The Elder Scrolls Online - İlk Bakış

Savul Tamriel, biz geliyoruz!

YAZAN M.İhsan Tatari
elder scrolls online ilk bakış
Dragon Age 2 esintileri

Oyunun savaş sistemi bize hiç yabancı değil. Faremizin sol tuşuyla kılıcımızı savurduğumuz / büyümüzü yaptığımız / okumuzu fırlattığımız, sağ tuşla savunmaya geçtiğimiz ve birinci tuşa basılı tuttuğumuzda da normalden daha güçlü saldırabildiğimiz sistem, özünde hepimizin çok iyi tanıdığı TES savaş sistemi. Ama bazı farklılıkları da yok değil. Mesela bir büyüyü kullanmak için artık onu kuşanmamız gerekmeyecek, bu da ekranda daha fazla büyü göreceğimiz anlamına geliyor.

REKLAM
Oyungezer Satış

Ayrıca çoğu MMO’da olduğu gibi ESO’da da bir Hotbar bulunacak ve kullanabildiğimiz yetenekleri buraya sıralayacağız, fakat bunların hepsini aynı anda ve arka arkaya kullanamayacağız. Savaş sırasında sadece altı yeteneğimizi kullanma şansımız olacak. İlk iki slota silahlarımız, sonraki üç slota büyü veya yeteneklerimiz, son slota ise özel saldırımıza ayrılmış. Özel saldırılar seçtiğimiz sınıfa ve yeteneklere göre değişecek ve çok kuvvetli olacaklar. Hotbar’ı diğer MMO’lardan ayıran şey ise hiçbir yeteneğin cooldown süresinin olmaması. Onun yerine savaşa girdiğimiz anda ekranın altında sağlığımızı, manamızı ve enerjimizi gösteren üç çizgi belirecek. Her yetenek belli oranda mana tüketirken koşmak, yüzmek, saldırıları savuşturmak ve benzeri aktiviteler de enerjimizi tüketecek. Bu da otomatikman bizi düşünmeye, taktik yapmaya ve yeteneklerimizi hem idareli hem de doğru anda kullanmaya itecek. Slotlarda bulunan yetenekleri savaş dışındayken istediğimiz gibi değiştirebileceğiz.

elder-scrolls-online5

Oyunda yer alan bir başka özellikse Sinerji sistemi. Dragon Age 2’de yer alan combo sistemini örnek olarak gösterebileceğimiz sinerjiyi kısaca gücümüzü diğer oyuncuların yetenekleriyle birleştirerek daha etkin saldırılar yapmak olarak tanımlayabiliriz. Örneğin hırsız olan oyuncu rakiplerin ayağını kaydırmak için yere yağ dökerse büyücü bu yağı tutuşturabilecek. Üstelik sinerjiyi sadece gerçek oyuncular değil, bilgisayarın yönettiği diğer ırklar da (Imperial askerleri, Deadra savaşçıları, dev örümcekler vs) kullanabilecek ve beta testlerinden gelen sonuçlara bakılırsa bu konuda da gayet başarılılar. Bu da insanları beraber oynamaya teşvik eden bir unsur elbette. Tabii düzgün oynayan, saygılı bir oyun grubu bulabilirseniz.

ESO’nun server bulma konusu için de güzel bir sistemi var. Tek tek bir sürü farklı server yerine tüm oyuncuları tek bir havuzda toplayan devasa bir server kurmayı amaçlıyorlar. Bu sayede arkadaşlarımızın hangi sunucuda olduğunu fellik fellik aramak zorunda kalmayacağız, oyun bizi direkt olarak onların yanına yollayacak. Böylelikle hiç tanımadığımız, güvenip güvenemeyeceğimizi bilemediğimiz insanlarla değil her zaman vakit geçirdiğimiz kişilerle oynama imkanımız olacak. Bu da oyun zevkimizi arttıracak şüphesiz. Bunun yanı sıra yardımlaşmayı ve sosyalleşmeyi desteklemeyi de amaçlıyor oyun. Öyle ki aynı grupta olmasak bile yolda karşılaştığımız tamamen yabancı birine karşısındaki canavarı yenmek için yardım ettiğimizde biz de tecrübe puanı kazanabileceğiz. Ayrıca herkese açık olan Public Dungeon sistemi de oyunda yer alacak.

Hail to the king, baby

Oyunun en heyecan verici özelliklerinden biri de oldukça kalabalık PvP savaşlarına olanak sağlaması. Oblivion’dan hatırladığımız Cyrodiil toprakları ESO’da tam bir savaş alanı olarak çıkacak karşımıza. Bu bölge hazırlanırken TES IV’teki harita baz alınılmış, biraz küçültülüp kaleler, madenler, çiftlikler ve çeşitli kaynak binalarıyla doldurulmuş. Her kaleye çevredeki madenler, çiftlikler ve diğer binalar tarafından kaynak sağlanacak (Evet, Heroes gibi). Ne kadar çok kaynağı elimizde bulundurursak savaşı kazanma şansımız o kadar artacak.

elder-scrolls-online6

Savaşlar sadece bu stratejik noktaları ele geçirmekle sınırlı olmayacak elbette. Mancınıkları ateşlendiği, duvarların yıkıldığı, 200 kişinin göğüs göğse çarpıştığı meydan muharebeleri de yer alacak oyunda. Taraflardan biri kontrolü ele geçirmeye başladığındaysa diğer iki ittifak güçlerini birleştirip daha yıpratıcı saldırılarda bulunabilecek. Kısa bir süreliğine elbette… Bir de capture flag benzeri bir başka PvP modu var: Control The Elder Scrolls. Bu kadim yazıtlar onları elinde bulunduran ittifaka özel yetenekler ve bonuslar kazandıracak, bu yüzden ele geçirmek kadar elde tutmak da önemli olacak. Cyrodiil’in hakimiyetini ele geçirdiğiniz andaysa ittifakınızdaki en güçlü oyuncu (belki de siz?) Yakut Taht’a oturacak ve hükümdarlığınız başlayacak. Ama nereye kadar?

Oyundaki üst seviye sınırı henüz bilinmemekle birlikte ortalama oyun süresinin 120 ila 140 saatin arasında olacağı söylenmekte. Elbette ki bu süre etrafı keşfetmeye ayırdığınız zamanla doğru orantılı olarak artacaktır.

Ayrıca, derin bir üzüntü ve esefle belirtirim ki oyunda son zamanların gözde yeteneği olan Dedective Mode benzeri bir özellik eklememişler. Çok da ayıp etmişler! Hâlbuki ben çok alışmıştım kendisine, incelediğim son oyunların hemen hemen hepsinde bu özellik vardı (Bkz. Last of Us, Witcher 3, Arkham Origins (tamam, bu sayılmaz), Thief). Çok alışmıştım ben kendisine, teessüf ederim. Böhü! Neyse… En azından ok ve yay var.

elder-scrolls-online7

Köprüden önce son çıkış

Açıkça söylemek gerekirse ESO ile ilgili ilk detaylar duyurulduğunda pek çoğunuz gibi ben de hayal kırıklığına uğramıştım. Çünkü kulağa bir başka sıradan MMO gibi geliyordu o zamanlar. Ama görünen o ki Zenimax Online aradan geçen zaman zarfında bu izlenimi yıkıp atmak için elinden geleni ardına koymamış. Birinci şahıs kamerasının eklenmesi, lockpick ve stealth yeteneklerinin oyuna dahil edilmesi, sıradan olmayan quest sistemi, kısacası daha az WoW daha çok TES olma çabasıyla ilgimi yeniden çekmeyi başardı. Benim gibi online oyunlara soğuk bakan biri bile bu oyuna bir şans vermeyi düşünüyorsa yapımcılar doğru yolda demektir.

The Elder Scrolls Online, 2013 yılı içerisinde hem PC hem de Macintosh için piyasa çıkmış olacak. Eğer bir aksilik olmazsa Ağustos ayında düzenlenecek olan Gamescom’da da oynanabilir bir demosuyla diğer yapımların yanındaki yerini alacak. O zamana dek hangimizin gerçek Dovahkiin olduğunu ispatlamak ve tahta kimin çıkacağını kararlaştırmak için kapışmaya devam edebiliriz. (Tabii ki ben! Efendim? Sinan arkamda çivili bir zopayla mı dikiliyor?)

ÇOTANK!

End of transmisson…