2018’de Oynamayı Sabırsızlıkla Beklediğimiz 14 Oyun

Hepsi seneye çıkıyor!

 Bir yılı daha geride bırakmamıza sadece iki hafta kaldı sevgili Oyungezerler. 2017 oyun dünyası için muhteşem bir yıl oldu. Nintendo Switch ve Xbox One X gibi iki yeni konsolun yanında; Horizon Zero Dawn, Breath of the Wild, Nier:Automata, Divinity: Original Sin II, Assassin’s Creed: Origins ve daha birçok muhteşem oyun ekranlarımızan geçti. Ama artık 2018’e bakma zamanı geldi.

Eser Güven’le tertiplediğimiz bu makalemizde 2018’de çıkacak ve ikimizi en çok heyecanlandıran oyunlara yer verdik. Önümüzdeki yıl irili ufaklı birçok oyun oynayacak olsak da bu 14 yapımı düşünmekten akşamları gözümüze uyku girmiyor. Oyunların listemize girmeleri için kesin tarihleri açıklanmamış olsalar da yapımcılar tarafından verilen 2018 çıkış garantisi ve en azından yılın hangi çeyreğinde piyasaya sürüleceği tahmini yeterliydi. Bundan dolayı eminim ki hepimizin merakla beklediği Türk yapımı Mount & Blade II: Bannerlord listemizde yer bulamadı. TaleWorlds'ün oyunun çıkış tarihiyle ilgili bir tahmini bulunmuyor. Oyunun basın bültenlerinde de 2018’le ilgili herhangi bir ipucu yok, bundan dolayı listemizde kendisine yer bulamadı. Oyunların sıralamalarınıysa kesin/tahmini çıkış tarihlerine göre yaptık. Yayınlanan fragmanlarını da çıkış tarihlerine tıklayarak izleyebilirsiniz.

Lafı fazla uzatmadan sizi 2018’de oynamayı sabırsızlıkla beklediğimiz oyunlara alalım:

God of War (Utku)
2018 1. çeyrek

PS4’e özel olarak piyasaya sürülecek God of War, serinin önceki oyunlarından oldukça farklı bir yönde gidiyor. Hem Kratos hem de oynanış mekanikleri, nasıl desem, biraz daha oturaklı. Yunan tanrılarını tokatladıktan sonra İskandinav tanrılarının topraklarında yaşamaya başlayan Kratos artık kavgayı dövüşü bırakıp kendisini oğlu Atreus’un eğitimine adamış… Ta ki kavga dövüş onu bulana kadar.

Yeni God of War kamera açısından, hikâye anlatım tarzına; dövüş mekaniklerinden, atmosferine kadar tamamı ile yeni bir oyun. Kameranın aşağı inişi ve Kratos’un saniyede kafasını kopardığı düşman sayısı azaldığı için dövüşler daha taktiksel olup yavaşlamış. Kratos’un hapsedilemez öfkesi ve dindirilemez nefreti oğlu Atreus sayesinde de dizginlenmişe benziyor. Sony’nin son açıklamalarında oyunun 25-30 saatlik saf hikâye sunacağını öğrendikten sonra, The Last of Us’ın Kratos’lusunu görür müyüz acaba diye meraklanmadım değil.

Chuchel (Eser)
2018 1. çeyrek

Bence Amanita Design oyun dünyasının en sevimli oyunlarını yapıyor, en sevimli karakterlerini yaratıyor. Machinarium, Botanicula ve Samorost 3 gibi muhteşem oyunların ardından bir sonraki oyunlarının ne olacağını merakla bekliyordum. Bu yeni komedi macera oyununda tipinden komiklik akan Chuchel rolünde oynayacağız; kafasında turuncu bir şapka olan, kiraz manyağı, kıl yumağı bir yaratık bu. Birisi kirazını çalmış ve biz de "kirazını çalan gizemli kötü adamın" peşine düşeceğiz onunla birlikte. Maceramızda Chuchel'in arkadaşı Kekel de bize katılacak ve yaramaz Chrchel'e kiraz çalmanın yanlış olduğunu göstereceğiz.

Oyunun grafikleri stüdyonun diğer oyunlarından çok Botanicula'yı andırıyor ve elbette yine oyunda kelimeli diyaloglar bulunmayacak. Amanita diyor ki "oyunda en soğuk kalpleri bile ısıtacak, birbirinden komik yüzlerce animasyon olacak." Ha bir de kirazlar varmış, unutmamak lazım. Normalde kiraz sevmem ama Chuchel için bu kadarına katlanacağız.

Shadow of the Colossus (Eser)
6 Şubat 2018

PlayStation 2'nin gerçek efsanelerinden biri tamamen yenilenmiş halde geri dönüyor. Bu sadece şu oyuna saatlerini, günlerini dökmüş olan bizleri değil bu şaheserle ilk defa tanışacak olan yeni oyuncuları da müthiş heyecanlandırması gereken bir şey. O yeni oyunculardan biriyseniz bu oyun etrafında neden bu kadar gümbürtü koptuğunu anlamıyor olabilirsiniz. Anlayacaksınız. Anlayacak ve sonra siz de bu ismi her duyduğunuzda övgüyle bahsedeceksiniz.

Shadow of the Colossus öyle sıradan bir remake değil. Ha öyle olsaydı da gayet heyecan verici olurdu ama oyunun tamamen baştan, sıfırdan, komple yeniden yapılmış olması ve yayınlanan fragmanların harika görünmesi beklenti katsayımızı tavan yapmaya yetti. Minimalist tasarımlara rağmen video oyunlarının sanata en çok yaklaştığı oyunlardan biri olan Shadow of the Colossus'ta o 16 devin peşine düşmek ve zayıflıklarını bulmak (daha doğrusu hatırlamak) için sabırsızlanıyorum.

A Way Out (Utku)
23 Mart 2018

Bazı oyunlar için “Böylesini hiç oynamadık!” deriz ya, işte A Way Out sanki öyle bir oyun olacak gibi. Brothers: A Tale of Two Sons’ın yönetmeni Josef Fares ve ekibinin elinden çıkacak A Way Out özünde bir hapishaneden kaçma oyunu. Fakat A Way Out’u diğer oyunlardan farklı kılan özelliği, co-op oynanış sistemi.

A Way Out’u co-op olarak bir arkadaşınızla oynamak zorundasınız. Oyunun hikaye anlatımı tamamı ile bu co-op sistemi üzerine inşa edilmiş durumda. Kamera açılarından, seçim yapmanız gereken anlara kadar her şey partnerinizle tam bir işbirliği içinde olmanızı gerektiriyor. A Way Out yapısı gereği çok efsane bir oyun da olabilir, bir balon da. Göreceğiz.

Far Cry 5 (Utku)
27 Mart 2018

Ubisoft Far Cry 5’i öyle bir zamanda duyurdu ki, bundan güzel reklam kampanyası olmazdı herhalde. Amerika, Başkan Trump ve Nazi görüşlerini savunan aşırı sağ kesimle uğraşırken, Far Cry 5 karşımıza ırkçı bir grup tarafından ele geçirilmiş kasabayı kurtarma hikâyesiyle çıktı.

Oyun ilk bakışta serinin 3. ve 4. oyunlarına benzemekte ama Ubisoft bu sefer hem hikâye anlatımında hem de oynanışta bazı farklılıklara gidecek. Ubisoft’un başımıza dert ettiği kuleler Far Cry 5’de yer almayacak. Cinsiyetine kadar kişiselleştirebileceğimiz karakterimizin oyun boyunca yaptığı tercihler oyun dünyasında birçok olayı ve NPC’yi etkileyecek. Ama Far Cry’ın imza çatışma mekanikleri ve açık dünyası 5’inci oyunda da kendilerine yer bulacaklar. Benim en çok merak ettiğim, Ubisoft’un ırkçılık, dini kendi çıkarları için kullanma ve Amerikan militanlığı gibi oldukça ağır konuları nasıl ele alacağı.

Detroit: Become Human (Eser)
2018 1/2. çeyrek

2000 sayfayı aşan bir senaryo, verebileceğimiz binlerce farklı karar, üç farklı ana karakter, bizi toplumsal gerçeklerle yüzyüze bırakarak düşünmeye sevkedecek bir hikaye. Heavy Rain ve Beyond: Two Souls ile gönüllere taht kuran David Cage'in yeni oyununu böyle ufak biçimde özetlemek mümkün. Detroit: Become Human gördüğümüz kadarıyla daha önce benzerini görmediğimiz çeşitlilikte bir oyun, çünkü yaptığımız her seçim bizi oyunun farklı bir kısmına götürüyor ve hikayeyi tamamen değiştiriyor. "Acaba öyle değil de böyle mi yapsaydım" diye diye acaba kaç kere oynayacağız bu oyunu?

Sosyal sorunlara ve topluma odaklanacak oyunda oyuncuları rahatsız edici içerikler olacağını biliyoruz, yayınlanan fragmanlardan birinde küçük bir kız çocuğuna şiddet uygulayan babayı görmüştük mesela. Hatta verilen kararlar çocuğun ölmesine kadar giden sonuçlara neden oluyordu. Oyunun Isaac Asimov'un robot hikayelerinden esintiler taşıyan senaryosu insanlarla androidler arasındaki dramaları ön plana çıkaracak ve androidlerin insanlar karşı gelip gelmeme arasında yaşadıkları ikilemleri son derece gerçekçi biçimde yansıtacak. Büyüleyici fragmanlarını izlediğimiz yeter, artık bir an önce Kara'yı, Connor'ı ve Markus'u oynamak istiyoruz.

Days Gone (Utku)
2018 1/2. çeyrek

“Hani E3’de Sony’nin duyurduğu su gibi akın akın gelen zombili oyun,” ya da kısa adıyla “Days Gone” benim 2018’de en çok merakla beklediğim oyunlardan biri. Post apokaliptik ve açık dünyayı yan yana koyduğun zaman zaten hazır oluyorum, bir de üstüne Days Gone’un Syphon Filter’i yapan ekip tarafından geliştirildiğini söylediğin zaman yeme de yanında yat moduna giriyorum.

Days Gone’da motorcu ve eski ödül avcısı Deacon St. John olarak global bir virüsün dünyanın nüfusunun çok büyük bir kısmını yok ettiği dünyada hayatta kalmaya çalışacağız. Açık dünya olacak ve görevlere farklı yollardan yaklaşabileceğimiz Days Gone aynı zamanda eşya üretim sistemi ve kullanılabilir araçlar da içerecek.


Red Dead Redemption 2 (Utku)
2018 2. çeyrek

O kadar istedik, duvarlara vurduk ve sonunda Rockstar nihayet bize yıllardan beri istediğimiz şeyi vermeye karar verdi: Red Dead Redemption 2.

Serinin ikinci oyununda Vahşi Batı’nın en azılı kanun kaçakları Van der Linde çetesinin bir üyesi Arthur Morgan olarak oynayacağız. Red Dead Redemption 2 hem Rockstar’ın alışık olduğumuz oynanış mekanikleri ve mizah anlayışını içerirken hem de oyunculara büyük bir online içeriği de sunacak.

Anthem (Utku)
2018 3. çeyrek

2017 yılı EA için hiç iyi geçmedi! Önce Mass Effect, sonra da Need for Speed ve Battlefront 2’yle patlayan şirketin 2017’de önümüzdeki sene için bize sunduğu tek umut verici şey Anthem’di.

“EA’nin Destiny’ye cevabı,” da denilen online aksiyon/rol yapma oyunu Anthem’le ilgili elimizde E3’de gösterilen oynanış videosu dışında pek fazla bilgi yok. Co-op oynanışa odaklanan bilimkurgu Anthem’de, komple özelleştirilebilen Javelin adındaki kostümler çok önemli bir yere sahip. Oyunun devasa harita yapısı gereği görevler arasında Javelin’leri kullanarak bolca uçacağız ki zaten hareketlilik oyunun ana oynanış özelliklerinden biri.

Metro Exodus (Utku)
2018

Metro Exodus’un Microsoft E3 2017 konferansındaki tanıtım fragmanı tam bir grafik gövde gösterisiydi. Rus yazar Dmitry Glukhovsky’nin Metro 2035 romanından esinlenen Exodus, bizi yine nükleer bir savaş sonrası mahvolmuş Moskova’ya götürüyor. Önceki iki oyunda olduğu gibi yine Artyom’la oynayacağımız Exodus’da bu sefer metrodan çıkıp, Rusya’nın acımasız topraklarına gidiyoruz.

Exodus önceki Metro oyunlarından daha açık bölümlere ev sahipliği yapacak. Oyun alanımız artık metro değil, insanlar tarafından yıllardan beri dokunulmamış yeryüzü. Bu da demek oluyor ki karşımıza daha önce hiç görmediğimiz yaratıklar çıkacak ve Artyom hiç olmadığı kadar zorlanacak. Exodus’un açık oyun alanı aynı zamanda yanında dallanan hikâyeyi ve oyuncu tercihlerini de getirecek.

Pillars of Eternity 2 (Eser)
2018

Söz konusu CRPG olduğunda Obsidian Entertainment'a acayip güveniyor ve gelen her haberde müthiş heyecanlanıyorum ben. Bakın CRPG diyorum, yani Fallout: New Vegas ve South Park: The Stick of Truth gibi müthiş başarılı rol yapma oyunlarını hesaba katmıyorum bile. Adamlar bundan iki yıl önce Pillars of Eternity gibi bir manyakla karşımıza çıktı ve Bioware'in o çok özlediğimiz Infinity motoru geleneğini yeni nesle taşıdı.

The White March genişleme paketleriyle bile doyamadığımız serinin ikinci ve doğrudan devam oyunu olan Pillars of Eternity II: Deadfire ile Eora dünyasına geri dönmek için sabırsızlanıyorum. Bir kez daha Watcher rolünde olacağımız oyunda ışığın ve yeniden doğumun tanrısı Eothas'ın peşine düşeceğiz. İlk oyunda yaptığımız seçimler bu oyunu doğrudan etkileyecek ama ilk oyunu oynamayanlar için de oyunun başında seçimler sunulacağını tahmin ediyorum. Oyunun en ilgi çekici yanlarından biri de karargah olarak bir gemi kullanacak olmamız; bununla hem etrafta dolaşarak yeni yerler keşfedeceğiz, hem de zaman zaman diğer gemilerle kapışacağız. Her sınıfın üç ayrı alt-sınıfı olacak olması da ayrı bir bonus. Çıksa da saatlerimizi gömsek artık.

Vampyr (Eser)
2018

Bir oyunda aradığınız şeyler nedir mesela? Örneğin birbirinden farklı sonları olsun mu? Şöyle karanlık, içine çeken bir atmosfer? Yaptığımız seçimler oyun dünyasını derinden etkilesin mi ki? Ha bir de dilediğimiz gibi kişiselleştirebileceğimiz bir yetenek ağacı olsun mesela? Hah işte Vampyr bu.

Oyun bizi 1918 yılına götürecek ve kendimizi İspanyol Gribi'nin ölüm saçtığı İngiltere sokaklarında bulacağız. Kendini hayat kurtarmaya adamış olan ünlü cerrah Dr. Jonathan Reid'i canlandıracağımız oyunun tüm esprisi kendisine de vampirlik illetinin bulaşmış olmasında yatıyor. Hayat mı kurtaralım, e peki o zaman kimlerden besleneceğiz, ya kimleri öldüreceğiz falan diye sürekli olarak karar verme durumunda olacağız ve kendimiz için seçeceğimiz yol bizi oyunun dört farklı sonundan birine yönlendirecek. Hatta sokaklardaki birbirinden cazip yemeklere, pardon insanlara bulaşmayıp da kimseyi öldürmeden oyunu bitirebilirsek Pasifist sona ulaşacağız. Uzun bir aradan sonra vampir temalı karanlık bir oyun oynayabilecek olma fikri beni cidden çok heyecanlandırıyor.

Spider-Man (Eser)
2018

Örümcek hislerim beni yanıltmıyorsa Insomniac Games'in Spider-Man'i PlayStation 4'ün en aksiyonlu, en iyi oyunlarından biri olacak. Daha ilk fragmanından itibaren ağzımızın suyunu akıtan, çıkış gününü dört gözle beklediğimiz açık dünya oyununda New York City'i ağ atarak dolaşacak, son derece çekici dövüş mekanikleriyle kötülerin canına okuyacağız. İçinde hem Peter Parker, hem de bir diğer Spider-Man olan Miles Morales'in yer alacağı oyunda yer yer Mary Jane ile bile oynayabileceğiz. Hikayeyi onun gözlerinden görmek çok değişik bir his olacak. Zaten oyunun kreatif direktörü Byran Intihar da "süper kahramanların dünyasında süper güçleri olmayan bir karakter olmanın nasıl bir şey olduğunu anlayacaksınız" diyerek merakımızın üzerine kat çıkmıştı.

Oyunun şimdiye kadar yayınlanan videolarında Mr. Negative'i de gördük, Wilson Wisk yani nam-ı diğer Kingpin'i de. Arada Shocker da gözüme çarptı, Norman 'Green Goblin' Osborn da. İçinde daha kimbilir hangi kötü adamlar bulunacak, ama ne olursa olsun şimdiden emin olduğumuz bir şey var ki bu oyun Spider-Man fantazisini en üst düzeyde yaşayabileceğimiz bir oyun olacak. Hangimiz binalar arasında ağ atarak gezinme hayali kurmadık ki, haksız mıyım?

Biomutant (Eser)
2018

Nicedir şöyle ağız tadıyla bir rakun olamadık diye hayıflananlara ilaç niteliğinde bir oyun olacak Biomutant. Guardians of the Galaxy'deki Rocket Racoon'u anımsatan baş kahramanımızla birlikte açık dünyada geçen bir rol yapma oyununa adımımızı atacağız. Just Cause'un yapımcılarından geldiği ve kadrosunda da bol sayıda tecrübeli isim bulunduğu için haliyle bizi de bu oyuna dair bir merak aldı. Zaten yayınlanan fragmanlarda da oyunun atmosferinin Legend of Zelda: Breath of the Wild'a benzetilmesi, özellikle de bu oyunun methini çok duysa da oynama imkanı bulamayan oyuncuların oldukça ilgisini çekmiş durumda.

DNA'mızla oynayarak tipimizi ve yeteneklerimizi dilediğimiz gibi değiştirebilecek olmamız fikri bana nedense çok cazip geliyor. Hatta oyun dünyasındaki biyolojik zehirlenmelere maruz kaldığımızda fiziksel mutasyonlar uğrayacak (dikenli kuyruklu rakunları kim sevmez ki?), radyasyon yüzünden de psişik mutasyon geçirerek tuhaf yetenekler kazanabileceğiz. Oyuncak ördek kafalı dev robotlar gibi birbirinden acayip yaratıklarla falan kapışacağız. Yani kısacası oyun son derece değişik bir deneyim sunacağını adeta bağıra bağıra gösteriyor ve haliyle biz de buna kayıtsız kalamıyoruz. Bir de şöyle upusuz bir oyun deneyimi sunsa daha da bir şey istemem.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum