Dead Space serisi ve geçtiğimiz yıllarda kurduğu Striking Distance Studios'un çıkış oyunu The Callisto Protocol ile tanınan Glen Schofield, son projesi için fon bulmakta zorlanmasının ardından oyun geliştirme kariyerini sonlandırabileceğini ima etti.
"Oyun sektörü gerçekten zorlu bir dönemden geçiyor" diyen Schofield, son sekiz aydır kızıyla birlikte yeni bir oyun fikri üzerinde çalışıyormuş. "Bana bu fikirle geldi ve fikrine bayıldım. Daha önce görmediğim bir şeydi. Buna yeni bir horror alt türü diyoruz - sadece korku değil, daha fazlası."
Ancak ikili projeyi devam ettirebilmek için gereken finansal desteği bulamadı, zaten Schofield'ın karamsarlığının sebebi de bu.
"Bütçeyi 17 milyon dolara kadar düşürdük, küçük ama yetenekli bir ekip ile bir prototip hazırladık ve görüşmelere başladık. Fikri beğendiler. Pek çok ikinci ve üçüncü toplantı yaptık. Ancak erken geri bildirimler 'bütçeyi 10 milyon dolara indirin' yönündeydi. Son zamanlarda bu rakam 2-5 milyon dolara kadar düştü" diyen Schofield nihayetinde kızıyla birlikte projeden "çekilme" kararı almış.
"Bazı fikirler, ucuz yapılmaktansa hiç dokunulmadan bırakılmalı. ABD'de altı kişilik bir ekip ve İngiltere'de tam kadro çalışıyorduk. Şimdi herkes iş arıyor. Hepsi yetenekli insanlar; eğer eleman arıyorsanız, bana ulaşın" diyen Schofield şöyle devam etmiş: "Bana gelince... her büyüklükte oyunlar üzerinde çalıştım. İki kişilik projelerden 300'den fazla geliştiricinin yer aldığı büyük projelere kadar. Son 15-20 yılımı harika ekiplerle AAA oyunlar yaparak geçirdim. İşte yaptığım bu. İşte sevdiğim şey bu. Ancak sektörün şu an 'durdurma' modunda olması nedeniyle AAA oyunlar çok uzakta gibi hissediliyor."
"Bunların tümünü çok özlüyorum - ekibi, kaosu, hayranlar için yeni bir şey yapmanın keyfini. Hala buralardayım, çizimler yapıyorum, hikayeler ve fikirler yazıyorum. Ama belki de son oyunumu yönetmişimdir. Kim bilir? Eğer öyleyse de oyunlarımızı oynadığınız için teşekkürler."
Schofield, Striking Distance Studios'u 2019'da kurmuş ve 2022'de The Callisto Protocol'ü yayınlamıştı. Ne yazık ki oyun eleştirmenlerden karışık yorumlar aldı ve beklenenden düşük satış rakamlarına ulaştı.
















