Nvidia Gameworks VR ile Sanal Gerçeklik Performansınızı Artırın!

Nvidia yazılım mühendislerini konuşturmaya devam ediyor!
YAZAN Onur Kaya

Nvidia yazılım mühendislerini konuşturmaya devam ediyor!

Nvidia, oyun endüstrisini daha ileriye götürecek her gelişmeyi olduğu gibi, son dönemin bombası sanal gerçekliği de daha ileriye götürecek çalışmalar yapmaya devam ediyor. Hem aynı kareyi iki kere renderlamak gerekmesi hem de bunun üzerine yüksek kare oranına ihtiyaç duyulması, görsel kaliteden olabildiğince az feragat edilerek performans artışı yaratmayı gerektiriyor. Bunun için de yazılımsal çözümlere ihtiyaç var ve Nvidia Gameworks VR tam da bu sebeple geliştirilmiş bir yazılım geliştirme kiti. Peki içeriği ne?

NVIDIA Multi-Res Shading (MRS, Çok Çözünürlüklü Gölgeleme): VR'a yönelik, yenilikçi bir render tekniği. Nvidia MRS sayesinde, bir resmin bütün parçaları, en son gösterimdeki VR karesinin pixel yoğunluğuna uyacak bir çözünürlükte modelleniyor. Peki bu ne demek? Şu demek; VR gözlükleri, son aşamada görüntüyü merceklere yansıtıyor, mercekler düz olmadığı için de, görüntüde dışa doğru bir bozulma meydana geliyor. Lakin ekran kartı bu bozulmayı dikkate almadan renderlama yaptığı için dış kısımdaki güme giden pikseller, boşu boşuna performans kaybına neden oluyor. MRS teknolojisi, GTX980 Ti kartının barındırdığı çoklu-yansıtma mimarisini kullanarak tek geçişte birden fazla görüntü kapısı modelliyor, yani resmi parçalara ayırarak dış kısımların daha düşük çözünürlükte çizilmesini sağlayıp gereksiz performans kaybını önlüyor. Sonuç olarak da VR oyunlarında %30 ve %100 arasında, ciddi bir performans kazançları sağlanabiliyor.

(MRS teknolojisi, 4.11 güncellemesi ile Unreal Engine 4’te desteklenir hale gelmiş vaziyette)

VR SLI: VR uygulamaları için gelişmiş performans sunmaya odaklı. Stereo renderlamayı ciddi anlamda hızlandırmak için birden fazla grafik kartı farklı merceklere atanabiliyor. İki merceğin birbirinden farklı olduğunu düşündüğünüzde, ciddi bir performans kazancı(%50-100 arası) sağlamak işten bile değil. VR SLI ikiden fazla GPU içeren PC'ler için ölçeklemeye dahi olanak sağlıyor. VR SLI’ın kullanılabilmek için oyun motoruna entegre edilmiş olması gerekiyor.

Ortam Önceliği: Gecikmeyi azaltan ve oyuncular başlarını hareket ettirdiklerinde yeni resim kareleri renderleme gerekmeden hızlı bir şekilde görüntüleri ayarlayan asenkron zaman sıçraması gibi gelişmiş sanal gerçeklik özelliklerini desteklemek için GPU planlama üzerinde kontrol olanağı sağlar. Bu, özellikle daha uzun oynatma oturumlarında VR kullanımını daha rahat yapan daha akıcı, daha duyarlı bir deneyimle sonuçlanır.

Direct Mode: İlk VR101 yazımızda, 3D seslerin sanal gerçeklik tecrübenizin gerçekçiliğine etki edecek faktörlerden biri olduğunu anlatmıştık. İşte Direct Mode özelliği, görsellikten ziyade işin bu kısmına etki eden bir şey. Yakında çıkacak olan sanal gerçeklik kulaklık setleri için tak ve oyna desteği, bir PC'ye bağlandıkları saniyede anında destek sağlar ve onlara şu anda bazı sistem konfigürasyonlarında görüldüğü gibi Windows masaüstünün bir uzantısı değil, ayrı bir cihaz olarak muamele yapar.

Ön Belleğe Renderleme: GPU'nun gecikmeyi azaltmak için doğrudan önbelleğe renderlama yapmasına olanak verir.

Ani itibariyle Gameworks VR SDK’nın Alpha versiyonu, CCP Games, Epic Games, HTC, Oculus ve Valve gibi VR endüstrisinin öncü firmalarının elinde olmakla kalmayıp aynı zamanda pozitif geribildirimler de alıyor. Sanal gerçekliğin geleceğine Nvidia ile tanık olmamıza az kaldı!

Oyungezer'i beğendiniz mi? Biz de size karşı boş değiliz.