John Romero, Bağımsız Geliştiricilerin Oyun Endüstrisinin Geleceği Olduğunu Söylüyor

Tabii yeterince kaynak bulabilirlerse...

Oyun endüstrisi üzerine söylenebilecek çok söz var. Bir yandan devasa boyutlara ulaşan ve eğlence sektörünün en hacimli endüstrisi haline gelen bir yapıdan bahsediyoruz. Bir yandan da işten çıkarmaların, kapanan stüdyo, iptal edilen oyun haberlerin ardı arkası kesilmiyor.

Oyun sektörünün bu dalgalı seyri hakkında John Romero'nun söyleyecek bir çift sözü var. Nightdive Studios'un Deep Dive programına konuk olan John Romero'ya oyun endüstrisinin mevcut durumu hakkında görüşleri soruluyor. O da sektörün geleceğini bağımsız geliştiricilerin belirleyeceği görüşünde olduğunu söylüyor.

Videonun 39. dakikasından itibaren izleyebileceğiniz kısımda Romero, oyun sektörünün daha önce olmadığı kadar büyük olduğunu ve indie topluluğunun da devasa boyutlara ulaştığını söylüyor. Itch.io'da ne kadar oyun olduğuna, Steam'e her ay ne kadar oyun geldiğine ve bunların büyük bir çoğunluğunun bağımsız oyunlar olduğuna işaret ediyor. Mobil platforları da buna dahil ediyor. 

Bağımsız geliştiricilerden muhteşem fikirler çıktığını belirten Romero, bu oyunları gören büyük stüdyoların da "Dur bir dakika. Biz de bunu yapmalıyız" noktasına geldiğini söylüyor. 

Romero, bu durumun hep böyle olduğu, yani bağımsız geliştiricilerin ilham kaynağı olduğu kanaatinde. Güzel bir örnek de paylaşıyor bu konuda. 1980'lerde ve 1990'larda oyun geliştiriciliğinde bir kahraman olarak gördüğü bir geliştiriciden, hep bağımsız olarak çalışan ve Final Fantasy 1-2-3'ü ve sonrasında da Secret of Mana'yı geliştirip emekli olan bir isimden, Nasir Gebelli'den bahsediyor.

Bunun ardından gelen oyun geliştiriciliğinin geleceği ile ilgili sorunun cevabı da bir önceki soruya verdiği cevapla uyumlu. Endüstrinin sürekli büyüdüğünü, kendisi bu işe başladığında oyuncu sayısının şimdikine kıyasla çok daha az olduğunu, ama artık devasa boyutlara ulaştığını, bunun da etkisiyle artık oyunların günlük hayatımızın hemen her alanında yapıp ettiğimiz şeylerin bir parçası haline geldiğini söylüyor Romero. Oyun dağıtımcılığının bir sorun olmaktan çıktığını, bağımsız geliştiricilerin artık daha çok imkanı bulunduğunu, teknolojinin artık bir mesele olmaktan çıktığını ifade ediyor. 

Dolayısıyla bundan sonrası artık insanların dikkatini çekecek şeyler sunmakta ve oyununuzun keşfedilmesini sağlamakta yatıyor. Bu konuda da bağımsızların öncü olacağını söylemekte bir sakınca yok herhalde, öyle değil mi? Siz ne dersiniz sevgili Oyungezerler? Sizce de oyun sektöründe yaratıcılığın taşıyıcısı bağımsız geliştiriciler mi?

YORUMLAR
Parolamı Unuttum