Warhammer Underworlds: Online - Erken Erişim İnceleme

Aynı saatte buluşma telaşı olmadan kutu oyunu keyfi mi?

Warhammer dünyasında geçen bir online oyun denince birçok kişinin aklına “Acaba MMO tarzı bir şey mi olacak?” sorusu gelmiş olabilir. Fakat Steel Sky’ın aklında bambaşka bir şey var: Warhammer Underworlds: Online bir Dice&Deck oyunu. Yani kutu oyunu mantığının elektronik versiyonu. E ben de kutu oyunlarını seven birisi olarak şöyle bir bakmadan edemedim.

Ben Warhammer’la Total War sayesinde tanıştım, ki bu birçoğunuz için geçerli olabilir. Fakat Warhammer orijinalinde bir kutu oyunu. Malumunuz kutu oyunları, özellikle de fazlasıyla figür gerektirenleri biraz pahalı oluyor. Bu sebepten dolayı da (kesinlikle bir masa başına oturtacak o kadar arkadaşım olmadığından değil) çok merak etmeme rağmen hiç oturup Warhammer oynama şansım olmadı.

O nedenle şu anda erken erişime girmiş olan Warhammer Underworlds Online’a gayet sempatiyle yaklaştım. Fakat bu iyimser yaklaşımım biraz havada kalmış olabilir.

Şu tepelerin ardından belki bir tutarlı zar gelir…

Şimdi, Warhammer Underworlds: Online ile ilgili beğendiğim ve beğenmediğim şeyleri birbirinden ayırmam pek mümkün değil. Nitekim her şey bağlantılı.

Oyunu açtığımda ilk dikkatimi çeken bazı “i/I” harflerinin olmadığıydı. Artık neredeyse her oyunun bir Discord kanalı var, gittim sordum bu ne iştir diye, kimse bilmiyor. Evet, farkındayım erken erişim oyunu olduğunun. Yine de hadi ama yani. Bir yerden sonra o kadar can sıkıcı oluyor ki yazma ihtiyacı hissettim. (Muhtemelen bilgisayarın bölge ayarlarını Amerika yapınca düzeliyordur o i/I hatası, gözden kaçırmaları yeterince test etmediklerini gösteriyor - Eser). Ama mesela o karanlık estetiği çok güzel yakalamışlar. Bence oyunun grafikleri öyle ahım şahım olmasa da tasarımı güzel olmuş.

Öyle çok fazla kart yok bana sorarsanız. Bu da biraz kıt destelere yol açıyor şimdilik. Fakat yapım aşaması ilerledikçe daha fazla kart eklenecektir diye düşünüyorum, pek takılmıyorum buna o yüzden.

Şu noktada oyunu direk kutu oyunu gibi düşünmeye başlayabilirsiniz. Her farklı çeşit Alliance için bir avuç savaşçınız var. Her birinin kendine has özellikleri var. Bunları savaşçı figürinleriniz ya da piyonlarınız gibi düşünebilirsiniz. Desteniz ise Upgrade ve Objective kartlarından oluşuyor.

Upgrade’ler, yani güçlendirmeler, adı üzerinde, savaşçılarınıza farklı güçler kazandırıyorlar. Örneğin başarılı bir saldırı sonrası bir saldırı hakkı daha ya da şanssız bir zar atsanız da kendini savunabilme gibi. Bu Upgrade kartlarının bazıları tüm savaşçılar için geçerliyken bazıları belirli kişilerle sınırlı olabiliyor. Objective’ler ise oyun içinde gerçekleştirmeniz gereken belirli görevler gibi. Örneğin bir tur hiç zarar almamak, ya da hiç hareket etmemek, tahtanın sizin tarafınızda hiç düşman olmaması gibi basit Objective’ler bulunurken tüm düşmanları tek turda öldürmek gibi daha iddialı kartlar da bulunuyor.

Tarafınızı seçtiniz, savaşçıları kaptınız, desteyi kardınız…  E tabii bir de rakibinizle sırayla oyun tahtalarınızı seçtiniz. Şimdi sizi karman çorman bir oyun bekliyor. Biraz şüpheli olduğum, pek beğenmediğim şeyler de ortaya çıkmaya başlıyor.

Bot atayım, anlamadım. Bot atayım, anlamadım. Bot atayı-

İlk olarak oyun gayet yavaş ilerliyor. Bundan kaçış yok çünkü siz ne denli hızlı ya da düşünmeden karar verseniz de gırla ara animasyon var oyunda. Bundan kastım sinematik değil. Zar atma animasyonu, tur geçişini belirten çarkın animasyonu, dağılan puanların animasyonu… Yahu adama kılıç çekiyoruz, kağnı hızında!! Ve o noktada, etrafınızda gülüşüp didişerek vakit öldürebileceğiniz insanlar olmadan kutu oyunlarının biraz tatsız olabileceği fikri geliyor aklınıza.

Bu oyunda kazanmak için yapmanız gereken hayatta kalmak değil, Glory puanları toplamak. Bunlara da oyun içi Objective’lerinizi gerçekleştirerek erişiyorsunuz. İsterseniz en sonda kimseniz kalmamış olsun, rakipten fazla Glory puanınız varsa siz kazandınız demektir. Her turda dört hareket hakkınız var. Bir karakteriniz bir kere hareket etti mi sonra olduğu yerde kalıyor, tabii ona ikinci bir hareket şansı tanıyacak bir Upgrade bulursanız iş değişir.

Saldırmak için karakterinizi seçiyorsunuz, sonra saldıracağı düşmanı seçiyorsunuz. Zarlar atılıyor. Farklı karakterler iki ya da üç saldırı zarı, bir ya da iki savunma zarına sahip olabiliyor. Sayıyla değil de resimlerle işliyor zar atma. Örneğin savunma için kalkan sembolü, saldırı için balta sembolü gibi. Şansınıza ne çıkarsa, atağınız başarılı ya da başarısız oluyor. Sonrasında Upgrade ve Objective kartlarınızı oynayabiliyorsunuz ve tur karşı tarafa geçiyor.

Aslına baktığınızda çok da çığır açıcı ya da aman aman karmaşık bir şey yok oyunla ilgili. Yine de elinizde daima açıp bakabileceğiniz bir kural kitapçığı olmadan da bazen kafa yormaktan sıkılıp sallama oynayışlar yapmak mümkün. Keşke gerçek kutu oyunu havasında bir de böyle bir kitapçık ya da sınırlı ipucu sistemi getirselermiş. Yoksa çok mu kolaya kaçıyorum. :)

Warhammer ismini sağmak için mi yoksa…?

Bunun dışında bir olay da, tasarımı dışında bu oyunu Warhammer yapan ne? Yani ben bu oyunu modlasam ve bu adamlara Pokémon kıyafeti giydirsem beni, “Bu bir Pokémon oyunudur!” demekten kim durdurabilir? Eğitim bölümünde minik lore kutucukları çıkıyordu mesela. Sohbet havasında yazılmış mesajlar çıkıyordu. Onlar, hiç değilse lore kutucukları, normal oyunlarda da çıksa ne güzel olur. Umudum oyunun ilerleyen yapım aşamalarında böyle şeyler eklemeleri. Biraz daha Warhammer adının hakkını vermeleri.

Steam üzerinden arkadaş davet etme örneğin, gelecek özelliklerden birisi. İlerleyen zamanlarda arkadaşlarınızla karşılıklı oynamanız da mümkün olacak.

Genel olarak baktığımda, sevmek istediğim fakat bazı çekincelerimin de olduğu bir oyun şu anda Warhammer Underworlds: Online. Belki de daha sakin, yazı yetiştirmeye çalışmadığım ve bol vaktimin olduğu zamanlarda oynasam daha bile keyif alabilirim.

Oyunlar nispeten uzun sürüyor. Kart sayısının kıt oluşu da bunu hiç çekilesi hale getirmiyor. Ama güzel bir oyun yakaladınız mı, ya da işler biraz çekişmeli hale geldi mi kendini gayet oynatıyor da.

Şimdilik çok güzel diyemesem de gözümün üstünde olacağı bir oyun Warhammer Underworlds Online. Umudum daha geniş destelerle, sağda solda biraz daha lore bulabileceğimiz bir oyun haline gelmesi bu erken erişim süresince. Bekleyip göreceğiz.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum