Detay - Wildstar
YAZAN Sarp Kürkcü

Yakıt için savaşmaktan bıkmıyoruz arkadaşlar!

 

 Bu yazı daha önce Oyungezer Dergisi'nde yayınlanmıştır.

Oturup burada bir DVO shooter yazdığıma inanamıyorum aslında. Nedeni türü sevmediğimden ya da küçümsediğimden değil. Beta’sında böpürene kadar Titanfall oynadım. Ama WildStar’ı gözüm ısırırken “Yok ya, 10 madde nasıl çıkar ki” dedim oyuna bakıp. Bilbo’ya sarılan Thorin gibiyim ama, “Hiç bu kadar hatalı olmamıştım”...

#1

Gelin başlayalım, önce nedir bu WildStar? Tab ile hedef almaktan sıkılan insanların köşe bucak RYO öğeleri olan bir DVO aradığı günlerin çözümü olmak için gelen, temelde hedef almak ve oraya saldırı yapmak üzerine kurulu bir oyun var karşımızda. Tabii bu etkinin tepkisi de saldırıdan kaçınmak, etrafa kaçışmak, kısaca heyecan demek.

#2

Peki sormaz mısınız, neden savaşıyoruz biz diye? Hemen anlatayım. Nexus adlı bir gezegende oldukça ileri bir ırk olan The Eldan çekip gidince, geriye bıraktıklarını didiklemek biz oyunculara düşüyor. Çünkü etrafta bırakılan teknolojinin de, kaynakların da önemi oldukça fazla. Savaş bunlar için başlıyor.

#3

Savaşın iki cephesi var ve WildStar’ın güzel yaptığı bir şey, bu cephedeki tarafların kendilerine münhasır olmaları. The Dominion ve The Exiles, kendi ırklarına sahipler. Sınıflar konusundaysa kimi ırklar kimi sınıfları alamıyor, bu konuda bir denge kurulmaya çalışılıyor. Genel olarak Warrior, Engineer, Esper, Medic, Stalker ve Spellslinger var sınıflar adına. Bunun yanında bir de seçilen yollar var ki, ikinci bir kimlik belirliyor sizin için. Savaşçı, bilim insanı, gezgin gibi.

#4

Sınıfların detaylarından öte oynanışa bakış atmak gerekiyor. Hareketli olmanın önemli olduğu oyunda biraz daha eskiye dönüş var aslında. Yetenek kullanma süresince (Cast Time) pek kımıldayamıyorsunuz. Yeni oyunlarda getirilen hareket kabiliyetleri aslında karambolu destekliyordu. Burada eskinin “Neyi nerede kullansam?” düşüncelerine gömüleceksiniz gibi görünüyor.

#5

DVO’larda yazılı olmasa da bir kural vardır aslında. O da yaklaşık 10. Seviye olmadan PvP görememenizdir. Şunu kabul etmek lazım, WildStar savaş tabanlı bir oyun. Zindanlar, raidler, quest’ler. PvP de bunlardan birisi ve ilk andan itibaren kendinizi PvP’ye uygun hâle getirebiliyorsunuz. Vebali boynunuza.

#6

Oyun, başkalarını vurma odaklı bir yapıya göre hikâyesine fazlaca sarılmış görünüyor ki, bu güzel bir şey. Ben, oyunlarımı oynarken “neden” ateş ettiğini soranlardanım. Rift’i, asla etrafta dönenlere sıcaklık hissedemediğim için bırakmıştım. Ama WildStar öğretme aşamasından itibaren senaryoyu size sunuyor. Üstelik sadece “lore” için menüde özel bir sekmesi bile var.

#7

Buraya kadar gelmişken grafiklerden bahsetmemek olmaz. WildStar’ın grafik stili kimilerine itici gelebilir. Ama bugünün güzellik algısının dışında, gerçekten “başka bir zamanın” tarzı var karşınızda. Örneğin Mechari ırkının kadınlarında bir bel var, anatomik olarak yanlış olsa da karşınızdaki robotik olduğu için hayır diyemiyorsunuz. Kendi içinde tutarlı bir görsellik sunuyor yani.

#8

Bu görsellik yaptığınız ekipman ve evlere de yansıyor. WildStar ekipman yapımında sizi hazır şematiklerle boğmak yerine özellikleri seçerek ilerletiyor. Silahı seçmek, temel özelliği veriyor. Siz, materyale göre üstüne inşa ediyorsunuz. Hatta kısa devre yaptırıp daha fazla güç sağlama şansınız bile var. Üretim ağaçlarında da daha hızlı ilerliyorsunuz bu şekilde.

#9

Bunun yanında ev de yapılabiliyor. 14. seviyeye gelince, eviniz için bir görev alıyorsunuz. Farklı ev çeşitleri, bir dolu mobilya ve alanınıza ekleyebileceğiniz farklı bina tipleri bulunmakta. Adım adım, daha geniş bir hâle getirebiliyorsunuz yaşam alanınızı. Üstelik boyaması, çatısı, ışıklandırması falan da yine sizin tercihiniz. Tabii hepsi para.

#10

WildStar aylık ödemeyle oynanıyor. Bu biraz eksi. Ama ilginç bir modelleri var. İsterseniz, oyun içi parayla oyun zamanı satın alabiliyorsunuz. İyi kazanıyorsanız eğer, iyi oynuyorsanız o parayla oynamaya devam edebilirsiniz. Bu da zaman gömecek olanlar için iyi haber, ücretsiz olarak bir kalite çizgisinde oyun oynayabilmek demek.

KIZGIN SAVAŞ

DVO pazarı doymak bilmiyor, sürekli yeniler ekleniyor. Bu karmaşanın içinde fazla hata yapma şansı yok WildStar’ın:

Görsel tercihleri birçok oyuncuyu rahatsız edebilir. Özellikle gerçekçi oranlara ve formlara alışkın olanlar WildStar'ı pas geçebilirler.

Tarzın dışında, kaplama kalitesi gibi detaylar da hâlâ sönük görünüyor. 2014 yılındaki bir oyun için zayıf sayılır.

Bu zamanda aylık ücret talep etmek için sunulan içeriğin çok güçlü olması lazım. WildStar'ın çıkınca bu çıtayı tutturabileceği kesin değil. NCSoft'un sorunlu bir geçmişi var.

 

WildStar

Tür: DVO

Yapım: Carbine Studios

Dağıtım: NCSoft

Platform: PC

Dahası için: http://www.wildstar-online.com

İLGİLİ BÖLÜMLER