Işıklandırma hiç bu kadar güzel olmamıştı.
YAZAN Onur Kaya

Işıklandırma hiç bu kadar güzel olmamıştı. 

 Nvidia Iray, ışık ve objelerin gerçek hayattaki davranışlarını simüle ederek fotorealistik görüntüler oluşturma amacındaki, bu tarz diğer işlemlere kıyasla hızlı bir renderlama teknolojisi idi.

Oyunlarda gerçek zamanlı olarak kullanılmak için yavaş kalan bir işlemdi, VR'ın hedeflediği 90 FPS kare oranın yakalamayı da zorlaştıracağı çok barizdi. Lakin Nvidia bu olasılığı gözden çıkarmamış ki, GTC 2016'da sahneyi CEO Jen-Hsun Huang'a bırakarak, bu teknolojinin VR'a adapte edilmiş versiyonu olan Iray VR'ı sahnede kısa bir demo ile tanıttı; 

 

Söylenene göre Iray VR, oluşturulan sahnenin etrafında, volumetrik, ışığın o alandan geçişini hesaplayan aydınlanma alanları renderlayan ışık sondaları yaratarak çalışıyor. Sistem bunu yaptıktan sonra izleyicinin konumuna göre ışıklandırmayı hangi konumdan yapacağını seçerek, ortamı nasıl görmeleri gerektiğini hesaplıyor. Bu sayede izleyici fotoğraf gerçekliğinde sahneleri gerçek zamanda gözlemleme şansı buluyor.
Videoda görebileceğiniz üzere, sonuçlar inanılmaz. Tabii anlatıldığı üzere bu sistem kullanıcı seviyesi bilgisayarlar için değil, M6000 Quadro gibi üst düzey grafik kartlarına kimi ekstra özelliklere ihtiyacınız var.
Standart versiyon olan Iray VR'ın yanında bir de Iray VR Lite var. Bu versiyon da Google Cardboard VR setini kullanan cihazlar içni tasarlanmış bir Android uygulaması olacak. Hem Iray VR hem de Iray VR Lite Haziran'da kullanıcılara sunulacak. Herhangi bir fiyat bilgisi verilmiş değil.

İLGİLİ BÖLÜMLER