Chris Avellone ile Obsidian Arasında Neler Oluyor?

RYO camiasında neler oluyor, neler

Chris Avellone biz RYO severler için son derece önemli bir isim ve büyük bir yetenek. Zaten o yüzden yeni bir oyun duyurulduğunda eğer Avellone da projeye dahilse bu ön plana çıkarılıyor, sonradan katıldığı projeler büyük ilgi görüyor. Nasıl görmesin ki, adamın portföyündeki oyunlara birkaç örnek verecek olursam kendisini pek tanımıyor olsanız bile söylediğim şeye hak vereceksiniz:

Planescape: Torment, Knights of the Old Republic 2, Wasteland 2, Pillars of Eternity, Icewind Dale, Tyranny, Torment: Tides of Numenera, Divinity: Original Sin 2...

Kendisi her ne kadar şu an Owlcat Games ile birlikte Pathfinder: Kingmaker ismindeki yeni izometrik CRYO üzerinde çalışıyor olsa da konumuz bu oyundan çok bağımsız, çünkü Avellone'un ismi Obsidian ile ilgili değişik bir tartışma ile gündeme geldi. Avellone'un Obsidian'dan ayrılmasının ardından aralarında soğuk rüzgarlar estiğini biliyorduk ama kendisinin yaptığı yeni açıklamalar bunun sebebinin tahmin edilenden daha derin olduğunu ortaya koyuyor.

Avellone RPG Codex sitesine verdiği röportajda Obsidian'ı kendisini susturmaya çalışmakla suçladı ve başka RYO'larda çalışmasını da engellemeye kalkıştıklarını söyledi. Obsidian'dan ayrıldığında maddi anlamda eline hiçbir şeyin geçmediği söyleyen Avellone, Obsidian'ın bu süreçte sağlık sigortasını aniden kestiğini, emeklilik sigorta payıyla ilgili sorunlar yaşadığını, muhasebe kısmında da kendi aleyhine pek çok hataların yapıldığını söylüyor.

"Ailevi ve parasal sıkıntılarımı gördüklerinde bunu kendi leyhlerine kullanmaya, beni diğer RYO'lar üzerinde çalışma hakkımdan men edecek bir anlaşma yapmaya, Obsidian veya ilgisi olan diğer firmalar ve hatta CEO'nun hisse sahibi olduğu kurumlar (Fig, Zero Radius vs) hakkında suskun kalmamı garanti altına almaya çalıştılar. Buna üzerinde çalıştığım oyunlar hakkında eleştiride bulunma hakkım da dahildi. Kendi oyunlarım hakkında lafımı esirgemeden konuşmayı seven biri olarak, sessiz kalacak olmak bana çok tuhaf gelmişti. Ancak daha da kötüsü kurumsal anlamda susturulmaya çalışılmamdı, yani bu kurumlarda yasadışı bir şeyler gerçekleşse bile bu sorun hakkında sesimi çıkaramayacaktım."

"Obsidian'ın yönetim kademesinin etik anlayışı çok zayıf" diyor Avellone.

"Parasal durumumu kullanarak üzerimde üstünlük kurmaya çalıştıklarında hayatımdaki bazı şeyleri yeniden değerlendirme imkanı buldum. Borçlarım karar vermemi etkiliyordu, bu yüzden mümkün olduğunca çok çalışıp Obsidian'ın beni imza atmaya zorladığı durumu ortadan kaldırmaya çalıştım ve bunu da başardım. Bunu başardığım anda da ilk kez tamamen özgür olduğumu hissettim. Feargus ve diğer sahipler (burada Obsidian'ın CEO'su Feargus Urquhart'tan bahsediyor) artık sesim, zamanım veya yaratıcılığım üzerinde hak sahibi değildi. Harika hissettim."

"Bundan sonra yaptığım hiçbir şey ile Feargus ve diğer sahiplere para kazandırmamaya yemin ettim. Suskunluğum onlar için önemli olabilir ama suskun olmama gerek yok, çünkü bu hakkı onlara vermedim. Obsidian'daki geliştirici ekibi çok seviyorum. Orada hala çalışan ve ayrılan pek çok kişiyle birlikte çalıştım ve yeniden çalışmayı da çok isterim. Ama Obsidian'ın yönetim kademesinde çözülmesi gereken çok ciddi sorunlar var ve bu görüşümün de sonuna kadar arkasındayım."

Obsidian'dan ayrılmış bir başka isim olan Eric Fenstermaker (ki kendisi Pillars of Eternity'nin baş hikaye tasarımcısıdır) Pillars of Eternity'nin geliştirilmesi sırasında Chris'in önemsediği bazı sorunların (hikayeden çıkarılan kısımlar, Kickstarter'da verilen bazı sözlerin tutulamaması gibi) aralarındaki iletişim eksikliğinden kaynaklandığını, Chris'in görüşlerine saygı duysa da Obsidian konusundaki fikirlerine katılmadığını söylüyor.

"Chris'in Obsidian ile olan deneyimi kendisini ilgilendirir. Elbette bu deneyimi kendi bakış açısından, aklında kalanlardan ve doğası gereği taraflı olarak yansıtıyor. Ben de öyle. Kişisel bakış açılarını hakikat kabul etmemek gerek. Ben Obsidian'da çalışmayı çok sevdim, on yıldan fazla süre orada çalışacak kadar çok sevdim hem de ve alternatiflerim de vardı. Orayı yönetenler iyi insanlar. Elbette çoğu zaman fikir ayrılığına düştüğümüz oldu ama asla niyetlerinin kötü olduğunu düşünmedim. Oradaki herkes inanılmaz zor ve stresli bir işi idare etmeye çalışıyor, sırf bu yüzden bile bu işe kalbinizde bolca affedicilikle yaklaşmanız gerek."

Avellone, açıklamalarının ardından Obsidian'dan bir hamle gelir mi sorusuna ise bayağı ciddi bir cevap vermiş:

"Karşıma çıkaracakları herşeyle dişimi tırnağıma takarak savaşmaya hazırım. Buyursunlar, gelsinler. Kötülükle (bir iki hafta içinde istifa edecek çalışanlar yönetimi böyle adlandırıyor) karşı karşıya kalırsam, savaşmaya da hazırım. Eminim ki banka hesabımda Obsidian'ın sahip olduğundan fazla para vardır; çünkü hem avukatlara acayip para harcıyorlar, hem de 2 ay sonrasını düşünmekten acizler. Ama sorun değil. Paradox zaten benimle iletişime geçti ve onlar da istedikleri işi Obsidian'ın halletme şeklinden pek mutlu değiller. İleride ortaya çıkacak gerçekler, benim açıkladıklarımdan çok daha eğlenceli olacak."

Her ne kadar ben özetlemeye çalışmış olsam da (evet, inanın bana bu özet hali) röportajı ve gelen tepkileri, diğer çalışanların yorumlarını vs okumak isterseniz RPG Codex'in röportajını mutlaka okumanızı öneririm. Obsidian'ın tarafını da dinlemeden kimin haklı, kimin haksız olduğunu anlamak hiç kolay değil ancak her ne kadar dışarıdan biraz kendini beğenmiş gibi görünse de başta da söylediğim gibi Avellone sektör için gerçekten değerli bir isim. Obsidian ile birlikte ortaya koyduğu işlerin kalitesine de bakınca böyle bir hikaye uydurması için pek bir sebep yok gibi görünüyor.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum