Allison Road Ekibiyle Röportaj

P.T.'nin Ruhu Burada

Silent Hills’in iptalinden sonra karalar bağlayan oyun camiası, merhaba!

Guillermo del Toro, Hideo Kojima ve Norman Reedus’un isimleriyle aklımızı başımızdan alan proje sırra kadem bastı biliyorsunuz. Tanıtımı için kullanılan P.T. ise yılın sonunda indirmiş olanların konsollarından bile kendi kendine silinecek (şu anda indirme şansınız yok). Tüm bu karamsarlığın içerisinde, özellikle P.T.’nin yarattığı atmosferin elimizden alınmasının acısının ardından bir video çıkıverdi karşımıza. Adı Allison Road olan bu oyun, hiç beklemediğimiz bir şekilde tutup sarstı bizi.

Allison Road, Londra merkezli Lilith ekibinin çalışması. Yalnız prototip oynanış videosuyla karşımıza çıkan Lilith ekibi, sıkı bir başlangıç yapsalar da Allison Road’a dair çok fazla bilgiyi sunmadılar herkese. P.T. ve Silent Hills ruhuyla sürekli kıyaslanan, onun bir uzantısı muamelesi gören Allison Road aslında başlı başına bir oyun. Birinci kişi kamerasından oynanan, Gone Home’da bir ev ve o evde incelenecek bolca eşya konseptini korku ile birleştiren, P.T.’nin atmosferine sahip olan sıkı bir oyun. Bunun ötesini merak ediyorsanız eğer, şimdilik en iyi şansınız yandaki röportaj.

Lilith ekibinin yönetmeni Chris Kesler ile güzel bir röportaj gerçekleştirdik, bize Allison Road’da ne yaptıklarını ve neleri amaçladıklarını bir bir anlattılar.

allison-road-1

RÖPORTAJ

Öncelikle sizi etkileyici oynanış videonuz için tebrik ederiz. Biz çok beğendik. Bize biraz kendinizden bahsedebilir misiniz? En son altı kişi olduğunuzu biliyorduk.

Sarp, çok teşekkür ederiz, sağolun :) Aslında ekibi 10 kişiye çıkardık ve bir kişi daha arıyoruz, çevre tasarımcısı. Yani umuyorum ki yakında 11 kişi olacağız. Ekibimiz şu şekilde:

  • Alex (Almanya) – Programcı
  • Patrick (İsviçre) - Programcı
  • Charlene (Londra) – Basınla İlişkiler
  • Sanchari (Londra) – Sosyal Medya
  • Drew (Singapur) – Hikâye
  • Gareth (ABD) – Animasyon
  • Jonas (Hep geziyor) – Ses Tasarımı
  • Marco (Londra) – Besteci
  • Nikolai (ABD) – İdari Müdür
  • Chris (Londra) – Projenin Her Yönü

Vay be, ne dağınık bir ekip var. İlginç. Peki bize oyun dünyasına dair bilgi verebilir misiniz? Hangi zamandayız, neredeyiz?

Yıl belli değil, ama göründüğü üzere modern zamanlardayız. Normal bir İngiliz mahallesindeyiz ve oyunun çoğunluğu, videoda gördüğünüz evde geçiyor. Ekibin ve kaynakların azlığından dolayı (videoda gördüğünüz her şeyi tek başına yapan bendim) hikâyeyi ev merkezinde döndürme kararı aldım. Tabii başka alanlar da bulunacak, ama şimdilik detay veremem.

allison-road-2

Oyuna dair bildiğimiz şey, karakterimizin hiçbir şey hatırlamadan uyandığı. Çevreyi nasıl algılayacağız? Objelerle etkileşimi gördük ama başka neler var?

Aslında çevreyi nasıl algılayacaklarını oyuncuya bırakıyoruz :) Her objeyi inceleyebilirsiniz, ya da hiçbir şeye bakmayıp dümdüz ilerleyebilirsiniz. Tabii ne yapacağınızı çözecek kadar inceleme gerekiyor ama tüm detayları görüp görmemek size kalmış. Oyunu mümkün olduğunca etkileşimli geliştirmeye çalışıyoruz. Özünde amacımız, sizi gerçek bir evin içinde gibi hissettirmek.

Videodaki seslendirmeye bolca eleştiri geldi. İnsanlar etkiyi azalttığını söylediler. Siz ne düşünüyorsunuz? Seslendirmeyi kararınızı değiştirir misiniz?

Hayır, kesinlikle seslendirme olmalı. Aslında videonun ilk halinde çok daha fazla konuşma vardı, ama sonrasında miktarı azalttım. Resident Evil 1 zamanında nasıl her konuşma yazı olarak ekrana yansıyorsa, o duyguyu  yansıtmak istedik. Ama dediğin gibi, olumsuz tepkiler aldık. Amacımız, aslında insanların tepkilerini ölçüp ona göre geliştirmede değişiklikler yapmak. Oyun çıktığında seslendirmenin çoğunu kırpıp ara sahnelere ve önemli hikâye anlarına koymuş olacağız.

allison-road-3

Allison Road, P.T.’nin ruhani devamı olmakla anıldı çok. P.T. ve Silent Hills’in kaderi oyununuzu etkiledi mi? Onlar ayakta olsa, hâlâ geliştirmeye devam eder miydiniz?

Aslında Allison Road’un P.T. ile bir ilişkisi yok. Hiçbir zaman Silent Hills ile bir rekabet söz konusu olmadı. Amacım, oynamak isteyeceğim korku oyununu tasarlamaktı. Sadece bu. Ağustos 2014’te bu amaçla başladım, ve Silent Hills’in iptaline kadar uzun bir süre geçiyor farkındaysan. Biz ruhani devam fikrini hiç dile getirmedik, basın bizi öyle sundu ve insanlar bu düşünceyi devam ettirdi. Buna müteşekkirim, ama Silent Hills 10 milyon dolardan fazla bütçeli bir oyunken biz bunun yakınında bile değiliz. Yani beklentiler gerçekçi olmalı.

Allison Road’da farklı zorluk seviyeleri olacak mı?

Şimdilik öyle bir planımız yok.

allison-road-4

Peki korku faktörü nasıl? Canavarlarla savaşacak mıyız, yoksa taktiklerimiz kaçmak üstüne mi kurulu olacak?

Güzel soru. Şu anda oyun araştırma ve ölmeme üstüne kurulu. Dövüş mekanikleri test ediyoruz ama oyunun son halinde yer alacaklarından emin değiliz. İş, oyunun özünde birinci kişi kamerasında dövüşle daha kaliteli olup olmamasına geliyor. Yani bu bir test süreci. Ama ne olursa olsun, bir FPS mekaniği olmayacak. Dövüş olursa, daha çok savunma temelli olur.

Videoda gördüğümüz kadın, Lily, onun hikâyesi nedir? Çok bir şey söylememeniz tamam ama birazcık çıtlatsanız? N’oluuur?

İşte, bu tam da SENİN oyunu oynarken keşfetmen gereken bir şey. Karakter, Lily, ev ve diğer her şey arasındaki bağlantı. Hepsi oyunda olacak.

allison-road-5

Oyunun görselliği çok başarılı. Ama nasıl bir PC sistemini hedefliyorsunuz? Ayrıca oyunu konsollara çıkarmayı düşünüyor musunuz? VR desteğiniz PC’de olacak, ya konsolda?

Teşekkür ederim iltifatlar için. Şimdilik donanım hedefimizi belirtmek imkansız. Oyunun oynanabilir sürümünü hazırlayıp test etmemiz, optimizasyon yapmamız lazım. Ekipte herkesin orta ve üst seviye sistemleri var. Benim sistemim i7-4930K @3.40GHz, 32Gb RAM, GTX 780Ti. Patrick, benzer ama GTX 980’i olan bir sistem kullanıyor.

Hedefimiz kesinlikle üst seviye donanım olacak, çünkü insanların oyunu VR’la oynamalarını istiyoruz. Oculus’un önerilen donanımı biliyorsunuz ki GTX 980. Ama bunun yanında, Allison Road çıktığında donanımlar yenilenmiş olacak, yani bugünün üst seviyesi o zamanın orta seviyesi olacaktır.

Teşekkür ederiz cevaplar için Chris.

Ben teşekkür ederim.

YORUMLAR
Parolamı Unuttum