Baby Steps duyurusunu gördüğünüzde eminim birçoğunuzun aklından "Bir trol oyun daha geliyor" diye geçmiştir. Kendisi 23 Eylül'de oyun severlerle buluştu. Genel itibariyle de beğenilen bir oyun oldu sanki, ne dersiniz?
Absürt bir oyun olduğuna, kendisi başta olmak üzere pek çok konuyla dalga geçtiğine şüphe yok. Oyuncular da bu durumdan hoşnut gibi görünüyor. Steam yorumlarından birisi aslında oyunun nasıl değerlendirildiğinin özeti gibi: "Hikaye aptalca, oynanış aptalca, kontroller aptalca, baş karakter aptal, ara sahneler aşırı aptalca. Oyun mükemmel".
Bu "aptalca(!)" oyunun, kimi oyunculara hazırladığı bir sürpriz de varmış. Eğer oyundaki ara sahnelerin tamamını veya önemli bir bölümünü geçerseniz (geçmeyi başarırsanız demek daha uygun olabilir, çünkü ara sahneleri geçmek için mini oyunları tamamlamanız gerekiyor), oyunun sonunda 28 dakikalık bir sinematik ile ödüllendiriliyorsunuz! (Ya da cezalandırılıyorsunuz mu demek lazım?)
Bu 28 dakikalık sinematik, oyunun sonunda Nate’in Moose’u kulübede ziyareti sırasında geçiyor. Nate, burada dördüncü duvarı kırarak oyunculara hitap etmeye başlıyor, ara sahneleri neden atladıklarını sorguluyor ve bu son sahneyi oynamaya üşendiğini ima ediyor.
Sinematikte Nate ve Moose, karakterlerinden çıkarak oyun geliştiricileri Gabe Cuzzillo ve Bennett Foddy olarak “gerçek dünyada” sohbet ediyorlar. Brokoli sandviçler, karakterlerin kaş kaldırma yeteneğinden yoksun olması, ses kaydı yapmanın zorlukları, oyuncuların sürekli olarak ara sahneleri atlaması üzerine kızgınlıkları, yerelleştirmenin zorlukları gibi birçok konuya değiniyorlar. Bir noktada hafif bir şekerleme yapmaya niyetleniyorlar, ama o da olmuyor. Sonrasında yine kaldıkları yerden devam ediyorlar ve sohbet mantıksız konular etrafında dolanıp duruyor.
Tam da bu oyuna yakışan bir kapanış filmi olmuş, öyle değil mi? Onca emek verilen ara sahneleri geçip durmanın cezasız kalacağını mı düşünüyordunuz?
















