Fallout 4'ün En İyi Modlarından Pilgrim'in Yapımcılarıyla Röportaj!

Stalker ve Witch, hoş geldiniz!

 Yüzümdeki maske bile mezarlığın pis kokusunun burnumu uyuşturmasına engel olamıyor. Gerçi hangisi daha kötü bilmiyordum: Az önce öldürdüğüm Ghoullardan gelen berbat yanık et kokusu mu, yoksa birinin darbesiyle kanamaya başlayan bacağım mı? Hava kararmadan bir an önce Concord’a geri dönmem lazım...

Fallout ve Elder Scrolls serilerinin modcular için büyük bir kazı alanı olmasının altında birçok sebep yatıyor: Oyunların popülerliği, Bethesda’nın modculara kolaylık sağlaması ve genel olarak bu gibi oyunların modcuların hâyâl gücünü zorlayıp, yeni fikirler ortaya çıkarmasına izin vermeleri. Son zamanların en ünlü ENB (oyunun DirectX'ini özel yapım başka bir programla değiştirip farklı görseller yapmak) Fallout 4 modlarından biri PILGRIM - Dread the Commonwealth de, işte bu son söylediğim madde sayesinde hayat buldu. Fallout 4 topluluklarında L00 ve TreyM diye bilinen iki modcu, yarattıkları görsel ve işitsel mod PILGRIM’le oyunun çehresini komple değiştiler. Fallout 4’ün renkli görsel paleti ve yumuşak tonunu, bir korku filminden fırlamışa (kelimenin tam anlamıyla öyle) benzer şekle sokan ikili, oyuna ekledikleri dinamik hava durumu, yeni müzikler ve bir ton özellikle topluluğun ilgisini çekmeyi başardı. Ben de bu ikiliyle temasa geçerek kendilerine birkaç soru sorma fırsatına eriştim.

1) Öncelikle biraz kendinizden bahsedebilir misiniz? 

Benim adım Simon Canthelou, ya da modcular arasında bilindiğim şekliyle: Lou, L00 veya L00ping. Fransa’nın Millau şehrinin yakınlarındaki Aveyron köyünde yaşıyorum. Son on yıldır esas olarak çizgi romanlarda renkçi ve çizer olarak çalıştım.

Adım Trey Motes. Amerika Birleşik Devletleri’nde Texas’da yaşıyorum. Bir zamanlar bilişim sektöründe çalışıyordum ama şimdilerde ses mühendisliği, film müziği yazarlığı ve film renklendirmesi yapıyorum.

2) Görünüşe göre Pilgrim modu, Fallout 4’ün atmosferini baştan aşağıya değiştirmekte. Moda başlamadan önce aklınızdan ne geçiyordu? Ana oyundan memnun değil miydiniz? Pilgrim’le neyi başarmak istediğiniz?

Amerika korku filmi Witch’i izlediğim zaman, atmosferi ve rahatsızlık hissine hayran olmuştum ve kendi kendime düşündüm “Fallout 4’ü buna benzetip tüm oyunu değiştirebilirim.” 2016 Haziran ayında mod üzerinde çalışmaya başladım, hatta küçük bir fragman bile yapmıştım ama sonrasında, L00’nun yardımıyla daha büyük bir projeye geçtim (Cinematic Film Looks).

Pilgrim’in ilk hâlinden kendimi çekmemin sebebi, kendi ellerimle yapmadığım ışıklandırma ve hava durumu efektlerin olmayan istediğim görünüş ve atmosferi elde edemeyeceğimi anlamamdı. Bundan dolayı L00 ile kontağa geçip, Pilgrim projesi için hava ve ışık efektleri yapıp yapamayacağını sordum. Teklifimi kabul etti ve konuşmalarımız sonucunda modu, basit bir görsel moddan çok daha büyük projeye taşıdık.

Pilgrim moduyla elde ettiğimiz başarı beni çok şaşırttı. Bu durum beni kendine has temaları olan birçok farklı mod yapma düşüncesine itti. L00, bir diğer arkadaşımız Oh Deer ve benim üzerinde çalıştığımız yeni mod, Retro kıyafetlerli ve synthwave müzikli 80’ler temalı bir mod olacak.

TreyM bana Witch filminden esinlenen bir korku modu yapma fikriyle geldi. O filmi çok sevmiştim ve bu proje bana “Natural and Atmospheric Commonwealth" ve "Photorealistic Commonwealth." modlarından çok daha taze geldi. TreyM bana geldiğinde o modlar üzerinde çalışıyordum. Aynı zamanda bir yanda da kafamı boşaltmak için kolay bir mod olan TrueGrass üzerinde çalışıyordum. Ama Pilgrim önceliği aldı çünkü fikir ruhuma dokunmuştu ve TreyM ile aynı kafadaydık. Bundan dolayı modu onunla birlikte yapmak işten bile değildi. Şu an için Pilgrim’in yeni güncellemesiyle uğraşıyorum. Modun son versiyonu oyunu tamamı ile bir korku oyunu hâline getirecek. Yeni yaratıklar, oynanış mekanikleri, görevler, karakterler, sesler, müzikler ve daha fazlasıyla tıpkı bir Korku DLC’si olacak.

Keşke yanıma bir bandaj alsaydım. Neden her zaman bandaj almayı unutuyorum? Piper başımın etini yiyecek yine... Yemek derken, Dogmeat'e bu gün hiçbir şey veremedim. Hayvan üzgün üzgün bakıyor... Hmm çantamda konserve köpek maması kalmış bir tane. Pekala o zaman, yarısı senin yarısı benim.

3) Dediğinize göre 2015’deki The Witch filmi Pilgrim’e ilham kaynağı oldu. O filmden ne gibi ilhamlar aldınız?

Witch benim için hem 2015 yılının en iyi filmlerinden, hem de tarihin en iyi korku filmlerinden biri. İnce detayları kullanan, kendine has bir atmosferi var. Pilgrim’i yaparken amacım buydu: Boş şeyler ve abartı efektler olmayacak. Hem çiğ hem de aynı zaman da çok ince. Hava ve ışıklandırma üstünde çalışırken, ışıklandırmayı olabildiğince sade yaparak TreyM’in renklendirmesini bekledim. TreyM’in işi bittiğinde moda spesifik bazı değişiklikler yaptım, sonra TreyM kendi çekim sonrası (post processing) efektlerini ekledi ve ben de son olarak ışıklandırmayı düzelttim. Benim için Witch’den aldığım referans noktası, filmin genel atmosferi. Üstü kapalı gerginlik, klostrofobi hissi ve paranoya. Bunların hepsi ışıklandırma, renklendirme ve müziklerden geldi.

Witch’den aldığım ilhamların çoğu, güneş ışığı altındaki hava ve ışıklandırma efektleriydi. Filmin neredeyse tamamı kapalı havada çekildi ve bu da genel atmosferine çok büyük katkı sağlamakta. Çekim sonrası renklendirme hafif bir yeşil filtre dışında çok az kullanılmış. Bunlar ve filmin müziklerini de üst üste koyunca Witch’in benim üstündeki duygusal etkisi katlanmış oldu.

L00 ve TreyM'in referans aldığı film, The Witch: A New-England Folktale

4) Pilgrim’i oynadığım zaman aklımdan geçen ilk şey “Keşke bir Stalker oyunun bu grafik kalitesinde görebilsem!” oldu. O serinin bir hayranı mısınız? Cevabınız evetse, Stalker serisi Pilgrim’e ilham kaynağı oldu mu?

Stalker serisini oynamadım ama onda da aynı depresif ton olduğunu biliyorum ve bundan dolayı bu kıyası neden yaptığını anlayabiliyorum. Bu benim için çok büyük bir övgü.

Stalker benim favori oyunlarımdan biri ama modun üzerinde çalışırken aklıma gelmedi. Fakat aklımda adı “StalkOut” olan, Stalker’ın hikâyesi ve oynanış mekaniklerine benzer bir mod yapmak var. Pilgrim’le işim bittiğinde onun üstünde çalışmaya başlayacağım.

5) Tıpkı diğer Bethesda oyunlarında olduğu gibi, Fallout 4 için de bir sürü ENB modu var. Sizce bir ENB modunu iyi yapan unsur nedir?

Bence “kötü” ya da “iyi” bir ENB diye bir kavram yok. Bu konu hakkında tecrübeli olmamdan dolayı biliyorum ki, HERHANGİ bir ENB modu bir kişi için iyi, bir başkası için kötü olabilir.
Ben kendine has bir sanat parçası ve yaratıcı olan ENB’lerin üstünde çalışmayı seviyorum. Bence başarılı bir ENB en azından kendine has bir temaya, fikre, sanat yönetmenliğine sahip olmalıdır. Benim ENB modlarıma bakarsan, Photorealistic Commonwealth modum diğer ENB modları için de bir başlangıç noktası (benden izin alınmış ya da alınmamış bir şekilde :).

Benim için iyi bir ENB modu, düşük performanslı makinelerde de çalışması için optimize edilmiş, performans etkisi düşünülerek tasarlanmış bir mod olmalı. Bence birçok büyük ENB modu, gölgeleri iyice karartıp, ışıkları sonuna kadar açtıkları için oldukça amatörce gözükmekteler. Gölgeli bölgelerdeki detayların kaybolmaması çok önemli.

6) 2015 yılında Bethesda paralı modlar konusunda bir atağa geçmişti. Ama bu fikir, topluluktan gelen büyük tepki sonrası rafa kaldırıldı. Sizce modcular yaptıkları iş sonrasında her zaman para almalılar mı yoksa bağışlar yeterli mi?

Bence bir modu destekleyip destekleyemeyeceklerini kullanıcılara bırakmalıyız. Eski bir modcu olarak modlar popülerleştikçe, ortamın da değiştiğine tanıklık ettim. Bence modcular, modlamanın temeline geri dönmeli: Eğlence ve yaratıcılık. Bu işten para yapmayı, insanlardan tebrik almayı, yüksek indirme oranına sahip olmayı ve ünü unutun. Şu an sadece kişisel çıkarlarını düşünen birçok kopyacı var. Oyuncuların davranışları da yıllar içinde değişime uğradı. Bence oyuncular, modcuların onlar için çalışmadıklarını hatırlamaları gerekmekte. Onlara hiçbir şey borçlu değiliz. Bundan dolayı bence paralı modlama iyi bir fikir değil, her şeyi herkes için daha kötü yapar.

Bence modlar her zaman bedava olmalı. Ama bununla beraber, toplulukların, oyun zevklerini arttıran modculara biraz daha fazla destek çıkması gerektiğini düşünmekteyim.

Bu kanamayı durdurmak mümkün değil! Yolun öteki tarafında üç kişilik bir Raider grubu gördüm. Beni bu hâlde yakalarlarsa işim bitti demektir. Bir dakika! Galiba beni gördüler. Kahret-

7) Diğer Bethesda oyunları için modlar yapıyor musunuz? Öyleyse, bir oyun üzerinde çalışırken ayrı bir mod aracının olması ne kadar önemli? Bethesda oyunlarındaki mod araçlarının kullanımı kolay mı?

Evet mod yapımına Fallout 4’le başladım ama sonrasında, DX 11’in motorunun ENB gölgelelendirme benzerliklerinden dolayı Skyrim Special Edition’a geçiş yaptım. Şimdilerde Skyrim’in DX9 versiyonuna geri dönmeyi, hatta Fallout 3 ve New Vegas’a a da mod yapmayı düşünüyorum.

Skyrim’in için NAC ve PRC benzeri modları yaptım ama Fallout için hissettiğim tutkuyu Skyrim için hissetmiyorum. Mod araçlarına gelince, onlar sadece bir araç. Yaratıcılığa bir araç olarak tasarlanmışlar ve görevleri o kadar.

8) Eğer bugün Fallout 4’ü modlamaya başlasam, hangi mod türü daha kolay olur? ENB, kaplama değiştirme vs. Çaylak modcular için bir nasihatınız var mı?

En kolay mod yapımı herhalde ReShade olur. Ben de bu şekilde başlamıştım, sonrasında L00 ve topluluktan roxahris, kingeric1992 gibi insanların yardımıyla ENB’ye geçiş yapmıştım.

En kolay şey kaplama değiştirmeleri. Tavsiyem “kendi pişirip kendi yemeleri” olur. Başkalarının işine bakmayın, kendinizi karşılaştırmayın, sadece kendi yemeğinizi pişirin.

Çok yoruldum... Bu bacakla Raiderlardan kaçmak, vücudumdaki son gücü de harcamama neden oldu. Ayaklarım titriyor, ellerim tutmuyor. Biraz dinlenmem lazım... Şu ağacın altında oturayım birkaç dakika. Aslında biraz uyusam ya? Yağmur da başladı zaten, biraz ıslanacağım ama olsun... Evet, biraz kestireyim ben.

 

YORUMLAR
Parolamı Unuttum