Buralar da pek bir sıcakmış
Devamını okuPS3-Xbox 360 döneminin safkan FPS/TPS bolluğunu yer yer özlüyorum. Evet, bugün Soulslike’lardan baydığımız gibi o dönem de CoD ve Gears çakmalarından baymıştık. Evet o dönemki oyunların büyük kısmı, bugün açıp oynasak kısa süreleriyle bile kendini fazla tekrar ettiğini görüp muhtemelen sıkılacağımız oyunlardı. Lakin “makinalıyla iki taramak” istediğimizde, senelerdir kuruyup katılaşmış formunun dışına çıkamayan CoD ve o dönemin değil, daha da eskilerin FPS’lerini yaşatan DOOM dışında orta ve yüksek bütçe nişancı oyunu bulamamak da tatsız bir durum. İşte siz de o dönemi özlüyor ve o dönem yapımlarının hafif salaş tadını verecek bir şeyler arıyorsanız, aradığınız oyun kesinlikle La Quimera DEĞİL. Olmak için cılız bir çaba gösteriyor ama her anlamda o kadar yetersiz bir yapım ki “bunu bu kadar kötü yapmak için özel bir çaba mı gösterdiniz?” diye sordurtuyor insana oynarken.
Yıl, 2064. 2030’larda ve 40’larda bir şeyler bir şeyler olmuş, teknolojik gelişmeler, felaketler, cart curt. Ulus devletleri artık yok, yerinde “mikro devletler” var. Arada robotlar da bir kafayı yiyip çıngar çıkarmışlar sanırım. Oyun Nuevo Caracas isimli kurgusal bir Güney Amerika şehrinde geçiyor. Karakterimiz bir paralı asker ekibine katılmaya geliyor. Önce bir dalga geçiliyor kendisiyle, sonra idmana yollanıyor. Nişan alıp ateş edebildiğimizi, arada el bombası da sallayabildiğimizi kanıtladıktan sonra ekibe buyur ediliyor ve ilk görevimize çıkıyoruz.
La Quimera’nın reklamı, dünyasını sinefillerin Drive, Only God Forgives ve Neon Demon gibi yapımlardan tanıdığı, video oyun severlerin ise Death Stranding’den Heartman olarak bildiği Nicholas Winding Refn’in yarattığı söylenerek yapılıyordu. Ancak kendisi ya bilgi birikimini oyun sektörüne/video oyun medyumuna aktaramamış ya da 1-2 fikir vererek projeye ismini yazdırıp geçmiş olacak ki La Quimera’da hikâye ve dünya yaratımı açısından dikkate değer HİÇBİR ŞEY yok. Bir üst paragraftan anlayacağınız üzere neler olup bittiğiniz açıklamaktan, dünyasını gözler önüne serip oyuncuya umursatmaktan ziyadesiyle aciz bir yapım var elde. Bunun da ötesinde berbat yazılıp oynanmış karakterleriyle, anlatmak istediği hikâyenin sonucunu geçtim gelişme kısmına bile varamıyor; giriş kısmında hapis kalıyor. La Quimera’nın fazlasıyla kısa oyun süresi sonunda yazıların akmaya başladığı yer hem hikâyenin akışı hem de oynanışın mekaniksel gelişimi açısından çok prematüre.
Oynanış tarafında Exosuit güçlerini ön plana çıkartan oyunda eğitim bölümünü saymazsak sadece üç görev var. Bunların bir tanesini zaten Exosuit olmadan oynuyoruz. Sonraki görevin başında Exosuit’e kavuşup, ufak bir eğitim sekansı daha atlattıktan sonra sibernetik güçlerimizin tadına anca iki görev varabiliyoruz ve sonra oyun bitiyor. Berbat sinematikleri geçerseniz daha da kısalacak olan, 3-4 saatlik bir oyun süresi var La Quimera’nın. Kulağa fena değil gibi geliyor olabilir ancak mevzubahis süre biraz da oyunun zorluğu yüzünden uzuyor. Çok fazla hasar alıyorsunuz, ilk yardım kitleri sınırlı ve düşmanlar deli gibi el bombası sallıyor. Ancak oyun, bu engelleri aşacak mahareti kazanmak isteyeceğiniz kadar keyifli bir oynanışa sahip değil.
Silahların sesli-görsel geribildirimi (namı diğer “vuruş hissi”) aslında fena değil ancak düşmanları vurup vurmadığınızı anlamak bazen zor, bazen de sanırım oyun tek kişiyken bile internet üzerinden oynandığı için bağlantı problemi oluyor ve kurşunlar attığınız yere gitmeyebiliyor. Saçma sapan şekillerde ölüyor, akabinde 2025’te çıkan bir oyun haddinden çok uzun kalan bir yükleme ekranı bekliyorsunuz. Bu arada oyunda co-op desteği var ancak MENA bölgesinde 18 dolar, tam fiyattan satıldığı yerlerde 30 dolar olan etiketi ile satışa sunulduğundan oyuncu bulmak pek mümkün değil. Steam DB’den baktığımda oyunun aynı anda maksimum 102 kişilik bir oyuncu sayısına ulaşabildiğini görüyorum ki bir Game Pass oyunu da olmadığını düşündüğünüzde, çoklu oyuncu desteğini yok saysak yeridir. Herhangi bir Friend Pass uygulaması da zaten yok.
Oyunun oynanışı da epey yavan. Üzerinizde bir tane tüfek, bir tane tabanca, bir de el bombası taşıyabiliyorsunuz. Bunlara eklenip repertuvarınızı tamamlayan Exosuit güçleri Assault ve Support olmak üzere ikiye ayrılıyor ve ikisi de farklı enerji hazneleri kullanıyor. Aralarından seçim yapabileceğiniz beş farklı ana silahınız, üçer de farklı tabanca, Exosuit ve bombanız var. Assault ve Support güçleri ikişer çeşit. Kinetik silahlar insanlara, elektromanyetik silahlar da robotlara karşı daha etkili o yüzden iki hasar tipinin ikisinden de birer silah seçtiğiniz sürece okeysiniz, çatışmalardan bütün ötesinde bir incelik beklemeyin. Exosuit güçlerine gelince, bunları bölüm ortasında değiştirme şansınız yok ve Exo güçlerine ilk kavuştuğunuz görevde de oyun size ne verirse zaten onu kullanıyorsunuz. Bu da demek oluyor ki kendi ekipmanınızı her şeyiyle kendiniz seçebildiğiniz tek bir bölüm daha oynadıktan sonra senaryo içeriği tükeniyor, geriye salt 15 rauntluk Horde Mode haritası kalıyor. En kötüsü, bu ekipmanları oyunda yaptığınız görevlerden para kasarak satın almanızın beklenmesi. Yani oyunun barındırdığı çeşitliliğin bir kısmı, olur da illa denemek isterseniz büyük ihtimal tekrar oynamak istemeyeceğiniz görevleri tekrar oynama angaryasını ardından kilitli. Co-op oyunlarda aynı bölümleri tekrar tekrar oynatacak meta gelişim sistemleri olması alıştığımız bir şey ancak bu döngüyü asgari seviyeye işletecek içerik çeşitliliği La Quimera’da yokken neden bütün alet edevatı en başından oyuncunun erişimine açık bir şekilde koymadılar anlamak güç.
Bütün eksilerinin yanında, La Quimera’nın vaziyeti bir garip. Oyun normalde 25 Nisan tarihinde tam sürüm olarak çıkacaktı, inceleme kodu bize ulaştırıldıktan sonra oyunu erteleyip 7 Mayıs günü “Erken Erişim” olarak çıkarma kararı alındı. Ben oyunu ilk oynamaya başladığımda teknik vaziyeti içler acısıydı, oyunu kıran berbat hatalarla karşılaşıyordum. O günden bugüne oynanabilir bir hale de gelmiş bu tamam. Yapımcı Reburn’ün(eski adıyla 4A Games Ukraine) Ukrayna’da olduğunu, savaş ortasında oyun geliştirdiklerini düşününce biraz halden anlamak da gerekiyor elbette. Buna yönelik bir çabamız da oldu, oyunu çıktığı dönem yazsam hakkında iyi şeyler söyleme şansım yoktu. Lakin aylar sonra ben bu yazıyı nihayet kaleme alırken Erken Erişim sürecinin hala herhangi bir yol haritası yok, temmuz ayında az yukarıda bahsettiğim Horde Mode haritasını yayınladılar ancak oyun tanıtıldığı günden bugüne firmanın zaten çok ufak olan kitlesiyle kurmadığı iletişim, var olmamaya devam ediyor.
Yapıma ekstra bir içerik gelip gelmeyeceği, gelecekse senaryoyu devam ettirip ettirmeyeceği gibi konular, hele de oyun tam sürümden Erken Erişim’e döndüğü için ekstra muallakta; Steam sayfasına baktığımda bu sorulara dair hiçbir cevap göremiyorum. Oyuncu sayılarına bakınca, yapımı eli yüzü düzgün, içerik olarak tatmin edici bir forma sokmak adına gerekecek nakit akışı Erken Erişim satışlarıyla sağlanmış gibi de durmuyor. O yüzden La Quimera’yı tam potansiyeline ulaşmış göreceğimiz bir günün geleceğini sanmıyorum ve stüdyoya sonrası için destek olmak için bile satın almanızı tavsiye etmiyorum.
Artıları:
- -
Eksileri:
- Teknik açıdan yetersiz
- İçeriği yetersiz
- Yazımı yetersiz
- Oynanışı yetersiz
SON KARAR: Potansiyeli varsa bile kullanacağa benzemiyor.
























