Bioware Yetkilileri Yeni Oyunları ve Genel Olarak Oyun Dünyası Hakkında Sohbet Ediyor

Bioware'den çok da çarpıcı olmayan açıklamalar ve samimi bir sohbet

Gameinformer bu ay Bioware ile anlaşarak geniş bir Dragon Age: Inquisition içeriği sunmakta. Bu çerçevede Bioware'in önemli isimlerinden genel yönetici Aaryn Flynn, Mass Effect genel sorumlusu Casey Hudson ve Dragon Age genel sorumlusu Mark Darrah ile toplanıp geniş bir sohbet etmişler.

Örneğin tamamen yeni bir IP'den bahsediyorlar. Henüz ne yapmak istediklerini keşfetme aşamasında olduklarından hakkında pek bir şey söylemek istemiyorlar ama önümüzdeki nesil için geleceğini ve Oculus Rift, 3D sanal kasklar, 4K televizyonlar gibi yeni teknolojileri ciddi olarak değerlendirdiklerini belirtiyorlar.

Dragon Age: Inquisition için her 5 platformun da sınırlarını zorladıklarını söylüyorlar. "Ekibimiz kendinizi zorlamayı seven insanlardan oluşmuş durumda. Eğer bir konuda rahat ilerliyorsak orada yanlış bir şey var gibi hissediyoruz ve yeni şeylere yönelip sınırlarımızı zorlayacak şeyler yapmaya yöneliyoruz. Mass Effect multiplayer modu bu şekilde oluştu örneğin."

bioware-konusuyor-big3

Genel olarak RYO'nun tanımı hakkında da biraz konuşuyorlar: "Zamanında Diablo'nun RYO sayılıp sayılmayacağını tartışmıştık ve genel kanı Diablo'nun daha çok aksiyon oyunu sayılabileceği yönündeydi. Ya da RYO'yu RYO yapan şeyleri sıralarsanız GTA'nın bütün kriterlere uyduğunu görürsünüz. Onu RYO olarak tanımlamıyoruz ama bir rol yapma durumu kesinlikle var. Tanımlar esnek ve zaman içerisinde değişiyor."

Büyük bir dağıtımcının altında yer almaları konusunda da şunları söylüyorlar: "Bağımsız yapımlar öldü eleştirisine katılmıyorum. Ben büyük bir dağıtımcı altında çalışırken rahat ediyorum ama bir oyun geliştirmenin Kickstarter gibi birçok yolu var artık."

Eski oyunları hakkında da yorumda bulunuyorlar. Baldur's Gate'ten ve KOTOR'dan bu yana çok yol kat ettiklerini söylüyorlar ve o oyunlara koydukları güzelliklerin bugün oynarken de insanları etkilediğini görmenin kendilerini mutlu ettiğini belirtiyorlar. Örneğin Aaryn Flynn 10 yıl önce çıkan KOTOR'un iPhone versiyonunu 7 yaşındaki çocuğunun oynadığını görünce çok iyi hissettiğinden bahsediyor.

Oyunlarındaki diyalog sisteminin önümüzdeki oyunlarda değişeceğinin de işaretini veriyorlar: "KOTOR ve Jade Empire'da kullandığımız diyalog tarzını geliştirmek istedik ve konuşma tekerleği sistemini getirdik. Ama en son oyunlarımızda kullandığımız sistemin en son üzerinde çalıştığımız sistem olduğu anlamına gelmiyor. Bu konuşma tekerleği sistemi fikrini 2004-2005 yıllarında geliştirmiştik. Ve o zamandan bu zamana daha iyi ne yapabiliriz diye düşünüyoruz. Yeni IP'ler ve yeni teknolojiler karakterlerin iletişim kurma yöntemleri konusunda büyük potansiyel sahibi"

bioware-konusuyor-big5

Last of Us ve Bioshock: Infinite'teki karakterler arasındaki bağları örnek vererek grubumuzdaki karakterlerle daha fazla bağ kurabileceğimizi belirtiyorlar. Yeni neslin fazla söz söylemeden, yalnızca jest ve mimiklerle karakteri anlatmak konusunda güzel bir fırsat sağladığını belirtiyorlar.

Önümüzdeki 5 yıl için bir değerlendirme yapmaları istendiğinde de şu şekilde konuşuyorlar: "Yine en iyi yaptığımızın söylendiği şeyi yapmaya devam edeceğiz ve hikâyeler anlatacak, inandırıcı karakterler sunacak, etkileşime geçecek güzel mekanlar tasarlayacağız." Ve yeni neslin diğer bütün türlerden daha çok RYO'lara yarayacağının altını çiziyorlar: "Yeni neslin getirilerinin bizi nerelere götürebileceğini daha yeni yeni keşfediyoruz."

Eski IP'lere dönüş yapmayı düşünüp düşünmedikleri konusunda da az da olsa umut vadeden açıklamalar yapıyorlar. "Mesela Jade Epire'ı büyük bir tutkuyla ve keyifle yapmıştık. Şu an öyle bir noktada değiliz ama bir gün mutlaka Jade Empire dünyasına geri dönmek istiyoruz. Bu IP daha fazlasını hakediyor" KOTOR konusuna da aynı şekilde geri dönmek istediklerini ama yeni Mass Effect ve yeni IP ile fazlasıyla meşgul olduklarını ve EA'in de henüz bu konuya sıcak bakmadığını belirtiyorlar. Görünüşe göre yeni bir KOTOR'dan önce yeni bir Jade Empire görmemiz daha olası (ki bu olasılık da o kadar da çok değil gibi).

bioware-konusuyor-big2

Fanların yorumlarına verdikleri önemden ve fanlarla kurdukları iletişimin kendi fark etmedikleri ya da düşünemedikleri notalara götürebilmesinden de bahsediyorlar. Dragon Age 2 hakkındaki eleştiriler hakkında da "Fanlarımızı dinliyoruz ve bütün yorumları okumaktan keyif alıyoruz. Dragon Age: Inquisition'da Frostbite motoruna geçmemizin en önemli nedeni fanların Dragon Age dünyasını daha fazla dolaşmak istemeleri ama eski motorumuzun buna olanak vermemesiydi örneğin" şeklinde bir yorumda bulunuyorlar.

Konuşmanın tamamını Gameinformer'ın şu sayfasından izleyebilirsiniz.

bioware-konusuyor-big4

YORUMLAR
Parolamı Unuttum