Double Fine'ın Yeni Oyunu Keeper, Reklamsızlığın Kurbanı Oluyor

Hiç de hak etmedikleri bir durum

Belki bazılarınızın haberi bile yoktur ama bizlere Brütal Legend, Psychonauts, Psychonauts 2 gibi efsane oyunlar kazandıran stüdyo Double Fine'ın yeni oyunu Keeper geçtiğimiz hafta yayınlandı.

Nedense Microsoft bir Xbox Game Studios stüdyosu olan Double Fine'ın bu yeni oyununa karşı oldukça sessiz kaldı, adam akıllı reklamını bile yapmadı. Oyunun basında yayınlanan incelemeleri bir hayli başarılı (şimdilik 58 incelemede %83 ortalama) ama oyuncuların gösterdiği ilgi çok düşük seviyede.

Steam'de haftasonu da geçmesine rağmen oyunun ulaşabildiği maksimum eş zamanlı oyuncu sayısı sadece 191'de kaldı.

Microsoft bunu bazen yapıyor, ellerindeki cevherlerin tanıtımını yapmamayı tercih ediyorlar. Bu kararın neye göre verildiğini anlamak gerçekten çok güç. Eğer bunun gibi oyunlar reklamı yapılmadığı için başarısız olursa büyük yayıncılar bu tür küçük ama benzersiz yapımlara karşı daha bir tereddütle yaklaşmaya başlayacak.

Neyse, siz yine de Keeper'ı kulaktan kulağa anlatın, oynayın, oynatın diyorum.

YORUMLAR
omrkcmn
21 Ekim 2025 08:28

Artık bir şeyin değerli olması yetmiyor; görünür olması gerekiyor.

Keeper'ı ben dün yayında oynayan birisinden farkettim. Double Fine'ı duyunca şok oldum. Yıllar sonra geri dönüyorlar reklam bile yapılmadı. Dönem reklam dönemi. Yüzlerce ürün çıkıyor reklam yapılmadan takip etmek - farkına varmak çok zor. Ghost of Yotei veya Dying Light'ın son oyunu bu kadar konuşulmasaydı kimin umrunda olacaktı? Reklam demek duyurmak. Etrafa söylemek. Ama oyuncuların kendi arasında yayması ama sürekli paylaşım yapmak.

Atlas Estrella
20 Ekim 2025 16:22

Bu reklam mevzusunu biraz daha deşebilir miyiz? Reklamların oyunların satışları üzerindeki etkisini. Atıyorum mesela Bandai Namco reklamını yapmasaydı Elden Ring bir efsaneye dönüşmeyecek miydi?

Parolamı Unuttum