Assassin's Creed IV Kreatif Direktörüyle Röportaj

Assassin's Creed IV Röportajı

Korsanların çağı çok yakın.

Edward görevlerinde hangi silahları kullanacak?

Edward’ın ana cephanesinde çift kılıç ve çoklu tabanca bulunuyor. Çoklu tabancalar diğer tüm silahlarla kombine kullanılarak inanılmaz öldürme sayılarına ulaşmayı sağlıyor. Bunun yanı sıra Edward farklı dart oklarına sahip bir üfleme borusu, çift gizli bıçak (AC vazgeçilmezi) ve düşmanın taşıdığı tüm silahlara (tüfek, tek kılıç, bıçak ve balta) erişim sağlayacak. İp Dart da geri dönüyor. 

Oyundaki diğer bileşen ise Edward’ın gemisi The Jackdaw. Oyun ilerledikçe bu gemi de yeni silahlar kazanacak. Bunların içinde yuvarlak atış (temel silahlar), ısı atışı (pompalı tüfek gibi bir silah), mayınlar, mortar, zincir atışı ve boynuz bulunuyor!

 

Oyunun boyutları hakkında neler söyleyebilirsiniz? ACIII ile kıyaslanabilir mi?

Biliyorsunuz ki biz oyunlarımızı öncekilerle kıyaslayarak hazırlamıyoruz. ACIVBF diğer tüm AC oyunlarından kayda değer biçimde farklı olacak. Global dünya daha büyük ancak mimarideki köklü değişiklikler bize 50’nin üzerinde lokasyonu ziyaret etme olanağı tanıyacak.

Oyunun öyküsünü taşıyan “ana yol”, AC3 ile benzer genişlikte ve dünya pek çok yeni oynanış öğeleri ile dolu olacak.

 

ACIII’te de dünya güzeldi ve zengin içerikler barındırıyordu; ancak pek çok oynanış sistemi ya ilgi çekici değildi ya da doğru düzgün anlatılmadı. ACIVBF’de oyuncunun baştan sona kadar eğlenceli, akıllıca ve ilerlediği hissedilen bir tecrübe yaşamasını nasıl garanti altına alıyorsunuz?

Assassins Creed, önceki oyunlarımızdan yeni şeyler öğrenmemizi sağlayan büyük bir seri. Geliştirmeye açık bazı alanları tespit ettik ve yeni oyunda tüm sistemlerin doğru biçimde tanıtıldığından ve oyuncunun kendi motivasyonlarıyla alakalı olduklarından kesinlikle emin olacağız. Sadece AC3’ün değil, önceki tüm AC oyunlarının mirasını taşıyoruz ve onların hepsinden alabileceğimiz en iyi şeyleri analiz ederken fazlasıyla vakit geçirdik.

 

Assassins Creed’in ana oynanış şekli kara üzerinde geçiyordu. ACIII’te bazı deniz görevleri sundunuz ancak onlar oyunun ana parçası olmadı. ACIVBF’nin Karayipler’de geçtiği göz önünde bulundurulursa, deniz ve karayı nasıl dengeleyeceksiniz?

Oyundaki ana hedefimiz gerçek bir korsan oyunu sunmak; diğer bir deyişle tek bir bütünleşik oyunda hem deniz hem de kara oynanışına yer vermek. Oyuncular elbette denizde gemilere saldırıp, bordalayabilecek ve onları batırabilecek ancak olayların birçoğu karada geçecek.

Korulara saldırmaktan enkazları dolaşmaya, kaçakçıları mağaralarında kıstırmaktan Maya harabelerini keşfetmeye kadar her şey kara üzerinde; üç ana şehrimiz Havana, Nassau ve Kingston’ı da unutmamak gerek tabii. Korsan döngüsü, dünyayı keşfetmek ve karakterin ilerlemesini sağlamak için hem deniz hem de kara oynanışında ustalaşmayı gerektirecek.

 

assassins-creed-4-black-flag-roportaj3-big

Karadaki oynanış (dövüşler, koşturmalar, gezinme) halen oyunun kilit özelliklerinden arasında mı?

Oyun sadece deniz odaklı değil. Evet, ilk uygulandığı AC3’teki başarıyı sürdüren deniz içeriği oyunda önemli bir parça olacak ancak AC serisinin temel taşlarından biri olan kara/yer oynanışı da önemini koruyor. Serbest koşma, sosyal gizlenme ve dövüşler halen kara deneyiminin ana öğeleri ancak aynı zamanda gemilerdeki bordalama anlarında da kullanılıyor. Serinin hayranları, sevdikleri şeyleri tanıyacak.

 

Kara ve su görevleri arasında nasıl bir oran var?

Görev açısından baktığımızda, kara görevleri oyunun yaklaşık olarak %60’ını oluştururken, deniz kısmı %40 olacak. Ancak oyuncuların ACIVBF oyuncularının yaşayacakları genel deneyime baktığımızda, tam olarak 50-50 bir dağılımdan söz edebiliriz. Kesintisiz ve sistematik açık dünya sisteminde (Horizon System) deniz ve sualtı etkinlikleri oyunun büyük bölümünü oluşturacak.

 

Gizlilik, bir zamanlar Assassin’s Creed serisinin ana bileşenlerinden biriydi. Ancak son oyunlarda bu gittikçe önemini yitirdi. ACIVBF’de gizlilik ne kadar önemli?

Serinin o yönünü geliştirmek için çok fazla çaba gösteriyoruz. Korsan olmak demek aynı zamanda bir yerleri şaşırtmacayla almak demek; bu da gizlilik yetenekleri gerektiriyor. Yani evet, ACIVBF’de gizlilik geri dönüyor. İçeri sızma, takip ve adaların keşfi hep onun bir parçası.