Dünya tarihi, yakın dönemin en kötü günlerinden geçiyor. Yeni nesiller kendinden bir önceki nesillere göre çok daha fakir olduğu gibi, akıl sağlıklarını korumakta da güçlük çekiyorlar. Özellikle Türkiye sınırları içerisinde bunu 1000 çarpanı ile daha güçlü hissediyoruz.
Fakat yaşanan karmaşa herkesi etkilemiş durumda. Öyle ki Z jenerasyonunun (1997-2010 arası doğanlar) adeta hobilerine harcayacak parası kalmamış. Wall Street Journal'ın haberine göre 18-24 yaş arası gençlerin harcamaları yılın ilk dört ayında yüzde 13 azalırken, gençlerin en çok kıstıkları harcamaları oyunlar oldu. Bu dört aydaki oyun harcamaları, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 25 düştü.
Circana'nın araştırmasını detaylandıran Mat Piscatella'nın paylaştığı grafik dikkat çekici. Diğer yaş gruplarının harcamalarının bazılarında artış görünse de, bu grubun tüm harcamaları gerilemiş. Tabii bunun arkasında insanı deliliğin sınırına sürükleyen global sorunlar var.
Harcamalarını kısan gençlere bir darbe de oyun geliştiricilerinden gelecek. Oyun fiyatlarının yükselmesi ile birlikte 2025 yılında gençlerin harcamalarının iyice düşeceği kesin. Buna ek olarak artan konsol ve PC donanım fiyatları da tabiri caizse "yangına benzin dökecek".
Tabii ki bu düşüş genç dimağların oyunlardan uzaklaşması anlamını taşımıyor. Çünkü bu düşüşe rağmen oyuncuların yüzde 28 kadarı 18-29 yaş grubunda. Fakat bu oyuncular son yıllarda "friendslop" adı verilen Repo, Lethal Company ve Peak gibi oyunlara harcama yapıyor.

















Parasal bir sorun yok. Bahsedilen rapor zaten geliri yüksek ülkelerdir. Türkiye için geçerli değildir. Ben işçi emekçiyim bu fiyatlar bana bile uçuk geliyor. Z kuşağı babasından nasıl para isteyip oyun alsın?
Sorun para değil dedik. Sorun oyun kültürünün bitmesi. Z kuşağı genel olarak sosyal medya ile güdülüyor. X oyunu teknik olarak berbatsa bir iki influencer harika dediğinde sürü oraya gitmeye kendini mecbur hissediyor. Veya Y oyunu ne kadar harikulade olursa olsun biri çıkıp "ehü ehü bu çocuk oyunu" der demez sürü aynı şeyleri yazıyor. Kendi muhakeme yetenekleri olmadığı için artık sadece coop oyunlara odaklanıyorlar. Vakit öldürmek en büyük zevkleri.
Bir sebepte tüketim çılgınlığının oyun sektörünüde vurması. Arz çok talep yok.
Z kuşağı beyni yıkanmış bir kuşaktır maalesef. En basitinden bizim yerel oyun paylaşımı yapan sosyal medya sayfalarına gidin tüm sürü hep aynı yorumları yapıyor. Aslında bu bir felaket.