çünkü yapımcı firma Zenimax Online’ın yapmaya çalıştığı şey de tam olarak bu: tıpkı önceki TES oyunlarında olduğu gibi her oyuncuya kendisini bu maceranın esas oğlanı gibi hissettirmek. “Oyunun asıl hikâyesi Molag Bal ile sizin aranızda geçenlere dayanıyor. Bu hikâyenin kahramanı sizsiniz ve bu sizin serüveniniz. İsterseniz bütün oyunu tek başınıza oynayabilirsiniz. PvP alanları ve en üst seviyedeki bazı zindanlar hariç elbette. Dilerseniz grup hâlinde de oynayabilirsiniz. Her halükarda dünyayı kurtaran kahraman sadece siz olacaksınız,” diyor Zenimax Online yapımcıları. Bir benzerini SW: The Old Republic’te gördüğümüz sistem burada da yer alacak anlayacağınız. Ama söz konusu bir Elder Scrolls oyunu olduğunda buna çok fazla kişinin itiraz edeceğini sanmıyorum.

Oldukça detaylı bir karakter yaratma ekranından sonra dokuz ırktan hangisini seçtiğimize bağlı olarak yukarıda saydığım üç bölgeden birinde, ruhu Molag Bal tarafından çalınan maceracı olarak başlıyoruz oyuna. Nihai amacımız Daedric Prensi’nin neden özellikle bizim ruhumuzu esir aldığını bulmak ve elbetteki bizden çalınanı geri almaya çalışmak. Tabii bu yolda tüm Tamriel’i kötü kaderinden kurtarmak ve belki de Yakut Taht’a çıkmak gibi iki adet mini minnacık görevi de yerine getirebiliyoruz. Tabii istersek bunların hiç birini takmayıp tamamen kendi maceramızı da yaşayabilir, vaktimizi oradan oraya koşturup etrafı keşfederek de harcayabiliriz.

elder-scrolls-online2

Tamriel haritasının tamamı oynanabilir alan olarak tasarlanıyor. Morrowind’ın puslu bataklıkları, Skyrim’in karlı dağları, Cyrodiil’in yeşil tepeleri, Daggerfall’un kurak çölleri… Bu bölgelerin hepsi ve daha fazlası keşfedilmek için bizleri bekliyor olacak (bir kısmı expansion pack olarak gelmezse elbette). Bin yıl kadar önceki bir zaman diliminde olduğumuz için önceki oyunlarda gezdiğimiz yerlerin birebir aynısıyla karşılaşmayacağız tabii ki, onun yerine çoğu şeyin temelleri henüz yeni atılmış olacak. Örneğin Cyrodiil ve Skyrim bölgelerinin haritaları Bethesda’nın önceki oyunlarda kullandığı haritalar baz alınarak hazırlanıyor, böylelikle bu toprakları dolaşırken bir göz aşinalığı oluşturulmaya çalışılıyor. Bu da Winterhold Koleji’ni ya da Riften Şehri’ni yine göreceğimiz fakat daha genç hâlleriyle karşılaşacağımız anlamına geliyor. Oyuncular bu bölgelerde ilerlerken tıpkı önceki Elder Scrolls oyunlarında olduğu gibi çeşitli harabelere, mağaralara, mezarlara ve daha pek çok mekana denk gelecek. Bunlardan bazılarını dilersek hemen araştırabileceğimiz gibi bazılarına da sadece belirli sayıda oyuncuyla veya belirli bir seviyeden sonra girebileceğiz.

Benziyor, benzemiyor, benziyor…

ESO’daki sidequest sisteminin alışılageldik MMO’lardan farklı olmasına çalışıyor Zenimax çalışanları. Klasik “10 tane şundan öldürürsen sana acayip bi’ item vericem kanka,” benzeri görevler yerine Elder Scrolls geleneğine uygun bir sistem yaratılmaya çalışılmış. Tamamen serbest olduğumuz haritada gönlümüzün istediği gibi ilerlerken pusulamız bize çevremizdeki keşfedilebilecek noktaları gösterecek. Dilersek gidip buraları keşfedebilecek, yeni yan görevler veya gizli hazineler ya da ümüğümüzü nazikçe sıkan irili ufaklı bosslar bulabileceğiz, dilersek de bu noktaları sonradan ziyaret edebileceğiz. Elbette hâlâ bazı kasabalara ve şehirlere vardığımızda bize değişik görevler veren NPC’ler de olacak fakat tüm bunlara yaşayan bir dünyanın parçasıymış havası verilmeye çalışılmış. Örneğin kurtadam istilası altındaki bir kasabaya denk gelebileceğiz. İşin bir diğer güzel kısmıysa görevleri iyi veya kötü sonlandırabilecek, olayları dilediğimiz taktikleri uygulayarak çözebilecek olabilmemiz. Mesela bir haydut çetesini durdurmak için hemen kılıcımıza sarılabileceğimiz gibi dilersek de konuşma veya kampa gizlice sokulma seçeneklerine de sahip olabileceğiz. Aldığımız kararlar dünya üzerinde çok büyük bir etkiye sahip olmayacak olsa da (en azından şimdilik yok, oyunun geliştirilmekte olduğunu unutmamak lazım) kasaba halkının bize olan tavır ve davranışlarını direkt olarak değiştirecek. Alkışlanmak ya da yuhalanmak tamamen elimizde olacak anlayacağınız.

elder-scrolls-online3

Büyücüler Loncası da Savaşçılar Loncası da henüz çok genç oluşumlar olarak çıkacak karşımıza. Tıpkı önceki TES oyunlarında olduğu gibi ESO’da da her loncanın kendine özel bir görev yapısı, kazandırdıkları farklı yetenek ağaçları olacak ve dilediğimiz loncaya katılmakta serbest olacağız. Savaşçılar Loncası, Kara Çapalar’ı Tamriel’in yüzeyinden silmekle sorumluyken (bir nevi Oblivion Kapılarını kapatma görevi gibi düşünün) Büyücüler Loncası ise boş olan kütüphaneleri için değerli el yazmalarını toplamakla meşgul olacak. Hırsızlar Loncası ve Dark Brotherhood’un da oyunda yer alacağı kesinleşse de henüz haklarında detaylı bir bilgi verilmedi (büyük ihtimalle de oyun piyasaya sürüldükten sonra ek içerik olarak sunulacaklar).

Belki de çoğu oyuncu için vazgeçilmez olan stealth ve lockpick yetenekleri ESO’da da bulunacak. Ayrıca karşımıza çıkan her tür nesneyi cebimize indirme seçeneğimiz de yapabileceklerimizin arasında. Çeyizimiz için gerekli olan 89 parça çatal-bıçak takımını yine rahat rahat toplayabileceğiz kısacası… NPC’ler ile etkileşime girdiğimizde ekran her zamanki gibi karşımızdaki kişiyi yakın çekime alacak. Görev yaparak seviye atlayacağımız gibi koşarak, zıplayarak, gizli gizli ilerleyerek, yüzerek ve bunun gibi bilumum aktivitede bulunarak da özelliklerimizi geliştirebileceğiz. İstersek diğer sınıfların yeteneklerinde de uzmanlaşabileceğiz, yani alev topu fırlatan bir şövalye olmak yine elimizde. Takımyıldızlarının ve burçların üzerimizdeki etkisi, içleri bilgi ve efsanelerle dolu kitaplar, atlar, vampirlik, simya, demircilik ve aşçılık gibi pek çok tanıdık özellik de oyunda yerini koruyanlar arasında. Ve en güzel haberlerden biri de oyunun geliştirilmeye başlandığı günlerde söylenenin aksine birinci şahıs kamerası da son güncellemelerle birlikte oyuna eklenmiş durumda.

Gördüğünüz gibi olabildiğince serinin köklerine bağlı kalmaya çalışmış yapımcılar, fakat bu her alanda mümkün olmuyor maalesef. Kendi evimizi satın almak, bir NPC ile evlenmek ya da oyunculara görev veren NPC’leri öldürmek artık mümkün olmayacak. Ruhumuz olmadığı için gerçek anlamda da ölemiyoruz hâliyle, bu yüzden öldüğümüz her seferinde (MMO geleneğine uygun olarak) adına Wayshrine denilen noktalarda yeniden hayata dönüyoruz. Böylece sürekli canlanıp durmamıza uygun bir kılıf uydurmaya çalışmış yapımcılar (Bu noktalar aynı zamanda Fast Travel merkezi görevini de görüyor).

elder-scrolls-online4

Oyungezer'i beğendiniz mi? Biz de size karşı boş değiliz.