Assassin's Creed IV Kreatif Direktörüyle Röportaj

Korsanların çağı çok yakın.

Assassin's Creed IV Röportajı

Oyuncuların her bir durumda bir yandan farklı seçeneklere sahipken, bir yandan (bir suikastçının olması gerektiği gibi) gizliliğe dayalı oynayabilmeleri nasıl mümkün olacak? 

REKLAM
Oyungezer Satış

ACIVBF’de bölüm tasarımlarının gizliliği sadece destekleyici değil, buna teşvik edici nitelikte olmasına özen gösteriyoruz. Oyuncuları bu tarz oynanışa yönlendirecek görev ve ortamlar hazırlamak için sıkı çalışıyoruz. 

“Horizon Sistemi” nedir ve oyun içinde nasıl çalışacak? Denizin, oyuncular için ilgi çekici olanaklarla dolu olmasını nasıl sağlayacaksınız? Bazı örnekler verebilir misiniz?

Oyunda gemide olduğunuz herhangi bir anda dürbününüzü çıkarıp dünyayı inceleyebilirsiniz. Horizon Sistemi her zaman 2 ya da 3 korsan fırsatının mevcut olmasını sağlayacak. Bu soyulacak bir tüccar gemisi konvoyu olabilir, avlanacak bir balina ya da kurtarılması gereken korsan dostlar olabilir. Bu fırsatlar sistematik biçimde sunulup, ilerleyişinize uygun olarak dönüşüm geçirecek. Yani oyuncunun her deneyimi farklı olacak. Diğer bir deyişle, eğer deniz oyununu seviyorsanız, bunu istediğiniz kadar çok oynayabilir ve ana öykünün dışında sürekli ve zengin çeşitlilikte mücadelelere girebilirsiniz.

 

Edward’ın gemisi Jackdaw’un oyunun 2. ana kahramanı olarak görülebileceğini söylediniz. Bununla anlatmak istediğinizi açıklayabilir misiniz?

Jackdaw’a 2. ana kahraman dememizin çok basit bir sebebi var: Oyuncunun genel ilerleyişi hem Edward’ın bir adam ve suikastçı olarak ilerleyişine hem de Jackdaw’un bir araç olarak Edward’ı yeni bölgelere götürme ve daha güçlü düşmanları alt edebilme konusunda gelişimine bağlı olacak. Eğer Jackdaw gelişmezse, Edward da gelişemeyecek. Bu ikisi birbirinden ayrı düşünülemez, onlar bir oyunun iki yüzünü (deniz ve kara) tek bir kaderde temsil ediyor.

 

Dolaşım ve savaş sırasında gemi kontrolünü nasıl iyileştiriyorsunuz?

Jackdaw ile doyurucu bir ilerleme sistemi sunabilmek için, en baştan itibaren deniz kısmının kolay anlaşılırlığını korurken, çok daha derinlemesine bir oynanış potansiyeline ihtiyaç duyduğumuzun farkındaydık. İlk olarak navigasyonu daha yoğun, gerçekçi ve eğlenceli hale getirmek için okyanus fizik sistemini tepeden tırnağa yeniledik. Rüzgar yelkenlerinizi doldurduğunda bunu hissediyorsunuz. Devasa bir dalgayla karşılaştığınızda veya bir zirveden aşağı doğru hızlanmaya başladığınızda geminizin ağırlığını hissediyorsunuz. Yelkenleri açıp kapamanın artık çok daha fazla etkisi var. Bunlar nedeniyle fırtınalar çok daha fazla şiddetli ve gemi navigasyonunda çok daha etkililer.

AC3’te savaş sistemi çoğunlukla atışlarınızın zamanlamasıyla ilgiliydi; ACIVBF’de ise oyuncuların kusursuz bir atış yapabilmek için mesafeyi ve düşmanın hızını da hesaba katmasını gerektiren yörünge bazlı sistem bulunuyor. Savaş sisteminin en temel bileşeni bu. Her birinin kendine özgü fonksiyonları ve avantajları olan 5 yeni silahımız var. Oyuncuyu sistemde ustalaşmaya zorlayan 6 farklı yapay zeka davranışı da bu gerçekçiliği bir adım öteye taşıyor.

 

Bilindik tarihi karakterlerle karşılaşma şansımız olacak mı? Karasakal oyunda olacak mı?

Bu zaman aralığını sadece korsanların Bahamalar’daki demokrasi girişimi için seçmedik; bu dönem aynı zamanda bize oyunda yer verebileceğimiz muazzam bir kadro sağlıyor. Yaşadığı dönemin en gözüpek korsanlarından biri olarak Edward pek çok efsanevi korsanla karşılaşabilecek. Karasakal, Benjamin Hornigold, Charles Vane, Calico Jack Rackham, Bartholomew Roberts oyunun bir parçası olacak ve hepsinin yanında (ya da bazen onlara karşı) savaşabileceksiniz.

assassins-creed-4-black-flag-roportaj4-big

ACIVBF yeni nesil bir oyun mu? Yeni nesil sürümüyle PS3/X360 sürümü arasındaki fark nedir?

ACIVBF yeni nesil konsollarda da oynanacak. Gelişmiş grafikler ve fizik sisteminin yanı sıra, yeni nesil konsollar yeni bağlantı özellikleri sayesinde “tek kişilik oyuncu” modunda kalsalar bile “bağlantılı tek oyuncu” olarak oynamaları mümkün olacak. Yani, yeni nesil konsollar tek kişilik oynanışta oyuncuların büyük bir topluluktan faydalanmalarını sağlıyor.

 

Oyunda Desmond olacak mı?

Serinin şimdiye kadar ana kahramanı Desmond idi. ACIVBF’de durum böyle değil. Ancak bu ACIVBF’nin bir “reboot” ya da bir yan oyun olduğu anlamına gelmiyor, tutarlı bir mitolojiyi geliştirmeye devam ediyoruz. Yani evet, AC evreninin çok önemli bir parçası olarak oyunda Desmond’a göndermeler yapılacak.

 

Abstergo Entertainment nedir? Günümüz düzeninde neler bekleyebiliriz?

Abstergo Entertainment, Abstergo şirketler topluluğunun bir alt kurumu. Uzmanlık alanı ise eğlence sektöründe oyunlar ve filmler için tarihi içerikler sunmak. Abstergo Entertainment, Assassin’s Creed Liberation’ın PS Vita için geliştirilmesi ve Assassin’s Creed III’ün çok oyunculu kısmında Ubisoft ile yakın temasta çalıştı.

Abstergo Entertainment ACIVBF’nin mevcut oyun alanında bulunuyor ve oyuncular bu sayede AC evreniyle daha önce hiç olmadığı kadar iç içe bulunacak. Her biri AC evreninin bir parçası olarak, serinin bilinen kahramanlarıyla tanışabilecekler.

 

Kreatif direktör olarak ACIVBF’yi geliştirirken yaşadığınız önemli zorlukları paylaşabilir misiniz?

Üç ana zorluk listeleyebilirim:

  • İlk gerçekçi ve eğlenceli, açık dünyalı deniz oyununu sunmak.
  • AC serisinin yapıtaşlarına sadık kalarak, ilk gerçekçi korsan oyununu sunmak.
  • Oyun için güçlü bir vizyonu korumak ve dünya genelindeki tüm ekiplerin aynı vizyonu anlayıp, paylaşmasını sağlamak.

ACIVBF’de nihai hedefiniz nedir? Oyuncular, oyunu tamamladığında oyundan neyle ayrılsın istiyorsunuz?

Benim ACIVBF’deki nihai hedefim; biz oluştururken ne kadar eğlendiysek, oyunculardan da o kadar eğleneceği, çok iyi, hatasız ve eğlenceli bir oyun sunmak. Tarihin bu dönemi için yaptığımız tasvirin, hitap ettiğimiz kitlenin aklında Korsanlığın Altın Çağı’nın gerçekte neye benzediği konusunda bir şeyler canlandırabildiği yönündeki görüşler beni fazlasıyla mutlu edecektir.

assassins-creed-4-black-flag-roportaj5-big