Freemium Uygulamalar Daha Kârlı

Distimo'nun raporuna göre AppStore, freemium uygulamalardan daha çok kazandırıyor.

Bu tür yığınla istatistiğin açıklandığı haberleri okumak pek bir keyifsiz oluyor biliyorum. Ancak yapacak bir şey yok, sonuçta ortada bir haber var ve bunu size aktarmak zorundayım (hayat beni yoruyor). Yazması da bir o kadar sıkıcı olduğundan, bir an evvel okuyun da bitsin bu işkence. Nasıl anlaşma?

Öncelikle bilmeyenleriniz için freemium nedir onu bir açıklayayım. İsmindeki “free” kelimesine rağmen taşıdığı “premium” esintisiyle hevesi kursakta bırakma eğilimi oldukça yüksek gibi görülen bu uygulamalar, ücretsiz indirilebiliyorlar; ancak uygulama içi satın alımlar gerçekleşiyor. Yani ücretsiz ücretli. İşte bu uygulamalar, AppStore'da ücretli uygulamalardan daha çok kazandırıyormuş geliştiricilere (ABD/iPhone). Hem de yaklaşık 3 kat kadar (%71'e %24)! Geriye kalan %5'lik dilimi de, ücretli uygulamalardaki satın alınabilir ögeler oluşturuyor.

Bir diğer deyişle, en çok kazandıran 250 iPhone uygulamasının 170'i freemium; 53'ü ücretli freemium (ücretsiz ücretli demiştim ya yukarıda, o.), 27'si ise ücretli imiş...

Peki bu ne demek? Uygulama türlerinin gidgide freemium'a dönmesi mi? Belki. Sonuçta geliştiriciler, daha çok kâr edecekleri bir yolu takip edeceklerdir. Bir bakmışsınız, 5 sene sonra ücretli uygulama kalmamış; belli mi olur...

YORUMLAR
Parolamı Unuttum